Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Det undrar jag också. Men xbox har sin gamescom-konferens kl 14 idag. Kanske får nån info då.

Skickades från m.sweclockers.com

kl 14 svensk tid då?

Permalänk
Medlem

EA Access. Vad tror ni? Jag börjar mer och mer luta åt att det är ett genidrag att sälja spel på subscription-basis på samma sätt som Spotify säljer musik.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Screamride ser awesome ut.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Digital pre-order och pre-loading. Kommer lagom till Forza Horizon 2 och Fifa15!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Screamride ser awesome ut.

Haha ja, såg tvärnice ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

EA Access. Vad tror ni? Jag börjar mer och mer luta åt att det är ett genidrag att sälja spel på subscription-basis på samma sätt som Spotify säljer musik.

Jag tror det blir ett genidrag för EAs del. Tror vi som har xbox gynnas rejält också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Master of Overkill

Bara undra hur många här vill ens köra Kinect på svenska asså seriöst?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Yes äntligen!!
Stöd för bla. mkv och DLNA!!
http://majornelson.com/2014/08/12/kicking-gamescom-2014-socia...

Permalänk
Skrivet av Halogen:

EA Access. Vad tror ni? Jag börjar mer och mer luta åt att det är ett genidrag att sälja spel på subscription-basis på samma sätt som Spotify säljer musik.

Låter väldigt lovande. Jag har funderat på om jag ska köpa Xbox eller PS4 snart men just nu lutar det åt Xbox just på grund av EA Access.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Xbox@Gamescom

Börjar väl med lite info om nya spel.

Fifa 15:

Fifa 15 Bundle, inkluderas en digital nedladdning utav Fifa 15.


Exklusivt innehåll i Fifa Ultimate Team, bara på Xbox.


ID@Xbox

Många nya Indiespel kommer till Xbox One bl.a.

  • Blue and bullets

  • Cuphead

  • Dungeon of the Endless

  • Fruit Ninja 2

  • Funk of Titans

  • Ghost of a tale

  • Goat Simulator

  • Gunscape

  • Massive Chalice

  • Inside

  • Knight Squad

  • Loves in a dangerous spacetime

  • #IDARB

  • No time to explain

  • Plague Inc: Evolved

  • Superhot

  • Prison Simulator

  • The Escapist

  • Smite

  • Below

  • Och många fler

Cuphead

Smite

Dungeon of the Endless


Call of Duty: Advanced Warfare

Official Call of Duty®: Advanced Warfare - "Collapse"

DLC först till Xbox One

1TB COD Xbox One konsoll och kontroll

Evolve

Evolve – Distillery Map Gameplay Demo

Beta i januari exlusivt för Xbox One

DLC först på Xbox.

Rise of the Tomb Raider

Exlusivt för Xbox One!!!

Quantum Break

Quantum Break: World Premier Gameplay Demo


Fable Legends


Fable Legends - Gamescom 2014 Trailer

Betan startar den 16:e Oktober

Forza 5/Horizon 2

Gratis bilar till Forza 5. http://news.xbox.com/2014/08/gamescom-forza-motorsport-5-new-cars

Rolls Royce kan nu användas i Forza.

1000 spelare i en bilklubb

Träffa andra spelare och dela bil designer

Forza Fuel - In-game upplåsningssystem

Ori And The Blind Forest


Sunset Overdrive

Vit Xbox One bundle

The enemies of Sunset Overdrive: Floyd’s guided tour

Halo

Nya Halo Channel ersätter Halo Waypoint.

Partnerskap med Twitch

Rankingsystem identiskt med Halo 2

Sanctuary bekräftad för Halo 2 Anniversary Mulitplayer

Halo 5 beta Dec. 29 2014 - Jan. 18 2015, 7 banor, 4v4, 60fps, olika gamemodes, dedikerade servrar.

Screamride

GOTY 2015 confirmed?

Nya funktioner till Xbox One

  • Ny Friends sektion

  • Snap Center

  • Threaded Messages

  • Mediespelare

  • Xbox One Digital TV tuner

  • Streama TV till Smartglass

  • Boot till TV

  • Live TV miniguide

Xbox One compatible file types

3gp audio
3gp video
3gp2
aac
adts
animated gif
asf
avi divx
avi dv
avi uncompressed
avi xvid
bmp
jpg
gif
h264 avchd
mjpeg
mkv
mov
mp3
mpeg 1 ps
mpeg 2
mpeg 2 hd
mpeg 2 ts
mpeg 4 h264 aac
mpeg 4 sp
png
tiff
wav
wma
wma lossless
wma pro
wma voice
wmv
wmv hd

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Snacka om klent spelutbud.

I vanlig ordning mest FPS och olika skjutarspel.

Microsoft köper till sig exklusiva spel för att hävda sig mot Playstation känns aningen desperat faktiskt.

Dessutom anser jag att Playstation har bättre spelstudios och en helt annan bredd i spelen också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Me ännu mer st00pid

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Vi vet att du älskar Sony, så sluta trolla här och stick och spela ditt älskade PS4.

Lägg ner skitsnacket tack. Har jag ens en PS4? Nej det har jag inte. Du vet inte vad du snackar om däremot vet vi alla att du är en av de största Xbox trollen här på sweclockers.

Deras Gamescom som gick tidigare idag var lika svag som deras presentationer varit de senaste åren..

Ha så kul med alla stelbenta FPS förresten.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Me st00pid

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Ditt "krig" mot Xbox har inget som helst att göra i den här tråden. Denna tråden är för folk som har ett Xbox One eller är intresserade av att veta mer om det. Varför startar du inte en egen tråd istället och gråter över Xbox där istället för att skita ner varenda tråd om Xbox One.

Oroa inte dig för mig, jag kommer att ha skitkul med Sunset Overdrive och Halo. Tror jag kommer blanda upp mina FPS med lite Forza Horizon 2, Forza 5, Killer Instinct, Ori, Screamride, Fable, Smite, Below och #IDARB.

Nu föreslår jag att du tänker efter lite innan du skriver en massa strunt.

Jag äger själv en X360 och en PS3 och har spelat mycket på båda. Vad för "krig" menar du? Eller för att jag kritiserar deras senaste felsteg så måste du vräka ur dig troll och annat trams i dina inlägg? Årets Gamescom från Microsoft var återigen ett sömnpiller utan dess like där diverse FPS fick de största applåderna. Men som sagt nöjer man sig med det så visst då gör man det.

Tror dom flesta håller med om att Playstation och även Nintendo har bredare spelutbud än Xbox faktiskt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Köpte EA Access (Xbox One exklusivt) igår för $29.99 för 12månader. Bra värde eftersom man idag kan spela BF,Peggle2, Madden 25 och Fifa 14 plus fler spel som kommer senare till systemet. Man får även spela helt nya spel några dagar före release och 10% rabatt på DLC. Sjukt nöjd

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag äger själv en X360 och en PS3 och har spelat mycket på båda. Vad för "krig" menar du? Eller för att jag kritiserar deras senaste felsteg så måste du vräka ur dig troll och annat trams i dina inlägg?

Kan ha förväxlat dig med någon annan. Ber om ursäkt, längesen jag var på Sweclockers.

Citat:

Årets Gamescom från Microsoft var återigen ett sömnpiller utan dess like där diverse FPS fick de största applåderna.

COD, Halo och Evolve. Wow, Xbox har verkligen bara FPS.

Citat:

Tror dom flesta håller med om att Playstation och även Nintendo har bredare spelutbud än Xbox faktiskt.

Bara för att dom flesta tror det behöver inte det betyda att det är sant.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Kan ha förväxlat dig med någon annan. Ber om ursäkt, längesen jag var på Sweclockers.

COD, Halo och Evolve. Wow, Xbox har verkligen bara FPS.

Bara för att dom flesta tror det behöver inte det betyda att det är sant.

Det var inte meningen och vara så kritisk men jag tycker faktiskt för min del att spelen inte räcker till. Samtidigt finns där inte tillräckligt med spel till PS4 heller därför har jag inte köpt någon än.

Jo det har du rätt i. Det är också helt personligt om vad man föredrar.

Nej absolut men hade Microsoft lagt pengarna de säkrar exklusiva spel på till egen spelutveckling kanske de kunde komma med mer nya IP också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nej absolut men hade Microsoft lagt pengarna de säkrar exklusiva spel på till egen spelutveckling kanske de kunde komma med mer nya IP också.

Fast det gör dom ju eller menar du det med Tomb Raider? Det är väl det första spel i denna generation som Microsoft "köper" isåfall?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tror de köpte till sig TR för att ha en titel som kan slåss mot Uncharted 4 som de vet kommer sälja konsoler.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag valde att avboka min Xbox one day 1 edition idag. Kände helt enkelt att det inte var värt pengarna. Xbox one leder definitivt i bäst och flest bra konsolexklusiva titlar nu. "problemet" är bara att dessa nu börjar komma till PC ändå. Just nu känns det inte värt att lägga 4500kr för att få Forza och Halo när de andra ändå kommer på PC. Skulle inte förvåna mig om Sunset overdrive, som jag är mest taggad på, hittar ut på PC nästa år. Känns som ett givet mönster för Xbox one exklusiva spel just nu.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli, beställde en Day one från Siba för 4479:-. Känns mycket iofs för att bara köra bilspel.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Till de som klagar øver Tomb Raider: var det inte faktiskt så att Sony køpte sig exklusivitet back in the days nær det var PlayStations vs Sega? Kænns lite dubbelmoral att spy galla øver Microsoft nær Sony spelar efter exakt samma regler.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Till de som klagar øver Tomb Raider: var det inte faktiskt så att Sony køpte sig exklusivitet back in the days nær det var PlayStations vs Sega? Kænns lite dubbelmoral att spy galla øver Microsoft nær Sony spelar efter exakt samma regler.

nej det var det inte. Anledningen till att det inte blev nått TR2 till Saturn var antagligen att det spelet kom ut 98, alltså ungefär exakt när den maskinen kastade in handduken efter fortsatt dåliga siffror under åren däremellan, så det var därför åtminstone ett rent ekonomiskt beslut att inte bry sig om ett släpp där. (Sony hade dessutom redan vid det här laget många gånger SEGAs användarbas) allt alltså i direkt motsats till nu när man tar det inte helt logiska greppet att istället hoppa över plattformarna som står för de resterande 70-80% av marknaden.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Dags för lite nya spel då snart Priserna är ju som sagt mycket billigare i USA och jag undrar om det är lugnt att skriva in en annan postkod på informationen. Är sjukt nojig över att man inte får det. Men ma sparar ju en del hundralappar.

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Snacka om klent spelutbud.

I vanlig ordning mest FPS och olika skjutarspel.

Microsoft köper till sig exklusiva spel för att hävda sig mot Playstation känns aningen desperat faktiskt.

Dessutom anser jag att Playstation har bättre spelstudios och en helt annan bredd i spelen också.

Kan hålla med till en viss del ang. att det mest är FPS. ID@Xbox kompenserar dock den biten ganska rejält.Att de pyntar pengar "under bordet" för att stärka upp sin portfölj med tidsbegränsade exklusiva titlar är knappast något konstigt i mina ögon och inte desperat. Samma sker ju inom andra nöjesbranscher med. Kan inte ge något exempel på rak arm men håller det för föga troligt att Sony inte gör det samma. Rätta mig gärna om jag har fel, någon.

1TB COD Xbox One konsoll och kontroll var (även om jag inte är fan av spelet) jäkligt snygg.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tweepey:

Dags för lite nya spel då snart Priserna är ju som sagt mycket billigare i USA och jag undrar om det är lugnt att skriva in en annan postkod på informationen. Är sjukt nojig över att man inte får det. Men ma sparar ju en del hundralappar.

Jag har köpt alla mina spel via USA utom Watch dogs... som var ugggh...
Inga problem, jag fick t.om. bekräftat av MS att det var ok att köpa spel via USA och de kommer inte försöka ta "tillbaka" dem...

Du har ju köpt dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuist:

Jag har köpt alla mina spel via USA utom Watch dogs... som var ugggh...
Inga problem, jag fick t.om. bekräftat av MS att det var ok att köpa spel via USA och de kommer inte försöka ta "tillbaka" dem...

Du har ju köpt dem!

GÖTT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Nya funktioner till Xbox One

https://www.youtube.com/watch?v=HLsZS_wYZDM&list=UUjBp_7RuDBU...

  • Ny Friends sektion

  • Snap Center

  • Threaded Messages

  • Mediespelare

  • Xbox One Digital TV tuner

  • Streama TV till Smartglass

  • Boot till TV

  • Live TV miniguide

Xbox One compatible file types

3gp audio
3gp video
3gp2
aac
adts
animated gif
asf
avi divx
avi dv
avi uncompressed
avi xvid
bmp
jpg
gif
h264 avchd
mjpeg
mkv
mov
mp3
mpeg 1 ps
mpeg 2
mpeg 2 hd
mpeg 2 ts
mpeg 4 h264 aac
mpeg 4 sp
png
tiff
wav
wma
wma lossless
wma pro
wma voice
wmv
wmv hd

Fantastiska nyheter! Innan årsskiftet vill jag kunna kasta ut allt vad mediaspelare heter och köra all film genom xboxen. DLNA och stöd för .mkv, äntligen. Håller tummarna här.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Pinball FX2 kan man ladda ner gratis nu från hemsidan så dyker det upp under

My games & apps nästa gång man loggar in på sin Xbox One

EDIT=Den lägger sig under READY TO INSTALL längst bort till höger på spellistan om någon skulle missa och undra

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt