Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av omEn||LabZ:

Köpte en Xbox One förra veckan efter att ha suktat efter en en väldigt lång tid. Fick väldigt länge tänkta till om jag skulle köpa en PS4 eller en XBONE. Men det gröna lager vann mitt hjärta.

Jag har växt upp med förutom Nintendo även Playstation sedan PS1. Dock i senare dagar har jag insett att Playstation inte levererar så många spel som intresserar mig. Köpte PS3an när den släpptes och spelade ganska lite, för det mesta stod den och samlade damm.

Sålde då min PS3a till brorsan med spel billigt. Sedan köpte jag tillbaka den endast för att spela Uncharted och The last of us (vilket är helt otroliga spel). Efter det sålde jag det igen. Istället köpte jag en Xbox 360 och vart kär direkt. Jag absolut älskar Xbox kontrollen och eftersom att jag är en gammal Halo fan så jag började köra igenom Halo spelen, Gears of War m.m. Använde min Xbox 360 mycket mer under den korta tiden än jag någonsin använt min PS3a under de många år jag ägde den.

Men som sagt det var svårt att välja mellan PS4 och Xbox One. PS4an är "billigare" och mer kraftfull. Två polare köpte varsin PS4a och jag testade den, den kändes kall och död som alla andra konsoler som funnits innan (detta känner jag speciellt nu när jag äger en xbox one). Grafik är inte superviktigt för mig men jag vart faktiskt väldigt besviken på den nya generationen när man fick reda på att alla spel inte var i Full HD och 60FPS. Tyckte att efter 5-6år så ska det vara en standard. Så jag väntade ett tag och funderade på om jag skulle bojkotta den nya generationen. Övervägde även en Wii U för att få lite annorlunda spel som endast Nintendo gör. Men jag kunde inte hålla mig längre.

Tillslut vart det en Xbox One pga dess mångsidighet, funktionalitet och spelutbud då som sagt har Xbox levererat fler spel som tilltalar mig än Playstation. Och jag ångrar mig inte.

Det är helt sjukt vad fint det är med att kunna "snapa" en annan app vid sidan av sitt spel. Ibland spelar jag Forza och har Internet Explorer med Soundcloud igång och lyssnar på musik. Ibland kör jag igång Twitch eller Youtube och kollar/lyssnar samtidigt som jag spelar. Detta fixar ett problem jag tyckt spelkonsoler haft tills nu, att de på något sätt känns döda. Dom kan bara göra en sak i taget och dom känns lite dumma. Speciellt när jag är lite av en PC master race kille men känner att jag fortfarande Måste ha en spelkonsol i hemmet. Det är skönt att ibland sitta i soffan och spela eller kolla på film via Netflix. 95% av mitt TV tittande är via Netflix och Youtube då jag tycker att dagens TV är katastrofalt dålig.

Och för att inte tala om Kinect! Röststyrningen är UNDERBAR! Jag kommer hem från jobbet. Säger Xbox on och den startar upp och slår på TVn. Sedan säger jag bara Xbox start netflix och netflix startar. Säger Xbox select och väljer en film, serie eller dokumentär. Allt detta medans jag springer runt i lägenheten och fixar i köket eller gör andra sysslor. Det är underbart!

Och sist men inte minst, kontrollen. Jag grät när jag höll i den fösta gången. Den nya funktionen att triggers vibrerar är det bästa sedan snus. I ett spel som Forza gör den funktionen otroligt mycket. Jämfört med PS4ans kontroll med en irriterande lampa på baksidan som jag troligtvis inte kommer att använda mig av, den enligt mig otroligt onödiga lilla högtalaren i kontrollen som förlorar sin funktionalitet om man kör med ett headset/hörlurar samt att den kan vara väldigt irriterande om man vill spela tyst och pekplattan som jag inte förstår mig på då den är så liten och konstigt placerad vinner Xbox kontrollen överlägset.

Jag tycker att det är så synd att Xboxen får så mycket skit för att den är dyrare och svagare än PS4an. Dock håller jag inte med om att den är dyrare då Kinect är enligt mig en seriös sak som kan göra otroligt mycket. Den är svagare ja men inte så mycket. Men med dessa funktioner jag nämn så gör den upp för allt. Xboxen känns verkligen som en smart apparat i hemmet!

Mina tankar från en väldigt nöjd Xbone ägare som väldigt länge tänkt och övervägt för och nackdelar mellan konsolerna och var väldigt nära på att bojkotta den nya generationen.

PS. Ber om ursäkt för texten då den skrevs väldigt snabbt

Jag gillar inte dig. Jag var ganska övertygad om att INTE köpa xbox och gå på ps4, nu tvekar jag :).

Permalänk
Medlem

VARFÖR ÄR DET INTE NOVEMBER ÄNNU?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

SHUT UP AND TAKE ALL MY MONEY! Är. Så in i helvete taggad på MCC!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

hoppas bara att de gamla cinematics finns kvar och att de låter Elites se ut så som de gjorde i Halo 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

++++++++++++++

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan förhandsboka spelen digital någonstans? Menar så att man får förhandsbokningserbjudanen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mfzombie:

Är det någon som vet om man kan förhandsboka spelen digital någonstans? Menar så att man får förhandsbokningserbjudanen?

Jag har inte hört något. Men Phil Spencer hintar om att Pre-ordering kommer dyka upp snart i xboxet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EA Access, vad tycker ni om det upplägget?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

EA Access, vad tycker ni om det upplägget?

Grymt taggad, har velat ha nåt liknande länge. Men sen vet man aldrig om det blir bra med EA

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonge:

Grymt taggad, har velat ha nåt liknande länge. Men sen vet man aldrig om det blir bra med EA

Man har ju sina farhågor när det gäller EA. Men priserna är intressanta. Plus att man får tillgång till spelen en vecka tidigare.

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet hur Games With Gold fungerar?

Som jag förstått det så måste man ha guld med Xbox One för att kunna spela spelen medans man på Xbox 360 även kan spela sina guld spel efter att guldabonnemanget tagit slut.

Funkar det så?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Efter fem år utan någon konsol tyckte korda att det var dags, valet föll på Xbone. Tydligen lyckades jag tydligen reta upp PC-gudarna då jag fick en med trasig läsare.

Permalänk
Medlem

Igår köpte jag xbox live gold 12 mån via xbone och har blivit debiterad ca 420 kr av ms, men jag verkar inte ha guld? Kan spela titanfall online men ser inga deals with gold mm utan det står bara "go gold" överallt. Någon som vet vad som kan vara galet?

Edit: Felet är löst, efter en timmes chattande med MS support så fungerar det kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Någon som vet hur Games With Gold fungerar?

Som jag förstått det så måste man ha guld med Xbox One för att kunna spela spelen medans man på Xbox 360 även kan spela sina guld spel efter att guldabonnemanget tagit slut.

Funkar det så?

Det stämmer!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Pinball FX2 försenat till augusti då de håller på att lägga in så att gamla 360 köp ska ge tillgång till free download till Xbox One.
http://www.pinballfx.com

EDIT: tycker de kunde patchat in det stödet

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Tänkte förhandsboka en Nordic Day 1-edition, tips på vart jag ska boka för att få säker leverans på releasedagen? Tänkte ta från Webhallen men första batchen verkar vara fullbokad...

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Skrivet av Julkatten:

Tänkte förhandsboka en Nordic Day 1-edition, tips på vart jag ska boka för att få säker leverans på releasedagen? Tänkte ta från Webhallen men första batchen verkar vara fullbokad...

Nu har jag inte handlat någon konsoll från dom, men Spel och Sånt har alltid varit pålitliga för mig när jag har bokat spel.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Julkatten:

Posta och fråga i webhallen's egen tråd, så får du direkt feedback om du kommer få den på releasedag eller ej.

Sitter på mobilen nu så tyvärr är det svårt att skicka med direkt länk, men det är bara att kolla under "forum" och leta upp butiker / företag och där har du webhallen.
Generellt mycket snabbt svar!

Dustinhome och Komplett skulle jag annars säga är erkänt väldigt duktiga på logistik, de är nog ett mer säkert kort än de "mindre tv-spels företagen".

Handlar själv ganska mycket på spelbutiken.se men skulle inte rekomendera dessa till förhandsköp, har hänt flera gånger att sakerna kommit dagen efter release och nu sist så fick jag vänta 5 extra dagar på Wolfenstein som vart förbokat i något halvår... Inte ok.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nu vill jag ha höst och GTA!

Permalänk
Medlem

Har suttit och spelat Plants vs Zombies Garden Warfare med med tjejen och jag måste erkänna att jag gillar det! Kört en hel del online matcher också, riktigt kul. Synd bara att co-op delen (delade skärm) inte är mer än att stå emot så många vågor av zombier. Hade varit roligare om det var upplagt som online delen.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Introducing the Xbox One Global Expansion preview

Dear Preview Participant,

You may have heard we’re bringing official Xbox One support to your region soon. As a member of the Xbox One Preview Program, we’d like to offer you a first look, as well as a chance to be among the first to give us feedback in your country.

Beginning August 4th, you are now able to change the locale and language of your Xbox One console to match your region. This will change the system language interface and the Kinect voice commands to suit your locale. No new system update is required!

To change your console language and location settings, follow these steps:

1. Launch Settings
2. Select System
3. Choose Language & location
4. Select the proper language and location for your region
5. Restart your console

Support and questions on your experience after this change can be posted in the Xbox One New Region Support section of the Xbox Update Preview Forums.

You’re helping us to improve Xbox One by making it better, just for you. Thank you for your participation in the Preview program!

Emily Hanson
Program Manager, Xbox Preview Program
GT: Miss Portia

Xbox.com | Support | Press | For Developers | Jobs | Feedback | Photosensitive Seizure Warning

Privacy Statement | Terms of Use | Code of Conduct | About Our Ads

As part of your membership in the Xbox Live service, we will be sending periodic communications to you via email. You are receiving this member service update as part of the terms your Xbox Live membership. This email is provided for informational purposes only. Microsoft® makes no warranties, express or implied, in this email.

Privacy Statement | Terms of Use

Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052

© 2014 Microsoft Corporation. All Rights Reserved. All trademarks are property of their respective owners.

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Introducing the Xbox One Global Expansion preview

Dear Preview Participant,

You may have heard we’re bringing official Xbox One support to your region soon. As a member of the Xbox One Preview Program, we’d like to offer you a first look, as well as a chance to be among the first to give us feedback in your country.

Beginning August 4th, you are now able to change the locale and language of your Xbox One console to match your region. This will change the system language interface and the Kinect voice commands to suit your locale. No new system update is required!

To change your console language and location settings, follow these steps:

1. Launch Settings
2. Select System
3. Choose Language & location
4. Select the proper language and location for your region
5. Restart your console

Support and questions on your experience after this change can be posted in the Xbox One New Region Support section of the Xbox Update Preview Forums.

You’re helping us to improve Xbox One by making it better, just for you. Thank you for your participation in the Preview program!

Emily Hanson
Program Manager, Xbox Preview Program
GT: Miss Portia

Xbox.com | Support | Press | For Developers | Jobs | Feedback | Photosensitive Seizure Warning

Privacy Statement | Terms of Use | Code of Conduct | About Our Ads

As part of your membership in the Xbox Live service, we will be sending periodic communications to you via email. You are receiving this member service update as part of the terms your Xbox Live membership. This email is provided for informational purposes only. Microsoft® makes no warranties, express or implied, in this email.

Privacy Statement | Terms of Use

Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052

© 2014 Microsoft Corporation. All Rights Reserved. All trademarks are property of their respective owners.

Grymt. Tala gärna om hur Kinect fungerar på svenska nu.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Grymt. Tala gärna om hur Kinect fungerar på svenska nu.

Funkar knappt, alla menyer är ännu inte på svenska. Men testade några ord som gick att köra såsom nätverk, om mig etc och det funkade perfekt!

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk

Angry Birds Star Wars var knappast värt sina 25$

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |

Permalänk
Medlem

Är planen att vi skall få tillgång till One Guide när det släpps här? Eller kommer vi behöva vänta ännu längre?

Permalänk

Från Zen Studios ang Pinball FX2

"We are in the final phases of testing the import feature with Microsoft. As soon as this is done we can book a release date (it will be the soonest available Thursday) and announce that to you. We are VERY VERY close."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Spelbutiken.se . Lutar åt att jag ska förhandsboka Day 1-Edition därifrån, har alltid fått spel levererat samma dag det varit release. Så jag tror på dom. Prata även med dom häromdan och dom har inte fullbokat med just X1 Day 1-edition bokningen, så passa på!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Tror ni Xbox one kommer få preloading funktion innan Halo MCC släpps om några månader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Tror ni Xbox one kommer få preloading funktion innan Halo MCC släpps om några månader?

Presskonferens imorgon så kanske kommer fram något då.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Det undrar jag också. Men xbox har sin gamescom-konferens kl 14 idag. Kanske får nån info då.

Visa signatur