Laggar rejält när jag ska streama videor/spela online med T3 (Umeå)

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta nu till veckan ifall detta fortsätter, hur lång avsägningstid har t3? Om jag registrerar ett byte i veckan, hur lång tid kan det ta för att genomföras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadboys:

Funderar på att byta nu till veckan ifall detta fortsätter, hur lång avsägningstid har t3? Om jag registrerar ett byte i veckan, hur lång tid kan det ta för att genomföras?

Jag vet inte hur länge du haft ditt avtal. Mitt är ganska långt tillbaka då de hade en månad, sen körde de under förra året vet jag med 3mån sen nu verkar de vara tillbaka på en månad igen. Så det beror på när och vilket avtal du tecknat. Vet inte hur länge det tar, men hade problem med Bredband2 ett par år sen som gjorde att jag tog T3, och då kunde man få det nya i princip direkt men däremot var man tvungen betala det som var för uppsägningstiden. Nu har dock de flesta leverantörer nån form av startpris så man kan få halva priset en stund så man kan tjäna igen det och det kan vara värt det för att få snabb lösning. Nu minns jag inte exakt hur jag bar mig åt för att byta, så om nån bytt från T3 till annan nu får ni gärna dela med er.

Permalänk

Jag påpekade att de inte hade någon info ute på driftstörningssidan och fick svaret att det var avsiktligt eftersom det inte är en bekräftad driftstörning :/ Enligt 2nd-line supporten sitter det två tekinker och felsöker.... Har haft många ISP:s genom åren men aldrig råkat ut för något sånt här... har funkat klockrent fram till nu men det här är så skrämmande dåligt skött att jag kommer byta snabbast möjligt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Fortfarande trögt och felande internet. Men nu är det iaf uppe info på T3s hemsida om ett service arbete idag.

Just bristen på info har varit värst. Klart och tydligt är att något är fel, men det verkar som att dem inte erkänner det alla gånger man pratat med dem. Lägg där till att det faktiskt gått över en vecka nu.. Hade det funnits något vettigt alternativ i Vindeln utöver T3 hade jag starkt övervägt att byta leverantör.

Permalänk
Medlem

Jag får ut 127 Mbit/s och 14 Mbit/s upp på en 100/10 lina, måste säga jag är nöjd.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Supporten ringde upp mig tidigare idag och sa att dom bytt hårdvara nånstans, och att jag skulle testa surfa som vanligt ikväll, typ felsöka om det är samma eller blivit bättre. Han skulle ringa upp åter imorgon..Är dock kvar på jobbet än, ska bli spännande när jag väl är hemma..hoppas på de bästa

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

Från deras facebooksida:

Citat:

Vi har haft problem med en av våra södergående förbindelser. Vi har temporärt kopplat om all trafik som har gått via denna förbindelse för att fortsätta felsökningen utan att våra kunder drabbas ytterligare. Alla problem som kunder i norra delar av Sverige har haft den senaste veckan skall vara lösta. Har ni fortfarande problem med att surfa eller komma i kontakt med nätet, vänligen kontakta oss och beskriv problemet.

Vi kommer att jobba tillsammans med vår underleverantör för att lösa problemet med den felaktiga förbindelsen. Vi har tagit åtgärder under dagen och kommer kvällstid under Torsdag den 14 juli 2014 successivt släppa på trafik på den bortkopplade förbindelsen. Vi kommer ha jourhavande tekniker på plats som sitter i beredskap. Vi vill passa på att förbereda våra berörda kunder för smärre problem under kvällen.

Alla problem som upplevs bör meddelas vår kundservice.
Ni kan maila in till kundservice@t3.se, ringa in på 090-129300 eller skriva ett meddelande här på Facebook.

Tack till alla som har kontaktat oss via Facebook, eller via vår kundsupport.

Vi beklagar att vi har varit undermåliga i att informera er som har sökt svar, och tar med oss lärdomen om detta ifall något liknande skulle uppstå vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Hoppas det är löst nu, mig tappade dom som kund tidigare i veckan men det låter ju iaf som dom har tagit åt sig av kritiken(läst sweclockers )

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Återigen så verkar internet fungerar. Funkade igår och idag. Hoppas T3 tar åt sig av kritiken som varit.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som fick en andra räkning idag för denna månad med förfallodag 17e juli? Betyder det att dom vill att jag ska betala en räkning om två dagar och en i slutet av månaden? Förstår inte riktigt

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tillägga är att dom är jäkligt snabba att skicka till inkasso om man missar autogirot. Har en telefon som ska kosta 49 kr per månad, men har kostat betydligt mycket mer än så p.g.a. missat autogiro. Tycker jag känns lite oseriöst. I övrigt är jag nöjd.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Supporten ringde upp mig tidigare idag och sa att dom bytt hårdvara nånstans, och att jag skulle testa surfa som vanligt ikväll, typ felsöka om det är samma eller blivit bättre. Han skulle ringa upp åter imorgon..Är dock kvar på jobbet än, ska bli spännande när jag väl är hemma..hoppas på de bästa

Skrivet av superboss:

Dom har ju skött det väldigt illa men det är ju lovande nu för er T3-kunder som stannade kvar att dom verkar ta åt sig av kritiken så man får hoppas att dom blir bättre.

T3 har förmodligen en av dom trevligaste å mest hjälpsamma kundtjänster som jag någonsin pratat med så jag hoppas allt blir bättre nu.

Själv valde jag att byta leverantör då det blev för mycket strul, det fick bli Bahnhof å det verkar funka klockrent än så länge

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inte ens varför jag har kvar T3, tur det är sommar och jag knappt varit hemma, för det har gått skitsegt hela sommaren.
Bredbandskollen via iPhone och 5ghz asus router visar 80-90 ner / upp, men youtube / facebook / google etc har varit skitsegt, knappt kunnat spela GTA5 alls då jag blir kickad från alla servrar. Nu senaste veckan har det jävlats ordentligt, tappat IP och hela köret flera gånger per dag. Nu i lördags dog det helt till o från hela dagen och suttit utan internet 100% sen i söndags / måndags. Kundtjänsten lovade iförrgår skriftligt via mail att "senast idag eller imorgon vet vi felet", ja så var det med det löftet! Routern varnar bara DHCP loss event.
Vi har en Siemens fiberdosa i hallen där WAN knappen är stendöd, blinkar till då o då men linan död.

Har dessvärre redan betalat både aug + sept fakturor (ja, vi fick September FÖRE aug på faktura och sen tjata till oss en kopia på aug!!!)

Men efter september blir det leverantörsbyte, så jävla surt då T3 faktiskt fungerat klockren här i 2-3år, varit nere max 10min på 2år liksom, till att ha fallit mot nått som kan jämföras mot Telia eller BBB.

Visa signatur
Permalänk

Ja kan intyga att T3 Support är fullständigt inkompetenta på epostserver och telefonitjänster.
Man vet på telefoni supporten inte ens att protokollet SIP finns ! Och på frågan om portar för STUN får man också svaret - vaddå?

De kan inte uppgradera epostservern, och kan inte svara på vanliga frågor, slarvar bort e-postkonton.

Telefonsäkerhet är ett annat problem. För att inte tala om hur många gånger jag har försökt uppdatera mina uppgifter på mina tre telefoner och bredband.

Telia hade jag innan som fungerade bättre även om de också kan vara ett problem ibland.
Så det blir ett byte tillbaka.

Permalänk

Jag undrar om dom prioriterar trafik mot bredbandskollens servrar för den ger sjyssta värden medan allt annat funkar skit. Speedtest.net ger exempelvis 10Mbps på en 100Mbps lina

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1