Speldator 10-12K passar detta något som behövs bytas ut?

Permalänk
Medlem

Speldator 10-12K passar detta något som behövs bytas ut?

Är nära trycka beställa men tänkte höra om detta, sneglat på det ett tag nu

Vad tror ni detta klarar av i settings på dagens spel?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7051730/dator

Värt lägga upp nästan 1000kr extra för 4790K före 4690K?

Osäker på minne om man ska köra 8gb eller 16gb

Angående grafikkortet känns som jag inte vill lägga ut på mer kräm än ca 3500kr

Inte valt processorfläkt men läst ett par ska vara populära och göra markant skillnad mot original fläkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7051225/dator

Inte valt processorfläkt men läst ett par ska vara populära och göra markant skillnad mot original fläkten?

Du har valt ett väldigt dyrt grafikkort, finns andra betydligt billigare 770 med 2gb. Behöver du verkligen 4gb?
Annars kan du välja amd R9280x som kostar nästan tusenlappen mindre och de skiljer någon ynka fps bara till 770 fördel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

4Gb GTX770 är ett extremt dåligt köp då det är dyrt o inte ens kan använda 4Gb pga kortets konstruktion .

R9 290 finns billigare o kan använda sina 4Gb minne. . annars är GTX780 bara några få hundra dyrare än det kort du valt

Sen saknar du ett moderkort i korgen

Permalänk
Medlem

Så är hela serien 770GTX dyrare som ligger på ca 3500 jämfört med 780GTX 2gb jämfört med vad man får ut till pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Uppaterat korgen, lutar åt en asus före msi och deras nic killler eller vad det kallas

Permalänk
Hjälpsam

hmm jag har läst den meningen 10ggr nu men jag fattar den ändå inte .

Finns inga GTX780 med 2Gb..det kortet har 3Gb o finns också i 6Gb

GTX770 i 2Gb version är helt ok. . . 4Gb versionen är det inte då du får ett bra mycket snabbare R9 290 för lägre pris

Sen om man nu vill ha Nvidia känns det som vansinne att ge 2590:- för ett GTX770 4Gb när ett GTX780 bara kostar 500:- mer är är väldigt mycket snabbare o faktiskt kan utnyttja alla sina 3Gb minne
Ett 4Gb GTX770 kan bara utnyttja runt 2,5Gb av det minnet

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ozeroun:

Uppaterat korgen, lutar åt en asus före msi och deras nic killler eller vad det kallas

Ta CPU+Mb i paket då http://www.inet.se/produkt/v100370/asus-z97-a-intel-i5-4690k-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

4Gb GTX770 är ett extremt dåligt köp då det är dyrt o inte ens kan använda 4Gb pga kortets konstruktion .

R9 290 finns billigare o kan använda sina 4Gb minne. . annars är GTX780 bara några få hundra dyrare än det kort du valt

Glömde bort den där, 3 spel gratis tackar man ju inte nej till

Permalänk
Medlem

Om första valet av grafikkort är värdelöst inte ger valuta för pengarna

Ska man då satsa på GTX 770 2gb eller GTX 780 2gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Om första valet av grafikkort är värdelöst inte ger valuta för pengarna

Ska man då satsa på GTX 770 2gb eller GTX 780 2gb?

Inget av dem om du ska ha valuta för pengarna.
Köp ett r9 280x eller ett r9 290

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozeroun:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7051730/datorhttp://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-7051730-00.png

Valet av processor kanske inte är det viktigaste, så länge det är i7 tror jag du klarar det ganska bra, påverkar i princip bara det du gör i Windows.

För spel skulle jag lagt så mycket pengar jag kunde på grafikkortet, kanske tagit ett amd så får jag mer bang for the buck. Hade amd innan mitt 780ti och jag gillar amd bättre, känns som de gör sin grej på ett bättre sätt, fps är ganska oviktigt så din kanske 60hz skärm inte kan visa mer än 60hz ändå, men amd har något som heter mantle som även gör att de spurtar iväg från geforce med fps.

Minne hade jag valt så här, antingen så många gb som möjligt med låg frekvens då du ändå behöver krångla i bios för att få upp ditt överklockade ramminne till sin rätta hastighet eller så hög klockfrekvens som möjligt som du har råd med!

Om du nu hade tänkt klocka din processor som ändå inte påverkar spelandet så rekommenderar jag ett överklockningsbart moderkort, det har jag gjort fel två byggen i rad på, du ser det lätt om det är en 8-kontakt eller 4-kontakt på kortet, till cpu.

Angående fläkten tycker jag mig se en skillnad även oklockat, så ta en bra fläkt istället för original.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Valet av processor kanske inte är det viktigaste, så länge det är i7 tror jag du klarar det ganska bra, påverkar i princip bara det du gör i Windows.

För spel skulle jag lagt så mycket pengar jag kunde på grafikkortet, kanske tagit ett amd så får jag mer bang for the buck. Hade amd innan mitt 780ti och jag gillar amd bättre, känns som de gör sin grej på ett bättre sätt, fps är ganska oviktigt så din kanske 60hz skärm inte kan visa mer än 60hz ändå, men amd har något som heter mantle som även gör att de spurtar iväg från geforce med fps.

Minne hade jag valt så här, antingen så många gb som möjligt med låg frekvens då du ändå behöver krångla i bios för att få upp ditt överklockade ramminne till sin rätta hastighet eller så hög klockfrekvens som möjligt som du har råd med!

Om du nu hade tänkt klocka din processor som ändå inte påverkar spelandet så rekommenderar jag ett överklockningsbart moderkort, det har jag gjort fel två byggen i rad på, du ser det lätt om det är en 8-kontakt eller 4-kontakt på kortet, till cpu.

Angående fläkten tycker jag mig se en skillnad även oklockat, så ta en bra fläkt istället för original.

Ignorera det RiHjD skriver, han måste prata i nattmössan för inget han skriver stämmer.
Förutom att amd är mer bang for the buck.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lowngcawt:

Ignorera det RiHjD skriver, han måste prata i nattmössan för inget han skriver stämmer.
Förutom att amd är mer bang for the buck.

Ignorera vad denna mannen säger, han tror att hans två vanliga R9 290, inte 290X alltså, drar 1200W.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7054281/2014-08-16

För 12k skulle jag köra något sånt här. mer kraft en ditt paket samtidigt som grym kylning. Enda som behöver bytas ut senare ifall så skulle önskas är grafikkortet men detta är dock lika bra som 770 versionen du länkade.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7054295/2014-08-16

Mer kraft i grafikdelen. också ett bra paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Ignorera vad denna mannen säger, han tror att hans två vanliga R9 290, inte 290X alltså, drar 1200W.

Sen när har jag påstått det?
Om du menar att jag kör ett AX1200i i min rigg så beror det på att allt i min rigg är ganska grovt överklockat och övervoltat, jag vill även kunna ha utrymme att stoppa in ett till 290 när jag byter upp mig till s2011 och jag överdimensionerar gärna för att ha en tyst dator (därav full customloop på allt)

Jag tycker det är pinsamt när någon som du med noll koll om vad hen pratar om ska komma och ge "tips" till de mindre kunniga inom datorvärlden, men eftersom du verkar tro att du är grym på datorer så tänker jag lägga in lite kommentarer på ditt tidigare inlägg.

Citat:

Processorn påverkar grymt mycket i spel, däremot är det inte många spel som man har nytta utav en i7 i.
Ska man streama eller hålla på med rendreringar så hjälper det ganska mycket att ha en i7

Minne ska man välja utefter hur mycket man behöver, visst frekvensen och timings spelar roll. men det är inte mer än max 1-2% vinst.
Inte heller ska du behöva välja antingen mycket minne eller snabba minnen, man tar det man behöver helt enkelt.

Ett moderkort som stödjer överklockning handlar inte om hur många pins cpu kontakten har på moderkortet, det handlar om att det måste ha ett chipset som stödjer överklockning.
Dessutom så kan överklockning ge en hel del extra prestanda i spel, så att påstå någonting annat är fel.

En eftermarknadskylare kan vara trevligt att ha för både överklockning och för att hålla datorn tyst. grattis du sa något som stämmer!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Och klarar man sig på 8gb idag före 16?