Permalänk

Vad hände med OUYA?

Någon som vet vad som händer med OUYA?

Är där en ny konsol på gång eller kommer det inte bli något mer? Hur ser spelutbudet ut? Vad använder ni den till?

Följde själv OUYA innan den skulle släppas men luften gick ur helt för min del. Skulle mest vilja veta vad som hänt sen den släpptes.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Ja det verkar som den floppat, var själv nära att impulsköpa en innan den släpptes men är glad att jag inte gjorde det.
Vet att de släppt en uppdaterad version i år men den kör fortfarande på gamla tegra 3.
För att emulera nes o snes n64 osv duger den nog.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja det verkar som den floppat, var själv nära att impulsköpa en innan den släpptes men är glad att jag inte gjorde det.
Vet att de släppt en uppdaterad version i år men den kör fortfarande på gamla tegra 3.
För att emulera nes o snes n64 osv duger den nog.

Det ser ut som det ja. Den ska vara rätt bra som XBMC spelare också tydligen av det jag läst.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Någon som vet vad som händer med OUYA?

Är där en ny konsol på gång eller kommer det inte bli något mer? Hur ser spelutbudet ut? Vad använder ni den till?

Följde själv OUYA innan den skulle släppas men luften gick ur helt för min del. Skulle mest vilja veta vad som hänt sen den släpptes.

Tror den är inne i en fas av konstgjord andning. Vet att Matt Thorson gick ut med sina säljsiffror för TowerFall på Ouya för ett tag sedan. Mer eller mindre i princip som en varning till andra utvecklare.

Spelutbudet är skapligt men för mig personligen slutar det alltid med att jag köper indiespelen på Steam, Desura eller app Store. Så just nu står den bara och tar upp ett eluttag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använde min en gång och nu står den och samlar damm, men det hade inte så mycket med själva konsolen att göra och mer på de grova missar Team OUYA gjorde vid Kickstartern. Jag fick min efter den släppts i handeln, skadat paket, tilläggsporto på 200kr (när jag alltså redan betalat Team OUYA för fraktkostnader...) så när den dök upp var jag redan less. Kanske blir en emulatormaskin av den i framtiden, men just nu är det en av två Kickstarters jag backat som jag faktiskt ångrat.

Permalänk
Medlem

Vil man ha en Android-konsoll ska man köpa Amazon FireTV istället, fungerar mycket bättre överlag

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag spelar på min då och då. Det kommer löpande nya uppdateringar och nya spel så den var klart värd pengarna för mig.

Ibland är man på humör för lite simpla arkadspel som går fort att sätta igång och lira med vänner och då funkar Ouyan bra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006