Permalänk
Medlem

GTX 760 ska vara lite snabbare än GTX 660 Ti, medan 870M är lite långsammare än GTX 660 Ti. Skillnaderna är inte skitstora, men trots allt. Det är rimligtvis de små skillnaderna som gjort att Gigabyte valt att marknadsföra burken som utrustad med GTX760, snarare än 870M. Jag bara reagerar på att det är lite småfult gjort.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Hej Inet.
Snabb fråga bara, är skruvmejseln i ert Mejsel kit med 32 delar magnetisk eller ej (så att både 4mm bits och skruv stannar kvar på mejseln om man håller mejseln med bitsen rakt ner)?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Nyss köpt en Corsair Raptor M45 mus och den har skickats som varubrev, någon som har köpt mus nyligen kanske kan svara på om den kommer i brevlådan eller om man måste hämta ut den på ett postombud. Paketeringen på möss brukar ju vara i samma storlek så om du köpte en helt annan mus så får du gärna svara ändå!

Har nämligen flyttat och adressändringen har inte gått igenom helt, inte några problem egentligen då min gamla adress är inom gångavstånd men hade hoppats på att slippa behöva gå dit.

Permalänk
Medlem

Retail lådan går definitivt inte in i brevinkast osv, möjligen om man har större brevlåda. Personligen, hade jag varit brevbäraren hade det varit så stort att jag per automatik hade sorterat det till postens utlämningsställe.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Fick ett SMS där det stod, "Ett brev är nu skickat från Inet.se och är på väg till dig. Mvh Posten.". Men det kanske man får ändå. Har jag inte fått en avi vid 13:00 tiden så får jag väl gå och kolla. Retail lådan skulle nog gå in brevlådan men det skickas ju i en annan kartong, så det blir ju större.

Ah, får väl avvakta och se

Permalänk
Medlem
Skrivet av EcazS:

Fick ett SMS där det stod, "Ett brev är nu skickat från Inet.se och är på väg till dig. Mvh Posten.". Men det kanske man får ändå. Har jag inte fått en avi vid 13:00 tiden så får jag väl gå och kolla. Retail lådan skulle nog gå in brevlådan men det skickas ju i en annan kartong, så det blir ju större.

Ah, får väl avvakta och se

om du fick smset idag, så mellan tummen å pekfingret bör det komma imorgon.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Ett klagomål till Inet:

Jag är av personlig erfarenhet inget större fan av Inet. Det fungerar säkerligen jättebra för gemene man, men jag har haft oturen att köpt produkter av er som fyra av fem gånger har krånglat, vid problem har det alltid varit ett elände att åtgärda - och därför har jag normalt sett alltid handlat i andra butiker. Garanterat maximal otur men så är det ibland.

Köpte i fredags en Arctic Cooler Hybrid II till att montera på ett Radeon HD290.

När de långa skruvarna skulle skruvas i, för att hålla fast flänsarna på baksidan och själva kylaren på framsidan, så gick tre av fyra skruvar av på mitten. Den tredje skruven behövdes dessutom skruvas i åt fel håll då skruvhålet var felgängat.

Smal sak, bristande kvalitet från Arctic Cooling helt enkelt.

Kontaktade Inets telefonsupport och kollade hur jag skulle gå vidare.
Svaret var att åka ned till närmsta butik, lämna in kylaren så skulle de beställa hem de skruvar eller lösa problemet på något sätt.

Lät bra tyckte jag så åkte ned.
Fick då svaret att man inte trodde Arctic Cooling skulle bemöda sig med att ersätta skruvarna och hänvisade till handhavande fel samt att det bästa var att köpa en ny kylare istället. Inte ville man ta in kylaren heller.

Hade kylaren kostat 200kr, visst. Nu kostar den 999kr. Jag köper inte en kylare för 1 998kr när tre skruvar knäcks på mitten på grund av bristande kvalitet. Efter lite logisk förklaring angående att problemet var tre skruvar, inte att slangen gått av, så gick personen i fråga med på att ta kontakt med Arctic Cooling men jag avböjde och valde att göra det själv istället. Sanningen var att jag mest ville ut från butiken.

Det här är ett klassiskt 101 fall av bristande kvalitet på service nivån.
Har genom åren reklamerat mycket hos konkurrenterna, både i Sverige och utomlands, och enda anledningen till att jag valde Inet den här gången var för att Inet var den enda som hade kylaren i lager.

Jag har i helgen kontaktat Arctic Cooling själv och i går skickades nya skruvar utan extra kostnad.

Personligen kommer jag inte handla hos Inet fler gånger, väl medveten om att det säkerligen är en bra butik i grund och botten - men av personlig erfarenhet av både Inet och andra butiker så kommer jag alltid välja något annat i framtiden.

Permalänk
Inet
Skrivet av Broken-arrow:

Okej, jag fick svar i alla fall, dock efter 24 timmar. Väntar på svar från eran mail igen och nu har ni haft 3 dagar på er Får hoppas på svar idag.

Inte fått något svar på min senaste fråga, så blir imorgon 4 dagar utan svar. Inte att det är jätte bråttom, men kan vara bra att veta hur ni ställer er till vad jag mailat senast och veta om ni gått vidare till leverantör (väntar på svar) eller inte.

Skicka vad du har för mail i ett PM så får jag forska vidare. Vi har inga mail som är äldre än 4 dagar liggandes så får titta på vad som kan ha hänt..

Skrivet av wildhawk82:

Hejsan Jag vill fråga er en sak! Jag har ett grafikkort från er! Och jag skickade in det tidigare för jag fick så kallade artefakter och ni tog emot det och körde det i tre dagar! Men ni hittade inget fel! Så jag fick tillbaka det och installerade om hela datorn och la in nya drivisar till kortet! Nu är det så att jag får fortfarande artefakter! Vad kan detta beror på? Kan det ha med mitt moderkort att göra?
Här är en länk till mitt moderkort: http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4385#ov

MvH Tony

Gör så att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så ska vi hjälpa dig!

Skrivet av Skogsmard:

Hej Inet.
Snabb fråga bara, är skruvmejseln i ert Mejsel kit med 32 delar magnetisk eller ej (så att både 4mm bits och skruv stannar kvar på mejseln om man håller mejseln med bitsen rakt ner)?

Den är inte magnetisk tyvärr.

Skrivet av LPG:

Hej!
Reagerade på att det vid grafikkort står Intel som tillverkare när det är Nvidia.
https://www.inet.se/produkt/1406934/gigabyte-brix-gb-bxi5g-76...

Skrivet av -=Mr_B=-:

Nja. Om specifikationen är korrekt, så är tillverkaren Gigabyte. Precis som när det är ett fristående grafikkort så är det inte nVidia som är tillverkare bara för att det är deras GPU.
Eventuellt anger man Intel som tillverkare för att enheten kan använda Intel® HD Graphics 4600 till lättare laster, och växlar över till 870M när det börjar bli tyngre? (Spekulation, jag vet inte om burken använder I5'ans grafik över huvud taget)
Lite fult av Gigabyte att kalla det integrerade chippet för GTX 760. Specs stämmer tydligen inte alls med det, utan det verkar istället vara just 870M, och det ger lite drygt GTX 660 Ti prestanda.

Jaja. Knappast Inets fel. De kan behöva se över spec'sen, och sätta Gigabyte som tillverkare på den integrerade grafiken. De har korrekt återgivit var Gigabyte anger GPU'n som.
B!

Har undersökt det här lite. Först så har vi uppdaterat specen till att tillverkaren ska vara "Nvidia" då det helt enkelt känns tydligare. Det sitter en Intel-propp i men det är ju inte riktigt därför man skulle köpa den burken.. Sen så angående namnet "GTX 760" så är kortet framtagen tillsammans med NVIDIA så det finns inget 100% korrekt namn.. Här är en förklaring:

In this particular case, [Gigabyte] is using a GK104 chip with 1344 cores and 192-bit memory interface. The "GTX 760" name was chosen because of the performance of this particular GK104 chip. It most closely matched the performance of the GTX 760 in our traditional desktop GPU lineup. Perhaps the 870M designation would've been more fitting, although the GPU in Brix doesn't support Optimus and Battery Boost, so that name wouldn't have been a great fit either.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Well, gick och kollade på gamla adressen och mitt namn finns inte kvar någonstans. Inte på brevlådan eller på "översikten" på bottenvåningen så det lär ju hamna på ett postombud då

Ska också vara folkbokförd den 14/8 men Inet vägrar hämta hem de ny uppgifterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Skicka vad du har för mail i ett PM så får jag forska vidare. Vi har inga mail som är äldre än 4 dagar liggandes så får titta på vad som kan ha hänt..

Fick skicka nytt fick jag svar Kanske drog mailen till fel person

Men tycker man ska kunna felanmäla på mer än på eran hemsida. På mail åt åtminstone. Känns lite bökigt att först kontakta er och sen ändå gå genom hemsidan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av EcazS:

Well, gick och kollade på gamla adressen och mitt namn finns inte kvar någonstans. Inte på brevlådan eller på "översikten" på bottenvåningen så det lär ju hamna på ett postombud då

Ska också vara folkbokförd den 14/8 men Inet vägrar hämta hem de ny uppgifterna

Om det inte mottagaren finns där avsändaren säger den ska finnas och adressändring inte finns så ska paketet gå i retur inte till postombudet.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Hej Inet,
hur gör ni vid en beställning av datorkomponenter där en komponent inte finns i lager men kommer in senare samma vecka? skickar ni då två paket till kunden eller väntar ni med att skicka hela beställningen innan den saknade komponenten har kommit in i lager(så att kunden endast får ett paket)?
tänkte nämligen beställa komponenter till ny dator från er men SSDn (Samsung 850 pro 256GB) finns ej i lager på webbshoppen, väntar ni t.ex med att skicka de komponenter som finns i lager tills den/de som saknas kommit in om kunden så önskar?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk

Skicka ett mail för 2 dagar sen men har inte fått något svar så testar här istället. Har ni tänkt ta in Phanteks Enthoo Luxe chassit och isåfall har ni något datum? Finns att köpa i övriga europa

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Hej

Letar efter Intel NUC N2820 med revision -103
Är det något Inet kan tilllhandahålla? Eller finns det någon annan som vet vart man kan hitta dessa (webhallen har de inte).
Tack på förhand!

Hälsningar
Erik

Permalänk
Inet
Skrivet av Broken-arrow:

Fick skicka nytt fick jag svar Kanske drog mailen till fel person

Men tycker man ska kunna felanmäla på mer än på eran hemsida. På mail åt åtminstone. Känns lite bökigt att först kontakta er och sen ändå gå genom hemsidan.

Förstår att det kan vara lite omständligt men det är mer tidskrävande än vad man tror att "jaga" rätt uppgifter från kunder för det är inte alltid helt självklart vad det är man ska ha med i en felanmälan, om det är första gången man gör det. Via hemsidan kan vi ge ytterligare information och förklaringar samt vad för uppgifter som krävs för att vi ska kunna bearbeta en felanmälan. Allt det här bidrar till att vi kan bli så effektiva som möjligt på att hantera pappersarbete och faktiskt fokusera på att felsöka och laga datorer och komponenter

Skrivet av Skogsmard:

Hej Inet,
hur gör ni vid en beställning av datorkomponenter där en komponent inte finns i lager men kommer in senare samma vecka? skickar ni då två paket till kunden eller väntar ni med att skicka hela beställningen innan den saknade komponenten har kommit in i lager(så att kunden endast får ett paket)?
tänkte nämligen beställa komponenter till ny dator från er men SSDn (Samsung 850 pro 256GB) finns ej i lager på webbshoppen, väntar ni t.ex med att skicka de komponenter som finns i lager tills den/de som saknas kommit in om kunden så önskar?

Normalt väntar vi in hela beställningen innan den går iväg till dig men går givetvis att göra undantag om du så önskar. Bara kontakta oss direkt och ha ditt ordernummer redo så kan vi kolla på det!

Skrivet av ante_ante:

Skicka ett mail för 2 dagar sen men har inte fått något svar så testar här istället. Har ni tänkt ta in Phanteks Enthoo Luxe chassit och isåfall har ni något datum? Finns att köpa i övriga europa

Det kommer upp på hemsidan inom kort och första leveransen till Sverige är preliminärt månadsskiftet september/oktober.

Skrivet av eric117:

Hej

Är det något Inet kan tilllhandahålla? Eller finns det någon annan som vet vart man kan hitta dessa (webhallen har de inte).
Tack på förhand!

Hälsningar
Erik

Misstänker att det är exakt revision som är det viktiga. Har du koll på om det är något som står tydligt på produkten eller behöver man packa upp/kolla bios för att ta reda på?

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av ante_ante:

Ligger uppe nu!

http://www.inet.se/produkt/6911830/phanteks-enthoo-luxe-svart
http://www.inet.se/produkt/6911831/phanteks-enthoo-luxe-vit

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Va fan... Här köper man dator för 11461:- och så får man inget godis. Inte ens fel smak, så man kan bli lite upprymd, och sen känna besvikelsen när det inte är varken lakrits eller cola... utan bara inget alls. Besvikelsen är nästan omöjlig att bära.

Ett litet plåster på såren blir det möjligen att man gjorde beställningen i går, vid middagstid, och burken är monterad & kör diagnostik på skärmen sidan om den här i detta nu...
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av eric117:

Hej

Tack på förhand!

Hälsningar
Erik

Skrivet av inet.se:

Misstänker att det är exakt revision som är det viktiga. Har du koll på om det är något som står tydligt på produkten eller behöver man packa upp/kolla bios för att ta reda på?

Det står på lådan, här är en bild:

Permalänk
Inet
Skrivet av eric117:

http://i60.tinypic.com/r2t36w.png

Så här står det på våra vi har på lager "Version: H22962-101" så verkar tyvärr inte vara rätt revision.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av eric117:

http://i60.tinypic.com/r2t36w.png

Varför jagar du en viss version?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem

Ni borde skriva att det är 3st USB 3.0, man får intrycket av att det är 7st.
Såg detta när jag kollade Targus hemsida.

http://www.inet.se/produkt/2901431/targus-usb-3-0-hub-7-porta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Så här står det på våra vi har på lager "Version: H22962-101" så verkar tyvärr inte vara rätt revision.

Super tacksam för att ni kollade upp, service på högsta nivå!

Skrivet av Broken-arrow:

Varför jagar du en viss version?

Denna lite nyare version är högre klockad och har stöd för Quick sync vilken kan innebära bättre prestanda vid streaming ( = mindre lagg). Tyvärr ansåg inte Intel att det var värt att byta ut modellnamnet utan istället enbart ge den en ny revision - vilket gör det lite svårare att hitta. Borde kanske dyka upp exemplar senare i höst/vinter då antar jag.

Permalänk
Medlem

Inet den bästa datorbutiken. Kommer aldrig köpa datordelar från någon annan så länge ni finns. Helt suverän kundservice. Väldigt tacksam att jag fick ny SSD som gick sönder efter 14 månader, fick en Samsung EVO för min Samsung Basic hade gått sönder, fick med andra ord en bättre SSD utan några som helst krångel.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

Råkade beställa fel produkt av misstag igår kväll (p.g.a. missförstånd hos släktingar) men klockan 8:30 idag så hade ni makulerat ordern, riktigt snabbt och underbart! Tack för snabb service när det gäller sådant! Kommer bli ett köp snart ändå

Det enda jag tycker ni bör titta på är att kanske göra det lättare att avbeställa produkter direkt från hemsidan utan att behöva bli forcerad att skicka in mail varje gång, skulle vara något trevligt! Era konkurrenter har liknande system
Trevlig helg och tack för awesome service. Ångrar aldrig mina köp hos Inet(förutom när det blir fel ha-ha)

Permalänk
Medlem

En liten funktion jag saknar under sektionen "Internminnen" så är det att kunna sotera/filtrera efter CL#.
Om det är något ni skulle kunna lägga till så vore det toppen!

Permalänk

Hej inet!!
Fick precis hem min nya skärm Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz som jag har beställt från er
Men när jag kopplar in den i datorn via vga så blir bilden helt skev den går typ snett över skärmen. Testade med både dvi och hdmi men det ser likadant ut har även testat på 3 olika datorer men det blir likadant.
Här är en bild på hur det ser ut http://postimg.org/image/oaz0ki4tb/
'
Vad är det för fel ? Är den paj eller är det någon inställning som man måste pilla på för att det ska fungera.. ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davveswea:

Hej inet!!
Fick precis hem min nya skärm Acer 24" Predator GN246HLBbid 144Hz som jag har beställt från er
Men när jag kopplar in den i datorn via vga så blir bilden helt skev den går typ snett över skärmen. Testade med både dvi och hdmi men det ser likadant ut har även testat på 3 olika datorer men det blir likadant.
Här är en bild på hur det ser ut http://postimg.org/image/oaz0ki4tb/
'
Vad är det för fel ? Är den paj eller är det någon inställning som man måste pilla på för att det ska fungera.. ?

Ser helt normalt ut

Nä, men vad för grafikkort har du?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Ser helt normalt ut

Nä, men vad för grafikkort har du?

I laptopen som jag har som primär dator så har jag ett Nvidia GT555m. och den andra datorn som jag testade hade ett nvidia gtx 460 ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av davveswea:

I laptopen som jag har som primär dator så har jag ett Nvidia GT555m. och den andra datorn som jag testade hade ett nvidia gtx 460 ;D

Okej blir lika skumt på båda. Låter mer som defekt skärm.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Okej blir lika skumt på båda. Låter mer som defekt skärm.

mm är rädd för det..;D