Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Pinball FX2 kan man ladda ner gratis nu från hemsidan så dyker det upp under

My games & apps nästa gång man loggar in på sin Xbox One

EDIT=Den lägger sig under READY TO INSTALL längst bort till höger på spellistan om någon skulle missa och undra

Om du ser till att din xbox är på instant on och du har auto update, så kommer den att installeras automatiskt. Kanske dock kärver att du är med i xbox preview?

Permalänk
Medlem

Har augusti uppdateringen släppts ännu?

Permalänk
Medlem

Forza horizon 2 ser riktigt kul ut.
Blir nog förmodligen att köpa en xbox nu när den släpps officiellt i Sverige.

Vilka spel ser ni mest fram emot nu i höst? Själv så längtar jag galet mycket till Dragon age 3, ser riktigt bra ut tycker jag.

Permalänk
Medlem

Beställde mig nyss en day one edition med fifa 15 och forza 5 för 3895:- på mediamarkt, längtar som fan. Lär landa på 5k efter man köpt tillbehör och xbox live subscription.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Beställde mig nyss en day one edition med fifa 15 och forza 5 för 3895:- på mediamarkt, längtar som fan. Lär landa på 5k efter man köpt tillbehör och xbox live subscription.

Du skippade kinect, varför? Jag har nämligen precis beställt en med kinect på Siba.
Vilka tillbehör ska du köpa?

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Du skippade kinect, varför? Jag har nämligen precis beställt en med kinect på Siba.
Vilka tillbehör ska du köpa?

Tycker inte det är värt +600kr just nu, möjligtvis i framtiden.

Ska köpa mig ett charge kit och silikon skydd kanske, tittar runt efter fler saker när jag är där.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Har augusti uppdateringen släppts ännu?

Inte än, den är fortfarande i preview program pga lite buggar.

Permalänk
Medlem

Edit: Jag hade en Live kod över

Visa signatur

En Laptop

Permalänk

Vad kostar dom nya spelen i affären på Xbox One som man laddar ner är det 700 eller 600 kr?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

60 dollar typ vilket blir lite över 400, beroende på ifall du kör med amerikanska shoppen

Permalänk

Har precis köpt mig en Xbox One, är kanon nöjd, och nu är det dags att skaffa Live Gold och shoppa lite. Så hur gör jag?

Jag har ställt in min konsol på US regionen. Måste jag köpa amerikanskt live guld då? eller kan jag köpa medlemsskapet vart som helst?

Vill inte registrera mitt kreditkort så då måste jag skaffa MS Points för att shoppa på Marketplace va?. Måste jag köpa points från den regionen jag har inställt på konsolen för att jag skall kunna använda dom?
Eller kan jag köpa MS Points från t.ex UK och sedan använda dom på den amerikanska marketplacen?

Många frågor blev det men hoppas ni kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinterland:

Har precis köpt mig en Xbox One, är kanon nöjd, och nu är det dags att skaffa Live Gold och shoppa lite. Så hur gör jag?

Jag har ställt in min konsol på US regionen. Måste jag köpa amerikanskt live guld då? eller kan jag köpa medlemsskapet vart som helst?

Vill inte registrera mitt kreditkort så då måste jag skaffa MS Points för att shoppa på Marketplace va?. Måste jag köpa points från den regionen jag har inställt på konsolen för att jag skall kunna använda dom?
Eller kan jag köpa MS Points från t.ex UK och sedan använda dom på den amerikanska marketplacen?

Många frågor blev det men hoppas ni kan hjälpa mig.

Varför inte bara handla på cheapxboxlivecodes eller motsvarande. Då kan du betala med Paypal.

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Varför inte bara handla på cheapxboxlivecodes eller motsvarande. Då kan du betala med Paypal.

Precis. Cheapxboxlivecodes funkar galant och det är inget tjaffs med regioner eller dylikt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det några tillgängliga ställen att förhandsboka Xbox One - Nordic Day One Edition med Kinect?

Om inte, finns det att förhandsboka samma version som ovan utan Kinect? Är det möjligt att senare köpa Kinect som tillbehör?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Finns det några tillgängliga ställen att förhandsboka Xbox One - Nordic Day One Edition med Kinect?

Om inte, finns det att förhandsboka samma version som ovan utan Kinect? Är det möjligt att senare köpa Kinect som tillbehör?

Tack på förhand!

Jag antar att du inte hört talas om google eller prisjakt, men om du bemödar dig att läsa några poster innan du frågar så kan du få svar direkt. Jag begär inte att du ska läsa alla 1935 posterna som jag gjorde innan jag beställde men du kan väl läsa post 1925 som till och med är på samma sida:-) Går du tillbaka några sidor till så hittar fler exempel.
Ah, vad fan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2719824
och: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2722909

Vassego:-)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Golf club verkar släppas till Xbox one imorgon för 35 USD.

Någon som har någon koll på detta spel?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

The Golf club verkar släppas till Xbox one imorgon för 35 USD.

Någon som har någon koll på detta spel?

Du kan ju kolla fall någon har en Twitch-stream med spelet, rätt ofta som folk har fått tag i spelet innan release och streamar. Jag satt och kollade D3 RoS på xbone igår t ex, släpps imorgon den 19:e.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Du kan ju kolla fall någon har en Twitch-stream med spelet, rätt ofta som folk har fått tag i spelet innan release och streamar. Jag satt och kollade D3 RoS på xbone igår t ex, släpps imorgon den 19:e.

Bra idé. Får kolla ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bilspel och golfspel är det jag spelar på xbox. Undrar om det kommer fler, typ Tiger Woods eller liknande.
Edit: WOW, hittade en gameplay trailer, jäklar vad fint. TW, kanske inte finns längre iofs, för det här var rätt likt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Bilspel och golfspel är det jag spelar på xbox. Undrar om det kommer fler, typ Tiger Woods eller liknande.
Edit: WOW, hittade en gameplay trailer, jäklar vad fint. TW, kanske inte finns längre iofs, för det här var rätt likt.

Ser absolut snyggt ut men frågan är om det är roligt. Blir nog ett köp ändå. 35 USD är ej mkt.

TW har gått i graven men EA jobbar på ett nytt golfspel som släpps nästa år har jag för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trodde ingenting kunde få mig att vilja ha en Xbox One. Men så kommer Halo MCC.....

Att både ha PS4 och Xbox One känns inte motiverbart..

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

Pungade just ut 205kr/år för EA Access, helt klart värt det! Nu hoppas jag bara att EA är smart nog att göra den här tjänsten så att folk blir nöjda! För min del så var det sportspel som lockade, men att få köpa deras spel billigare är inte heller helt fel.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Pungade just ut 205kr/år för EA Access, helt klart värt det! Nu hoppas jag bara att EA är smart nog att göra den här tjänsten så att folk blir nöjda! För min del så var det sportspel som lockade, men att få köpa deras spel billigare är inte heller helt fel.

Har också köpt det. Sparar in de 200 kr på 10% rabat tpå Fifa o Nhl och 10% rabatt på alla Ultimate team kort.
Sen bonus att man får spela 5 dagar tidigare och att de kommer lägga till andra spel helt gratis för mig sen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har någon bra tips på split screen-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Kan inte bestämma mig, jag gillar tjänsten som sådan skarpt men just nu finns det inga spel jag är intesserad av. Skaffar det så fort katalogen blir lite större, hoppas de släpper lite äldre grejer också, EA har ju en rätt stor katalog menar jag.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Har någon bra tips på split screen-spel?

Jag och tjejen spelar flitigt Garden Warfare, enda tråkig med det är att man kan inte spela uppdrag osv. Bara waves av fiender man ska hålla sig emot. Raymand Legends är ett annat roligt spel

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Trials fusion local multiplayer kan vara sjukt skoj...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon i Sverige som har testat att styra en VU+ satellitmottagare via Xbox One? Har beställt en Day One och väntar otåligt!

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Trials fusion local multiplayer kan vara sjukt skoj...

Verkar som Trials Fusion är gratis just nu på Amerikanska marketplace? Testade å kunde då köpa för $0(free)? Har ju ingen Xbox One så jag gick in via xbox.com.