Permalänk
Hedersmedlem

Tjena.

Tänker ni ta in Bitfenix Prodigy M i fler färger än svart och vitt? Om ja, när kan man vänta sig att de finns tillgängliga?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@ Inet
Angåenge RMA på varor som man fått på RMA
För nästan tre år sedan köpte jag ett QPAD MK-85 som bakgrundsbelysningen dog på. Fick ett nytt på garantin förra året runt april. Det tangentbordet jag fick på garantin dog för någon vecka sedan. Cirka ett år och fyra månader sedan jag fick det nya på RMA

Inputen vart helt fel, tryckte jag Enter fick jag **/ och den spammade diverse knappar nonstop. Körde allt det vanliga, koppla från, starta om, avinstallera drivrutinerna, testa på en annan dator. Efter några försök känns den enbart igen som en USB hubb och tangentbordsfunktionen hade dött helt och hållet. USB hubben i den fungerar dock fortfarande.

Dold text

Pratade med Inet support på telefon och fixade till en RMA på det tangentbordet.

Hursomhelst, det stämmer väl att man får ny garanti på ersättningsvaror? Vad är den korrekta metoden att anmäla en RMA på en vara man fått på RMA? Det finns ingen funktion på eran hemsida och ingen info om hur man går tillväga. Logik säger att man ska gå in på supportärendet och där bör det finnas en Felanmäl knapp som på ordrar, men icke, felanmälan funktionen listar enbart ordrar. Det finns ingen information om man ens får ny garanti på varor man får på RMA. Ni har bland den bästa supporten av alla internetbutikerna, men ni har en del punkter att bli ännu bättre på :).

Alternativt att ersättningsvaror skapar en ny order där det också pekas ut att det är en ersättningsvara.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av str8forthakill:

@ Inet
För nästan tre år sedan köpte jag ett QPAD MK-85 som bakgrundsbelysningen dog på. Fick ett nytt på garantin förra året runt april. Det tangentbordet jag fick på garantin dog för någon vecka sedan. Cirka ett år och fyra månader sedan jag fick det nya på RMA

Inputen vart helt fel, tryckte jag Enter fick jag **/ och den spammade diverse knappar nonstop. Körde allt det vanliga, koppla från, starta om, avinstallera drivrutinerna, testa på en annan dator. Efter några försök känns den enbart igen som en USB hubb och tangentbordsfunktionen hade dött helt och hållet. USB hubben i den fungerar dock fortfarande.

Dold text

Pratade med Inet support på telefon och fixade till en RMA på det tangentbordet.

Hursomhelst, det stämmer väl att man får ny garanti på ersättningsvaror? Vad är den korrekta metoden att anmäla en RMA på en vara man fått på RMA? Det finns ingen funktion på eran hemsida och ingen info om hur man går tillväga. Logik säger att man ska gå in på supportärendet och där bör det finnas en Felanmäl knapp som på ordrar, men icke, felanmälan funktionen listar enbart ordrar. Det finns ingen information om man ens får ny garanti på varor man får på RMA. Ni har bland den bästa supporten av alla internetbutikerna, men ni har en del punkter att bli ännu bättre på :).

Alternativt att ersättningsvaror skapar en ny order där det också pekas ut att det är en ersättningsvara.

Man får absolut inte ny garanti på ersättningsvaror, det faller på sin egen orimlighet. Då skulle företaget behöva byta ut en produkt i all evighet om den fortsätter gå sönder och så fungerar det inte. Garantin som man fick på det ursprungliga inköpet är den som gäller.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Man får absolut inte ny garanti på ersättningsvaror, det faller på sin egen orimlighet. Då skulle företaget behöva byta ut en produkt i all evighet om den fortsätter gå sönder och så fungerar det inte. Garantin som man fick på det ursprungliga inköpet är den som gäller.

Kikade lite närmare, var två år och två månader sedan originella köpet var, garantin på produktens sida säger 2 år. Men om produktens livslängd inte ens kan leva upp till garantitiden är det ett fel på en helt annan nivå och samtliga varor bör återkallas och slutas säljas tills tillverkaren fixat produktionsfelet/kvalitetsbristen. Jag har bara måttlig otur i det här fallet. Ersättningsvaran i det här fallet har krånglat sedan start men inte något värt att dra en RMA för, knappar fastnar fast dem inte är nedtryckta. Elektroniska fel inte relaterat till dem mekaniska brytarna. En snabb tapp på en fast knapp och poof borta.

Vad säger lagen? Vad säger inet?

Jag frågade support om garantin gällde eller inte och svaret var att det inte var några problem. Men jag vet fortfarande inte vad som gäller.

Permalänk
Hedersmedlem

Kikade lite närmare, var två år och två månader sedan originella köpet var, garantin på produktens sida säger 2 år. Men om produktens livslängd inte ens kan leva upp till garantitiden är det ett fel på en helt annan nivå och samtliga varor bör återkallas och slutas säljas tills tillverkaren fixat produktionsfelet/kvalitetsbristen. Jag har bara måttlig otur i det här fallet. Ersättningsvaran i det här fallet har krånglat sedan start men inte något värt att dra en RMA för, knappar fastnar fast dem inte är nedtryckta. Elektroniska fel inte relaterat till dem mekaniska brytarna. En snabb tapp på en fast knapp och poof borta.

Vad säger lagen? Vad säger inet?

Jag frågade support om garantin gällde eller inte och svaret var att det inte var några problem. Men jag vet fortfarande inte vad som gäller.

Reklamera i upp till tre år kan du göra enligt konsumentköplagen, men efter sex månader är det upp till dig att påvisa ursprungligt fel och inte vanligt slitage eller handhavandefel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tjo Inet, hur gör ni när det gäller vid service ärenden.
Nu är det en generell fråga och ingen specifik.

Ni har hittat felet, och det står inväntar reservdelar/utbytes enhet.
Tar ni och skickar nytt direkt från butiken eller hur fungerar det?

Och om det är slut i alla butiken men finns i webblager, tas det därifrån isåfall?

EDIT:

Tror denna ligger fel: Asus 27" Swift pg278q
https://www.inet.se/produkt/2205243/asus-27-swift-pg278q-144h...

Den ligger i kategorin "större än 27" " medans ni har en kategori för 27"

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har ni mycket på på gång på supporten? Jag har väntar 8 dagar på ni ska börja med mitt ärende. Frågde suporten och dom sa mellan 5/7dagar.

Inte så att jag kan vänta, utan man vill ju veta hur länge ungefär man kan tänkas behöva vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har ni mycket på på gång på supporten? Jag har väntar 8 dagar på ni ska börja med mitt ärende. Frågde suporten och dom sa mellan 5/7dagar.

Inte så att jag kan vänta, utan man vill ju veta hur länge ungefär man kan tänkas behöva vänta.

Kan säga hur det gick för mig.

26/8 fick dom i den.
2/9 påbörjade dom ärendet. 10 min senare hittade dom felet
4/9 skickade dom nya kortet.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Kan säga hur det gick för mig.

26/8 fick dom i den.
2/9 påbörjade dom ärendet. 10 min senare hittade dom felet
4/9 skickade dom nya kortet.

Okej gick fortare tidigare i augusti när jag lämna in det första gången. Gick exakt på 4 dagar och fick tillbaks det på samma vecka. Men den produkten är inte i lager(om dom skulle ersätta den). Inte haft inne den på 1,5månad så gör inget om det tar lite tid. Men kunde vara bra och veta om dom äntligen får samma fel. För den behöver vara inkopplad ett tag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Okej gick fortare tidigare i augusti när jag lämna in det första gången. Gick exakt på 4 dagar och fick tillbaks det på samma vecka. Men den produkten är inte i lager(om dom skulle ersätta den). Inte haft inne den på 1,5månad så gör inget om det tar lite tid. Men kunde vara bra och veta om dom äntligen får samma fel. För den behöver vara inkopplad ett tag.

Mm, tänkte om det en våg med service ärenden just nu.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för den grymma kundtjänst och Mats Lundberg som svara på mitt mail
jag missförstod eller så blev jag miss informerad ang en kampanj ni nyss hade på Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz Gaming
så jag skrev ett litet brev och fick skärmen för kampanj priset som ni hade haft men på grund av att jag var tvungen att först betala in det nya priset och sen få tillbaks pengarna så var jag tvungen att gå 1 mil fram och tillbaks till banken så när jag hade gjort det och betalt in skärmen så skicka jag ett nytt mail till supporten med order numer och allt sånt för att få tillbaks dom 200kr jag skrev ochså ett ironisk meddelande att jag räknar med att bli kompenserad för alla dessa mördade kalorier i pingvinstänger och när jag hämta ut skärmen nästa dag så satt det ett kuvert på sidan om skärmen och jag gick hela vägen hem och undra va det var i kuvertet och när jag öppna det så låg det 18st pingvinstänger

sorry för inga punkter och skit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Jo, misstänker det med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Sommar/semestertider+åskoväder med blixt rekord över stora delar av landet!
Där har du svaret.

18 pingvinstänger

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

18 pingvinstänger

Va? Hur, var, vem... Jag fick inte en enda. Jag ska fan aldrig handla av Inet igen! Förra gången fick jag jordgubb/hallonsmak, och den skiten går ju inte att äta, och nu fick jag ingen alls. Helt värdelöst.

Förjävligt.
Tur i oturen att man skruvar ihop en burk till polaren så man åtminstone blir bjuden på pizza för besväret. Tror jag ska kräva att han bjuder på stänger med. Minst 5. Och smak ska jag få välja själv!
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Sommar/semestertider+åskoväder med blixt rekord över stora delar av landet!
Där har du svaret.

18 pingvinstänger

Sen när täcktes blixtar på garanti Nä, men var lite förvånad att början på augusti första dagarna gick support fint men nu verkar det som det bara smällt till (bokstavligt talat )

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hej Inet,

Hittar inte om frågan ställts tidigare(många sidor att leta igenom är det.....),
men har ni slutat ta in XFX nätaggregat?

Letar nämligen efter deras XTR 550w modell,och det är inte någon av de större butikerna,
inklusive ni,som säljer den.

Mvh
//pelle

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.jönns:

Hej Inet,

Hittar inte om frågan ställts tidigare(många sidor att leta igenom är det.....),
men har ni slutat ta in XFX nätaggregat?

Letar nämligen efter deras XTR 550w modell,och det är inte någon av de större butikerna,
inklusive ni,som säljer den.

Mvh
//pelle

Menar du denna http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b... Verkar som det har blivit som förra sommaren. då var det också brist på XFX agg dock betydligt värre än i år, nu kom smällen efter semestern i stället

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej han menar detta http://xfxforce.com/en-us/products/xtr-series-full-modular/xt... vilket är modulärt och 80+ guld.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nej han menar detta http://xfxforce.com/en-us/products/xtr-series-full-modular/xt... vilket är modulärt och 80+ guld.

Okej lät intressant Men den finns inte ens i Sverige (vad jag sett).

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av SUMITOMO:

Ni borde skriva att det är 3st USB 3.0, man får intrycket av att det är 7st.
Såg detta när jag kollade Targus hemsida.

http://www.inet.se/produkt/2901431/targus-usb-3-0-hub-7-porta...

Har förtydligat produkttexten på hemsidan nu!

Skrivet av eric117:

Super tacksam för att ni kollade upp, service på högsta nivå!

Denna lite nyare version är högre klockad och har stöd för Quick sync vilken kan innebära bättre prestanda vid streaming ( = mindre lagg). Tyvärr ansåg inte Intel att det var värt att byta ut modellnamnet utan istället enbart ge den en ny revision - vilket gör det lite svårare att hitta. Borde kanske dyka upp exemplar senare i höst/vinter då antar jag.

Kul att du är nöjd! Och tack för förklaringen, hade tänkte fråga det också

Skrivet av Lspn:

Inet den bästa datorbutiken. Kommer aldrig köpa datordelar från någon annan så länge ni finns. Helt suverän kundservice. Väldigt tacksam att jag fick ny SSD som gick sönder efter 14 månader, fick en Samsung EVO för min Samsung Basic hade gått sönder, fick med andra ord en bättre SSD utan några som helst krångel.

Tummen upp!

Skrivet av tallk0tte:

Råkade beställa fel produkt av misstag igår kväll (p.g.a. missförstånd hos släktingar) men klockan 8:30 idag så hade ni makulerat ordern, riktigt snabbt och underbart! Tack för snabb service när det gäller sådant! Kommer bli ett köp snart ändå

Det enda jag tycker ni bör titta på är att kanske göra det lättare att avbeställa produkter direkt från hemsidan utan att behöva bli forcerad att skicka in mail varje gång, skulle vara något trevligt! Era konkurrenter har liknande system
Trevlig helg och tack för awesome service. Ångrar aldrig mina köp hos Inet(förutom när det blir fel ha-ha)

Tack! Och [ny] trevlig helg på dig med!

Skrivet av Ch1p:

En liten funktion jag saknar under sektionen "Internminnen" så är det att kunna sotera/filtrera efter CL#.
Om det är något ni skulle kunna lägga till så vore det toppen!

Tack för feedbacken, hör skickat vidare till ansvariga.

Skrivet av davveswea:

Hej inet!!
Fick precis hem min nya skärm Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz som jag har beställt från er
Men när jag kopplar in den i datorn via vga så blir bilden helt skev den går typ snett över skärmen. Testade med både dvi och hdmi men det ser likadant ut har även testat på 3 olika datorer men det blir likadant.
Här är en bild på hur det ser ut http://postimg.org/image/oaz0ki4tb/
'
Vad är det för fel ? Är den paj eller är det någon inställning som man måste pilla på för att det ska fungera.. ?

Låter tyvärr som det är en defekt skärm. Felanmäl den här: https://www.inet.se/support/OrderList så får du fraktsedlar och instruktioner av oss.

Skrivet av giplet:

Tjena.

Tänker ni ta in Bitfenix Prodigy M i fler färger än svart och vitt? Om ja, när kan man vänta sig att de finns tillgängliga?

Japp! Håller på att komma upp på hemsidan as we write

@ Inet

Dold text

Generellt är det ursprungskvittot (och garantin som lämnades då) som gäller, om vi pratar garantier och inte konsumentköplagen som är något helt annat. Garanti är inget som varken vi eller tillverkare är skyldiga att lämna men praxis idag är ju att det lämnas minst 1 års garanti. I många fall är det längre än så.

Exempel; om en produkt har 3 års garanti och den går sönder en vecka innan garantitiden har gått ut och du får den reparerad för att sen gå sönder igen en månad senare - då har du egentligen ingen garanti på produkten. Det är dock väldigt vanligt för flesta företagen att lämna en 3 månaders servicegaranti på utförda reparationer och byten.

Skrivet av Toivo83:

Tjo Inet, hur gör ni när det gäller vid service ärenden.
Nu är det en generell fråga och ingen specifik.

Ni har hittat felet, och det står inväntar reservdelar/utbytes enhet.
Tar ni och skickar nytt direkt från butiken eller hur fungerar det?

Och om det är slut i alla butiken men finns i webblager, tas det därifrån isåfall?

EDIT:

Tror denna ligger fel: Asus 27" Swift pg278q
https://www.inet.se/produkt/2205243/asus-27-swift-pg278q-144h...

Den ligger i kategorin "större än 27" " medans ni har en kategori för 27"

Skärmen flyttat på rätt ställe!

När det står status inväntar reservdel så kan det vara så att det inte finns på lager i butiken men finns på centrallagret. Då ska det inte ta mer en 1 arbetsdag att få produkten till butiken så att vi kan skicka iväg det.

Skrivet av Broken-arrow:

Ja, det är lite ovanligt högt tryck just nu och gänget på service gör allt för att hålla utlovade arbetstider. Vill du veta mer om specifikt ditt ärende på får du antingen skicka ett PM eller kontakta oss direkt så ska vi kolla på det.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Ok, följd fråga. Varför skickas det inte direkt till kund från web lagret?
Pratade med service nissen, han sa att det skickas först till dom sen till mig. Blir inte det massa extra jobb?

Samt trodde det skulle ligga en stång där i.
Att bygga datorer är att man måste tugga på något gott. Så jag fick ju fasen gå till affären å köpa en Ahlgrens påse ju.

I vilket fall som helst. Tack för en riktigt bra service åter igen

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju synd att ni dröjde med svaret om Bitfenix Prodigy M. Nu beställde jag från en annan leverantör.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Ok, följd fråga. Varför skickas det inte direkt till kund från web lagret?
Pratade med service nissen, han sa att det skickas först till dom sen till mig. Blir inte det massa extra jobb?

Samt trodde det skulle ligga en stång där i.
Att bygga datorer är att man måste tugga på något gott. Så jag fick ju fasen gå till affären å köpa en Ahlgrens påse ju.

I vilket fall som helst. Tack för en riktigt bra service åter igen

Kan inte gå in i detalj exakt varför men har varit en del tekniska svårigheter med det. Vi kommer dock att förhoppningsvis att lösa detta inom en inte allt för avlägsen framtiden för det är precis som du säger, mer jobb

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Hej inet! Vart ritkigt sugen på ett ducky shine 3 (icke TKL) med blåa switchar. Till min förskräckelse så har varken ni eller webhallen dem och beställa från Teraset i finland är något jag inte är sugen på.

Är Duicky shine 3 MX blue inte tillgängliga alls längre?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Inet
Skrivet av Obolla:

Hej inet! Vart ritkigt sugen på ett ducky shine 3 (icke TKL) med blåa switchar. Till min förskräckelse så har varken ni eller webhallen dem och beställa från Teraset i finland är något jag inte är sugen på.

Är Duicky shine 3 MX blue inte tillgängliga alls längre?

Hm, inte den här du menar?

http://www.inet.se/produkt/6606736/ducky-shine3-white-led-mx-...

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Jo ursäkta att jag inte länkar jag är sjuk och trött.

Det är precis den!

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Precis den jag menar,finns bara på 4 butiker enligt prisjakt,men vill inte köpa från nån av dem.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2531292

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ja, det är lite ovanligt högt tryck just nu och gänget på service gör allt för att hålla utlovade arbetstider. Vill du veta mer om specifikt ditt ärende på får du antingen skicka ett PM eller kontakta oss direkt så ska vi kolla på det.

Okej märkte det. Har frågat två gånger på mail första gången förra veckan på torsdag/fredag han sa 5/7 dagar och frågade igen i slutet av denna vecka, samma sak 5/7 dagar.

Men nu är i alla fall den påbörjad på den 8:nde dagen Så nästan prickat rätt på antal dagar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in LED-slingan från phanteks som är gjord för phanteks enthoo luxe?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk

Hej,
Inet har en kampanj där man kan få fri montering om jag väljer en dator med grafikkort från MSI eller ett moderkort från MSI.

1. Kan man välja att hämta datorn sen i affären? Eller måste jag ta frakt?

2. Vad använder jag för kod gällande fri frakt, om jag är med i Sweclockers?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020