bästa gtx 780ti med eftermarknadskylare

Permalänk
Medlem

bästa gtx 780ti med eftermarknadskylare

hej, undrar vilken modell som har bäst kylning och som är tystast.

den bästa helt enkelt. några tips?

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

evga och deras acx-kylare är bra, man kan överklocka rejält men tyvärr inte så värst tyst.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

evga och deras acx-kylare är bra, man kan överklocka rejält men tyvärr inte så värst tyst.

tänkte med på msi eller asus.

det inte med evga. vill ju ha det tyst och fint. så det där lät inte så lockande

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

evga och deras acx-kylare är bra, man kan överklocka rejält men tyvärr inte så värst tyst.

Prestanda och tystnad går sällan ihop. Ska man inte överklocka, kör på valfritt kort som är tyst.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Prestanda och tystnad går sällan ihop. Ska man inte överklocka, kör på valfritt kort som är tyst.

har ett 290x tri-x för tillfället. och det är riktigt tyst. vill ha något liknande till 780 ti. ska ge min till brorsan och köpa en ny själv

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

kINGPIN EDITION

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fc-inter:

har ett 290x tri-x för tillfället. och det är riktigt tyst. vill ha något liknande till 780 ti. ska ge min till brorsan och köpa en ny själv

Jo, men Nvidia talar vi om. Det jag kan tänka på som har 3 fläktar, skulle vara PnY's version av 780 Ti.

Skrivet av V1pArzZ:

kINGPIN EDITION

Vad jiddrar du om? Kingping känns relativt värdelöst, om man nu inte kör LN2.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Asus är tyst som satan tyvärr så fick jag rma mitt kort för jag fick bsod när jag spelade spel. Den kunde inte använda sin boost.

Asus gtx 780ti

Visa signatur

Mobo : Asus z97 Deluxe CPU : Intel i7 4790k @ 4.4GHz GPU : Asus Strix GeForce GTX 1080 ti OC RAM : 16GB Corsair Dominator 2x8 @ 2000Mhz SSD : Samsung Pro 850 256Gb And 512Gb Case : deepcool quadstellar
Monitor : Benq XL2411T Mouse : Corsair corsair Glaive rgb Keyboard : Corsair Vengeance K70 RGB

Permalänk
Avstängd

ASUS kortet är tyst, dock går det varmt med stock fläktkurva..nära 80c.
Bäst kylning har nog Palit jetstream 780 ti.
Allt hänger på hur mycket det får låta.
Har själv ett ASUS Matrix Platinum 780 ti, och den har Direct Cu II kylaren.
Det är riktigt tyst om man inte pillar på fläktkurvan, men då drar den iväg upp mot 80c, vilket jag anser är för högt.

EVGA SC ACX kan jag rekommendera dig iaf. MSI har fått mycket goda recensioner overall.

Enligt techpowerup (http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_780_Ti_Gaming/29.h...)
är MSI 780 Ti det bästa 780Ti han testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Har själv ett ASUS Matrix Platinum 780 ti, och den har Direct Cu II kylaren.
Det är riktigt tyst om man inte pillar på fläktkurvan, men då drar den iväg upp mot 80c, vilket jag anser är för högt.

.

Varför är 80 grader för varmt? Grafikkorten klarar det utan problem. Är ju bara att sätta temptarget?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Har en palit från webhallen och den är förvånansvärt tyst faktiskt, sen hade jag ju ett HD7990 bombplan-edition innan.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ustzeust:

evga och deras acx-kylare är bra, man kan överklocka rejält men tyvärr inte så värst tyst.

Vill inte påstå att den gör mycket väsen av sig och den kyler riktigt bra

http://www.anandtech.com/show/7356/capsule-review-evga-geforc...

Här hör man den knappt

https://www.youtube.com/watch?v=3jx-n77fsvU

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Varför är 80 grader för varmt? Grafikkorten klarar det utan problem. Är ju bara att sätta temptarget?

Förvisso men nu kanske jag är temp freak men jag vill inte ligga vid 80c
Det kort som Kyler bäst sett till ljudnivå är nog palit jetstream
Asus/msi är tysta men för att ligga på samma temp som palit måste man skruva upp fläktkurvan och då låter det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vill inte påstå att den gör mycket väsen av sig och den kyler riktigt bra

http://www.anandtech.com/show/7356/capsule-review-evga-geforc...

Här hör man den knappt

https://www.youtube.com/watch?v=3jx-n77fsvU

Att du är nöjd med ditt grafikkort är jättebra. Någon som är konstigt är att jag tycker att ljudet ifrån fläkten är behagligare vid 40-45 procent istället för 29 som är idel.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ustzeust:

Att du är nöjd med ditt grafikkort är jättebra. Någon som är konstigt är att jag tycker att ljudet ifrån fläkten är behagligare vid 40-45 procent istället för 29 som är idel.

Jag har inte det kortet alls, hänvisade bara till 2 länkar varav det ena är ett test av det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Bra pris på Asus 780 TI Matrix nu på komplett https://www.komplett.se/asus-geforce-rog-matrix-gtx-780ti-3gb... Ser ut att vara bästa valet för under 6k om man ska beställa från en populär ÅF.

Palit kortet kostar 5490kr på webbhallen så det kan nog också vara ett bra val, har dock ingen erfarenhet av Palit så svårt att rekommendera det, men är säkert ett strålande kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Vad jiddrar du om? Kingping känns relativt värdelöst, om man nu inte kör LN2.

Kids som hört om det värsta men inte vet vad dom pratar om sen
BTW, 780 Ti HOF V20 ska man skrika om man nu vill prata om det kort som har bäst överklocknings potential!

Permalänk
Inaktiv

vettefan om EVGA, MSI o ASUS har bra RAM/VRM kylning som Gigabyte har (googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Bäst kylning har nog Palit jetstream 780 ti.

Skrivet av rinosaur:

Har en palit från webhallen och den är förvånansvärt tyst faktiskt, sen hade jag ju ett HD7990 bombplan-edition innan.

Har själv haft Palit och tycker det var allt annat än tyst. Sen tar det tre kortplatser och kylaren känns väldigt plastig.

Skrivet av Rajat:

Vill inte påstå att den gör mycket väsen av sig och den kyler riktigt bra

http://www.anandtech.com/show/7356/capsule-review-evga-geforc...

Här hör man den knappt

https://www.youtube.com/watch?v=3jx-n77fsvU

Mitt EVGA ACX SC är inte tyst, vid 80 grader (valfritt tungt spel) så går fläktarna på 2000-2200 RPM och det väsnas en hel del.

Tror mer på Gigabyte, MSI eller någon annan än Palit och EVGA.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

ASUS kortet är tyst, dock går det varmt med stock fläktkurva..nära 80c.
Bäst kylning har nog Palit jetstream 780 ti.
Allt hänger på hur mycket det får låta.
Har själv ett ASUS Matrix Platinum 780 ti, och den har Direct Cu II kylaren.
Det är riktigt tyst om man inte pillar på fläktkurvan, men då drar den iväg upp mot 80c, vilket jag anser är för högt.

EVGA SC ACX kan jag rekommendera dig iaf. MSI har fått mycket goda recensioner overall.

Enligt techpowerup (http://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_780_Ti_Gaming/29.h...)
är MSI 780 Ti det bästa 780Ti han testat.

Mitt överklockade780ti från MSI är knäpptyst. Har dock läst att MSI-kortets VRM och minnesdel blir varmare än på många andra modeller. Här är en recension men det finns garanterat fler som pekar åt samma håll. Tror iofs inte problemet är speciellt stort om man inte vill överklocka.

http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-gtx-780-ti-g...

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=xSWmA5jUlv4
43 decibal under load på denna tyskens test av paliten. Han filmar även kortet så du kanske får dig en uppfattning av det.

Min cpukylare överröstar i vilket fall som helst grafikkortet.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Är skitnöjd med både mitt MSi GTX 780 Ti och MSi GTX 750 Ti, gillar verkligen Twin Frozr kylaren.

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit