Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hahahahha och jag vattenkylde mitt cpu och två gpuer för maxmax 700kr hahahha

http://www.sweclockers.com/galleri/11513-water-cooled-fd-arc-...

sen ser det ju ut därefter haha

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

sen ser det ju ut därefter haha

du sårade mej XD hahah

nej med tanken på att datorn blev nästan helt ljudlös och att jag sänkte mina gpus loadtemp med 40+grader så tycker jag att det var värt 700kr ;D

Permalänk
Discokungen

Åh! Snygg update! Det blev bra mycket snyggare nu än innan! Brukar inte gilla vit slang speciellt mycket men det funkade vansinnigt bra till allt det svarta du lagt till. Toppbetyg trots att jag aldrig har röstat så högt på färgad slang!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Åh! Snygg update! Det blev bra mycket snyggare nu än innan! Brukar inte gilla vit slang speciellt mycket men det funkade vansinnigt bra till allt det svarta du lagt till. Toppbetyg trots att jag aldrig har röstat så högt på färgad slang!

Tackar!

Tanken var att köra med Tygon E1000 eller akryl tubing med mayhems white pastel på det men efter som att jag har haft lite problem med mayhems dye innan så körde jag på med vita masterkleer slangar i stället.

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Discokungen
Skrivet av sdbmod:

Tackar!

Tanken var att köra med Tygon E1000 eller akryl tubing med mayhems white pastel på det men efter som att jag har haft lite problem med mayhems dye innan så körde jag på med vita masterkleer slangar i stället.

Ah! Jag förstår! Det är inte så lätt att hitta den färgen i vätska!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ah! Jag förstår! Det är inte så lätt att hitta den färgen i vätska!

http://www.mayhems.co.uk/shop2/ice-white-1ltr.html

Mayhems har ju den färgen, jag har använt mig av Mayhems Aurora Supernova innan samt hans Blue Dye men det har bara strulat för mig av någon anledning. Troligtvis på grund av att jag använder mig av plasticizer tubing.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av sdbmod:

http://www.mayhems.co.uk/shop2/ice-white-1ltr.html

Mayhems har ju den färgen, jag har använt mig av Mayhems Aurora Supernova innan samt hans Blue Dye men det har bara strulat för mig av någon anledning. Troligtvis på grund av att jag använder mig av plasticizer tubing.

http://www.youtube.com/watch?v=tZ7s8MIeMdw

Just Aurora ska inte användas för annat än proof of concept-bilder och dylikt. De skriver själva att det absolut inte är lämpligt för vanlig vattenkylning! Det är bara en häftig vätska som ska vara i när man tar kort på systemet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Just Aurora ska inte användas för annat än proof of concept-bilder och dylikt. De skriver själva att det absolut inte är lämpligt för vanlig vattenkylning! Det är bara en häftig vätska som ska vara i när man tar kort på systemet!

Det funkade prima för mig, problemet var att jag hade algbildning i loopen även med biocide. Samma historia med den blåa dyen. Tror dock inte att det har något med mayhems produkterna att göra med utan att det var någon komponent som startade det hela. I denna loopen så är allt nytt förutom pumpen så det kommer inte vara något problem längre.

Visa signatur

Permalänk
Discokungen
Skrivet av sdbmod:

Det funkade prima för mig, problemet var att jag hade algbildning i loopen även med biocide. Samma historia med den blåa dyen. Tror dock inte att det har något med mayhems produkterna att göra med utan att det var någon komponent som startade det hela. I denna loopen så är allt nytt förutom pumpen så det kommer inte vara något problem längre.

Märkligt! De ska ju ha det inbyggt? Hm. Det finns säkert fler vätskor!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja jag gillar lådan och jag diggar ditt bygge .. stilrent men DYRT

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Ja jag gillar lådan och jag diggar ditt bygge .. stilrent men DYRT

Så det ska va med andra ord

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sdbmod:

Blev inte riktigt nöjd med hur alla mina fittings ser ut så jag slant lite med kortet, kommer att uppdatera så fort som möjligt när jag väl har de nya delarna.

http://i.imgur.com/1Jpvv8W.png

Ett till GTX 780 är på gång samt vattenblock.

Varifrån beställde du anslutningarna? Hittar inte en butik i Europa med bra utbud.. :/ finns ett par på watercoolinguk, men inte allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Varifrån beställde du anslutningarna? Hittar inte en butik i Europa med bra utbud.. :/ finns ett par på watercoolinguk, men inte allt.

Jag beställde mitt ifrån FrozenCPU, finns ett antal bra butiker som säljer bitspower fittings. Anledningen till att jag beställde från FrozenCPU är att dom hade alla fittings som jag behövde vilket de andra inte hade.
http://highflow.nl/
http://www.caseking.de/shop/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom jag vart lite sugen på en sådan låda så undrar jag var du ligger på för temps cpu gpu´s ?

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Eftersom jag vart lite sugen på en sådan låda så undrar jag var du ligger på för temps cpu gpu´s ?

CPU: ~35-39 idle - ~55-59 load med 4.8 GHz klock. peakade 65 med 5GHz klock.
GPUs: ~25-27 idle - ~38-40 load (överklockade)

Visa signatur

Permalänk

Väldigt snyggt bygge, såg det på overclock.net först och sen här

Jag undrar hur mycket plats du har mellan takradden till fronten på chassit, alltså hur fet rad+fläkt man kan ha utan att de krockar, vore nice om du hade lust att mäta det lite snabbt.

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Sjukt jävla snyggt och känns som att bygget är mycket genomtänkt. En klar 5:a

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Snyggt!, Enda som förstör är ramminnet, du borde skaffa Corsair Dominator med vit LED kit och NZXT vit led kit

Visa signatur

Case: Lian Li O11 Dynamic XL ROG CPU: Intel Core i7 12700KF Mobo: Asus Rog Strix Z690-E GPU Asus Rog Strix RTX 3080 OC Ram: Corsair Dominator Platinum DDR5 6200Mhz 32GB PSU: Corsair RM 1000W HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Monitor: LG 34'' UltraGear 34GP950G Tangentbord: Razer Huntsman Mini Mus: Razer Naga Epic Pro Kylning: Corsair iCUE H150i Elite LCD Fläkt: 12x Lian Li UNI FAN AL120 RBG PWM Annat: Waveshare 7inch QLED i chassit, Lian Li Strimmer Plus

Permalänk
Medlem

Tanken var att jag skulle vattenkyla minnena med men efter som att minnena inte hade stöd för det så blev det inte av. Jag kommer att byta moderkort/cpu/ram direkt när det lanseras något nytt intressant, lutar mot att jag byter mina saker runt broadwell/skylake release.
Har ett nytt stort projekt på gång, kommer snart posta en build log om det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grymt bygge, men vart har du pulat undan hårddiskarna?

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Grymt bygge, men vart har du pulat undan hårddiskarna?

Hårddiskarna sitter monterade i 5,25" bayen där jag också har fläktkontrollern.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fint bygge men jag är intresserad av ditt val av fläktar i top radiatorn.

Du har SP120->Radiator->SP120 hur kommer det sig att du valde SP120 för pull istället för t.ex AF120?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"