Problem med mitt ljud "finns ingen enhet" ??

Permalänk

Problem med mitt ljud "finns ingen enhet" ??

Hej jag är ny på denna sidan men hört att det finns hjälpsamt folk, hoppas det stämmer för just nu får jag panik över att jag inte vet vad jag ska göra..

Min dator funkade normalt tills nu idag. Jag stängde av min dator och sen när jag startade upp den fick jag fram en svart ruta där det stod Komplett sen med texten "Repairing disk errors. This might take over an hour to complete."

Iallafall, när allt var klart så startades datorn och när jag skulle lyssna på musik på spotify står det att det är ett problem med mitt ljudkort.

Jag kollar vid volymkontrollen nere vid högra hörnet där tiden står, det är ett kryss på den och står "Det finns ingen enhet för ljuduppspelning installerad"

Så jag undrar, vad ska jag göra för att det ska funka igen? Jag har w8. Är väldigt tacksam för alla svar jag kan få:( Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem

Eftersom du verkar ha råkat ut för nått fel så prova att installering om ljuddrivrutinen eller gör en systemåterställning till nån vecka bakåt i tiden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hur installerar jag om ljuddrivrutinen då? Har verkligen ingen aning om sånt här..

Permalänk

Okej vet inte hur jag gjorde men jag fixade det på nått sätt! herregud vad glad.. tack ändå för svar<3

Permalänk
Rekordmedlem

Den finns att ladda ner från moderkortets hemsida, sedan är det bara att starta installern.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nuggetzyo:

Okej vet inte hur jag gjorde men jag fixade det på nått sätt! herregud vad glad.. tack ändå för svar<3

Ok bra

Visa signatur