Permalänk
Medlem

Kan inte använda USB enheter

Jag byggde nyligen ihop en dator åt en vän men när den väl var installerad så upptäckte jag ett problem. Av någon anledning så upptäcker inte datorn USB enheter som är inkopplade i datorn. Varken tangentbord eller nätverksadapter fungerar tack vare detta. Om man går in i 'network and sharing center' och klickar på 'see full map' så står det bara 'the adapter is not connected', även fast att nätverksadaptern är inkopplad i datorn via USB. Jag har provat alla olika USB uttag både i fronten och i moderkortet men inga fungerar. Möss som kopplas in via PS/2 fungerar dock, så såvitt jag har testat så är det bara USB enheter som inte upptäcks av datorn. Datorn byggdes ihop för 2-3 dagar sedan och windows 7 professional installerades strax efter det. Vet någon vad problemet skulle kunna vara?

Datorn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7064023/2014-08-18

Permalänk
Hedersmedlem

Alla drivrutiner till moderkortet installerade? Asus brukar ha bra medföljande skivor som sköter allt automatiskt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Problemet löst.

Permalänk
Skrivet av Rophaz:

Problemet löst.

Skriv gärna hur du löste det, så att andra med liknande problem slipper skapa en ny tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Skriv gärna hur du löste det, så att andra med liknande problem slipper skapa en ny tråd.

Det räckte bara med att installera om windows, det verkar ha blivit något fel vid installationen.