Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Det blir snabbt tröttsamt med allt tjat i kinect. Prassel skrik tjut musik stön osv osv. Så en mute från början vore trevligt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Japp det går att muta så man inte använder kinect som chat mot andra personer och då funkar fortfarande alla kommandon. Det finns ingen mute som alltid är på för andra spelare utan man måste muta varje enskild spelare. Men jag vet att det är en request som är rätt efterfrågad och hittills har ju MS lyssnat på kunderna extremt mycket så det kommer säkert en fix för det snart

Hoppas hoppas

Skrivet av Chrester:

Det blir snabbt tröttsamt med allt tjat i kinect. Prassel skrik tjut musik stön osv osv. Så en mute från början vore trevligt

Precis, speciellt när man spelar t.ex. TDU 2-liknande spel där man kör i en öppen värld å hoppar mellan sessioner. Det tar tid att muta spelare så man får ju inte spela alls.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Samma här. Man fattar inte hur jäkla bra röststyrningen är innan man vant sig, jag skulle inte kunna tänka mig att köra utan kinecten nu. Och bara det faktum att personerna som sitter i soffan blir inloggade på sina egna profiler automatiskt, helt golden verkligen.

Skrivet av maccswe:

Jag har haft min x1 sedan förra året och jag använder min kinect dagligen, och tycker synd om alla som struntar i att köpa den. Jag kan direkt säga att jag aldrig har spelat med min kinect dvs stå och vifta med händer etc.

Däremot röststyrningen är helt underbar att ha, kan ta några exempel:

Kommer hem från jobbet, säger -xbox on, då startar X1,TV, Förstärkare och digitalbox automatiskt. Säger sedan Xbox go to forza 5, så startar spelet och jag är igång allt utan att ens hunnit sätta mig i soffan.

Exempel två:

Lirar titanfall, får till en riktigt grym killstreak, säger -xbox record that, så spelar den in det som nyss hände allt utan att störa mig i spelandet.

Exempel tre:

Sitter och lirar Tomb Raider har fastnat i en pusseldel och kommer inte vidare, säger -xbox snap Bing. Så startar Bing side by side så kan jag "googla" efter en walkthrough och läsa hur jag kommer vidare i spelet samtidigt som jag spelar.

Och sista exemplet:

Sitter och lirar online, högt tempo och frugan skriker - Sänk volymen, jag söver barnet! Jag har verkligen inte tid att sträcka mig efter kontrollen för att sänka och säger då bara -xbox volume down så sänks volymen.

Detta är bara några exempel som underlättar min vardag, när det blir release i Sverige och det är stöd för TV-tjänsten så kommer man även kunna byta kanal etc via röstkommandon.

Har som sagt aldrig testat att spela med kinecten enbart kört skype och röstkommandon men jag tycker det är värt varenda krona extra att köpa till en kinect.

Så ni säger att det är värt att köpa en kinect också? Känner att det är en väldigt bra deal med Forza 5 & FIFA 15 men vad vet jag....

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Så ni säger att det är värt att köpa en kinect också? Känner att det är en väldigt bra deal med Forza 5 & FIFA 15 men vad vet jag....

Jag säger att jag tycker det är värt varenda krona. Men om man inte känner för att använda röstkommandon och inte heller vill spela med den så är det onödigt. Men röststyrningen funkar extremt bra!

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Då var det bokat! Konsol med Destiny, CoD Ghosts och Forza 5. Nu väntar man bara på MCC så man kan börja spela på riktigt.

En fråga om Day One edition; Är det bara graverad kontroll, ett achievment och svart kartong som är grejen? Känns lite lamt?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Då var det bokat! Konsol med Destiny, CoD Ghosts och Forza 5. Nu väntar man bara på MCC så man kan börja spela på riktigt.

En fråga om Day One edition; Är det bara graverad kontroll, ett achievment och svart kartong som är grejen? Känns lite lamt?

Är ju inte bara det, du får Fifa 15 och Forza 5 också i Day One, jag köpte det för Fifa 15 är den största grejen för mig.

Edit: Sen vad jag fattat så är det inte graverad kontroll i alla Day One paket. Hade varit lite småhäftigt om det är det med detta paket, kan inte se det nånstans.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Samma här. Man fattar inte hur jäkla bra röststyrningen är innan man vant sig, jag skulle inte kunna tänka mig att köra utan kinecten nu. Och bara det faktum att personerna som sitter i soffan blir inloggade på sina egna profiler automatiskt, helt golden verkligen.

En fråga:
Jag har satt att jag ska loggas in automatiskt varje gång för det var några få ggr den ej kände igen mig. Mörkt i rummet mm.... loggas andra in automatiskt när de är framför kinecten även om jag har automatisk inloggning på mig själv?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

En fråga:
Jag har satt att jag ska loggas in automatiskt varje gång för det var några få ggr den ej kände igen mig. Mörkt i rummet mm.... loggas andra in automatiskt när de är framför kinecten även om jag har automatisk inloggning på mig själv?

Inte en aning. Testa.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Nu har jag ändrat min förhandsbokning av en Day one edition med Fifa 15 och Forza 5 till den vita varianten med Sunset Overdrive istället. Finns att boka på Mediamarkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Nu har jag ändrat min förhandsbokning av en Day one edition med Fifa 15 och Forza 5 till den vita varianten med Sunset Overdrive istället. Finns att boka på Mediamarkt.

Ja, har man inte bråttom så.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maacus:

Då var det bokat! Konsol med Destiny, CoD Ghosts och Forza 5. Nu väntar man bara på MCC så man kan börja spela på riktigt.

En fråga om Day One edition; Är det bara graverad kontroll, ett achievment och svart kartong som är grejen? Känns lite lamt?

Var handlade du?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Nu har smartglass kommit till Sverige för iOS. Ni som redan har laddat ned den genom att bytt land kan bara gå in på uppdateringar i Appstore på mobilen och uppdatera

Det har kommit en ikon för affären nu men det går ännu inte att handla och ladda ned direkt från appen.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Nu har smartglass kommit till Sverige för iOS. Ni som redan har laddat ned den genom att bytt land kan bara gå in på uppdateringar i Appstore på mobilen och uppdatera

Det har kommit en ikon för affären nu men det går ännu inte att handla och ladda ned direkt från appen.

Även på Google Play.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Var handlade du?

Konsolen med Destiny och CoD på Webhallen för 3990kr. Forza 5 köpte jag på CDON då det fanns där för endast 399kr.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Livsnjutare 😎

Förbokat The Walking Dead: The Game - Game of The Year Edition till X1'an via CDON.
Hade en rabattkod på 50 spänn och har fri frakt till 9'e sept (CDON+) så jag tänkte det var lika bra att passa på.

Jag har inte spelat TWD, man alla säger ju att det skall vara awesome, för 249kr är det la inte mycket att tänka på.
Har inte kollat, men jag antar att det körs i 1080p och 60fps ?

Kommer köpa S2 med, men vill spela genom 1an först för att kolla att jag det verkligen är mitt typ av spel.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av maccswe:

Nu har smartglass kommit till Sverige för iOS. Ni som redan har laddat ned den genom att bytt land kan bara gå in på uppdateringar i Appstore på mobilen och uppdatera

Det har kommit en ikon för affären nu men det går ännu inte att handla och ladda ned direkt från appen.

Blir att göra det med en gång!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Nu har smartglass kommit till Sverige för iOS. Ni som redan har laddat ned den genom att bytt land kan bara gå in på uppdateringar i Appstore på mobilen och uppdatera

Det har kommit en ikon för affären nu men det går ännu inte att handla och ladda ned direkt från appen.

I appen till Android går det alldeles utmärkt att handla från appen. Men om man kör Amerikansk region på konsolen, så bör man ansluta till konsolen med telefonen, för att få de amerikanska priserna. (använd samma region som konsolen i inställningar)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

I appen till Android går det alldeles utmärkt att handla från appen. Men om man kör Amerikansk region på konsolen, så bör man ansluta till konsolen med telefonen, för att få de amerikanska priserna. (använd samma region som konsolen i inställningar)

Skickades från m.sweclockers.com

Det går att handla jag som kollade fel, dock endast med svenska priser som går fetbort för mig. Dock finns inte inställningen om samma region som xboxen på appen för ios.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Det går att handla jag som kollade fel, dock endast med svenska priser som går fetbort för mig. Dock finns inte inställningen om samma region som xboxen på appen för ios.

Åhfan vad segt, den finns i android-ditot. Väljer man det alternativet, loggar in på konsolen med appen. Så får man amerikanska priser. Svenska priser håller inte. 699kr för ett spel, oklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Funderar att köpa ett extra Xbox One till frugan så vi kan spela Garden Warfare, galet kul spel! Men nästan så att man vill vänta på vita varianten.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Förbokade Xbox One med Knect (Fifa, Forza bundle) för ungefär 3 veckor sedan på SIBA (billigt!) och sen beställde jag även en PDP Kinect Monterare på brittiska ebay. Jag hade PDP till förra kinecten till Xbox 360 och den är väl det bästa man kan köpa om man vill ha sin Kinect monterad.
Om någon annan är intresserad i att montera sin Kinect och är osäker på vart man kan köpa en sådan så köpte jag min här: http://www.ebay.co.uk/itm/PDP-Kinect-Sensor-Bar-Licensed-Bran...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

http://www.twitch.tv/Halo

Halo Pax Panel Live nu

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Inte långt kvar till officiell svensk release.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det kommer vara några skillnader mellan EU-versionen och Nordic, nu när svenska finns tillgänglig som språk och region i EU-versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jos765:

Är det någon som vet om det kommer vara några skillnader mellan EU-versionen och Nordic, nu när svenska finns tillgänglig som språk och region i EU-versionen?

Är rätt säker på att det inte är några skillnader alls. Vi som importerat vår konsol har redan fått möjligheten att ändra till svenska, men med sunt förnuft gör man inte det. Xbox Store Sverige har hutlösa priser på spel, precis som på 360. Jag stannar kvar på USA som region.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Är rätt säker på att det inte är några skillnader alls. Vi som importerat vår konsol har redan fått möjligheten att ändra till svenska, men med sunt förnuft gör man inte det. Xbox Store Sverige har hutlösa priser på spel, precis som på 360. Jag stannar kvar på USA som region.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns det något negativt med att köra på Usa?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Finns det något negativt med att köra på Usa?

Det enda, som jag märkt, det är tiden när spelen kommer upp på Xbox Store så man kan köpa dom. Nu får man liksom vänta till klockan slår typ midnatt i Oregon. Så det är väl runt 9 på morgonen här. Men det är det enda jag märkt. Nu spelar det kanske inte så stor roll, då man oftast jobbar när spelen släpps. Och att man kan köpa spelen via smartglass underlättar mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Dem sounds alltså. Vapenfetishisten i mig blir överlycklig av sådant. Ca 30 minuter in för den som hittar en inspelning.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Vänta nu här, det är väl endast mountet du köper och inte för privacy cover?
jag har aldrig förstått det där med privacy cover, stäng av kinecten då i settings? eller är det för att man är paranoid som man vill ha ett sånt?

måste dock säga att jag är sugen på en sån jag också nu, hur lång är kinect-kabeln till Xbox One?

*nevermind.... köpt

Skrivet av KRUSSIDULL:

Förbokade Xbox One med Knect (Fifa, Forza bundle) för ungefär 3 veckor sedan på SIBA (billigt!) och sen beställde jag även en PDP Kinect Monterare på brittiska ebay. Jag hade PDP till förra kinecten till Xbox 360 och den är väl det bästa man kan köpa om man vill ha sin Kinect monterad.
Om någon annan är intresserad i att montera sin Kinect och är osäker på vart man kan köpa en sådan så köpte jag min här: http://www.ebay.co.uk/itm/PDP-Kinect-Sensor-Bar-Licensed-Bran...

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Då blev det till att byta förbokning igen. Nu blir det ett paket med Ryse och en extra handkontroll för 3790 på elgiganten istället.
Handkontrollerna är ju svindyra så det gör det till det bästa paketet tycker jag.