Permalänk
Medlem

sidor laddar inte för fullt men....

tjena!
ibland så händer det att sidor på internet inte laddar riktigt! Den enda som fungerar riktigt är Speedtest.net och jag kollar på hastigheten och hastigheten är det inget fel på(får 90/90 Mbt/s). Inget fel på min ping heller!
swecklockers och http://www.prisjakt.nu/pryl brukar vara de sidor som fungerar snabbast annars, men när problemet uppstår så laddar det som om de vore 12 kbit/s internetuppkoppling! Bilder kommer inte upp riktigt när sidan har laddat klart efter många minuter.Facebook går inte ens att använda överhuvudtaget.
någon som har nån lösning? alla svar uppskattas!
använder chrome! det händer samma sak på firefox
använder kabel och ej wifi

Permalänk
Medlem

Gammal/varm router? Många uppkopplade samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Gammal/varm router? Många uppkopplade samtidigt?

det är en jensen airling 3g och vi är inte så många uppkopplade,routern är inte varm

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

tjena!
ibland så händer det att sidor på internet inte laddar riktigt! Den enda som fungerar riktigt är Speedtest.net och jag kollar på hastigheten och hastigheten är det inget fel på(får 90/90 Mbt/s). Inget fel på min ping heller!
swecklockers och http://www.prisjakt.nu/pryl brukar vara de sidor som fungerar snabbast annars, men när problemet uppstår så laddar det som om de vore 12 kbit/s internetuppkoppling! Bilder kommer inte upp riktigt när sidan har laddat klart efter många minuter.Facebook går inte ens att använda överhuvudtaget.
någon som har nån lösning? alla svar uppskattas!
använder chrome! det händer samma sak på firefox
använder kabel och ej wifi

Kollat så att dns är rätt? Jag upplevde samma sak i stort sett när jag valt googles dns. (8.8.8.8)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Kollat så att dns är rätt? Jag upplevde samma sak i stort sett när jag valt googles dns. (8.8.8.8)

vart ändrar jag dns? och fixade det sig efter att du har bytt till googles dns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Ibland när jag får liknande problem brukar jag byta till och från googles DNS (beroende lite på var jag befinner mig har jag märkt).

Dock när jag behöver det fungerar knappt några hemsidor alls. Det enda som fungerar är att chatta via skype och steam. Så det låter inte som att du egentligen har problem med DNS om det inte är så att DNS-problem kan se olika ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Högerklicka på nätverksikonen och tryck Nätverk och delningscenter. Sedan "Ändra inställningar för nätverkskort" och högerklicka på din aktiva anslutning. Där inne högerklickar du på IP v4 och väljer mata in dns manuellt. Sedan kan du testa mata in 8.8.8.8 som primär och 8.8.4.4 som sekundär om jag inte missminner mig. Tror de va nått sånt. Fast jag fick problem med googles dns. Men kan kanske funka. Hoppas de hjälper.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Högerklicka på nätverksikonen och tryck Nätverk och delningscenter. Sedan "Ändra inställningar för nätverkskort" och högerklicka på din aktiva anslutning. Där inne högerklickar du på IP v4 och väljer mata in dns manuellt. Sedan kan du testa mata in 8.8.8.8 som primär och 8.8.4.4 som sekundär om jag inte missminner mig. Tror de va nått sånt. Fast jag fick problem med googles dns. Men kan kanske funka. Hoppas de hjälper.

tackar!