Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bluetoothhögtalare

Mor och far söker en bluetooth-högtalare som ska användas med främst iPad. Jag har själv grävt lite och hittat denna:

http://www.clasohlson.com/fi/NFC-Bluetooth-kaiutin-Sony-SRS-X5/38-6404?isoCode=sv&

Den verkar vara i lämplig prisklass och den har fått bra kritik för ljudkvalitet. Bra och fyllig bas är önskvärt. Sen ska den vara lättanvänd också, helst bara on/off, parningsknapp och volymkontroll.

Problemet är att den idiotiskt nog har en egen laddarkontakt. Den ska till stor del användas i husbil så det är krav (från min sida) att laddning ska ske med micro- eller mini-usb så man kan ladda den med en vanlig billig 12-volts telefonladdare. Helst skulle den få laddas med lightning men det lär ju aldrig hända.

Några tips? Big Jambox tänkte jag spontant på men den känns för dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Mor och far söker en bluetooth-högtalare som ska användas med främst iPad. Jag har själv grävt lite och hittat denna:

http://www.clasohlson.com/fi/NFC-Bluetooth-kaiutin-Sony-SRS-X5/38-6404?isoCode=sv&

Den verkar vara i lämplig prisklass och den har fått bra kritik för ljudkvalitet. Bra och fyllig bas är önskvärt. Sen ska den vara lättanvänd också, helst bara on/off, parningsknapp och volymkontroll.

Problemet är att den idiotiskt nog har en egen laddarkontakt. Den ska till stor del användas i husbil så det är krav (från min sida) att laddning ska ske med micro- eller mini-usb så man kan ladda den med en vanlig billig 12-volts telefonladdare. Helst skulle den få laddas med lightning men det lär ju aldrig hända.

Några tips? Big Jambox tänkte jag spontant på men den känns för dyr.

Jag äger den och kan intyga att den är väldigt bra! Tänk dock på att du har länkat till Finska Clas Ohlson så priset är i euro. Du kan köpa den precis överallt och priset ska vara högst 1500 sek.

PS: Såg nu att du kommer från Vasa så du är förmodligen helt på det klara med att det är Clas Ohlson i Finland

Doh
Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11