Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Kan ju hoppas att microsoft haft en dialog att nu gå ut och hjälpa alla som har blivit drabbade för att slippa bli mer smutskastade, kan ju varit varför de nekat tidigare, självklart visste support folket om det men har troligtvis fått direktiv uppifrån att neka tills de tagit beslut.

Permalänk
Skrivet av xzbits:

Fick min One i fredags men den låter också helt sjukt mycket. Som en riktigt gammal krasslig hårddisk hela tiden oavsett om jag spelar eller är i dashboard. Pratade med Microsoft support som erkände felet och startade "Advance exchange". Microsoft reserverar pengar på mitt konto och skickar en ny konsol, när jag skickat tillbaka den gamla får jag pengarna åter på kontot. Håller tummarna för att det ska funka enligt plan.

Jag fick svaret att advance exchange inte finns i Sverige när jag talade med supporten i Stockholm. Får väl ringa igen och hoppas de insett hur allvarligt det är och erbjuder advance exchange.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på något kul "Couch Co-Op" spel till kryssboxet? Just nu slö liras det mest Peggle 2 med sambon. Kikat lite på Rayman Legends, verkar ha rätt kul Co-Op.

Child of Light ser ut som ett väldigt grafiskt tilltalande spel, någon som kört det? Och i så fall hur är Co-Op;en ?

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Någon som har tips på något kul "Couch Co-Op" spel till kryssboxet? Just nu slö liras det mest Peggle 2 med sambon. Kikat lite på Rayman Legends, verkar ha rätt kul Co-Op.

Child of Light ser ut som ett väldigt grafiskt tilltalande spel, någon som kört det? Och i så fall hur är Co-Op;en ?

Raymand är riktigt kul! Garden Warfare också fast det finns endast ett spelläge och risken att man tröttnar, därför köpte vi två boxar för att kunna Lana.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Min box låter ju med en del när man är på startsidan och i viloläge, annars är den tyst när man spelar och så. Påverkar detta spelupplevelsen? Sämre prestanda? Eller är det bara oljudet som är irriterande? Om det nu skulle vara så att jag kommer byta in den vad händer med alla spel, har Fifa 15 och Forza 5 samt EA access?

Köpte en Day One Edition utan kinect, tycker den flyter på bra ändå.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Raymand är riktigt kul! Garden Warfare också fast det finns endast ett spelläge och risken att man tröttnar, därför köpte vi två boxar för att kunna Lana.

Tackar för input!

haha har två odjur där hemma, en på 1 månad och den andre på 2år så jag och sambon får vara glada om vi lyckas spela i 30 min på EN box

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Även jag är drabbad av rasslande hårddisk. Sjukt trist, men jag verkar helt enkelt ha otur med Xbox - jag gick igenom tre stycken X360 som frös och RRODade innan jag till sist skaffade en X360 Slim som fungerar klockrent.

Ska hem och kolla serienummer och påbörja en Advance Exchange. Konsolen fungerar ju i alla fall så jag kan ju spela Destiny i veckan.

Annars sjukt nöjd, det är en riktigt häftig maskin och Kinect fungerar klockrent och accelererar hela upplevelsen tycker jag.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Nevermind, missa första inlägget

Visa signatur

Permalänk

Ni som säger att ni begärt advance exchange, har ni fått igenom det via svensk support på telefon eller har ni chattat med någon?

Permalänk
Medlem

Kan ni som har en felfri xbox utan något ljud kolla under kartongen till eran xbox och skriva erat LOT NO / DATE.

Jag har 1425X och den låter..

Permalänk

Min är också 1425X och låter.
Team FDOU
Model no 1540

Permalänk
Medlem

Enligt olika forum så har jag fått fram:

Dom här låter:
1407X
1408X
1411X
1414X
1416X
1420X
1425X
1432X
1433X

Låter inte:
1426X
1419X

Permalänk
Medlem

Min är 1432X och låter.
Team VVEN
Model no 1540

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av KlockreN:

Enligt olika forum så har jag fått fram:

Dom här låter:
1407X
1408X
1411X
1414X
1416X
1420X
1425X
1432X
1433X

Låter inte:
1426X
1419X

Intresserad över vilket forum som man kan tänkas hitta sån info på?

Permalänk
Medlem

Har en Day One edition med kinect lot nr: 1432X

Låter inte.

Permalänk
Medlem

1412X som inte låter.

Permalänk
Skrivet av loket100:

Låter inte.

Låter den utan kinecten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loket100:

Låter inte.

Konstigt att min 1432X day one utan kinect låter, testat utan kinect?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av loket100:

Låter inte.

Och där sprack den teorin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlockreN:

Och där sprack den teorin

Eller inte, beror på om den är tyst utan kinect inkopplad med.

Btw, passande ditt nick: http://klockren.nu/

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Fy fan, hade stått i telefonkö till supporten i 50 minuter och blev dissad när jag kom fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Fy fan, hade stått i telefonkö till supporten i 50 minuter och blev dissad när jag kom fram.

Vad menar du? Dom ville inte byta ut den eller vadå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

till er som inte orkar vänta till kl 01:00 ikväll / natt så byt från US till NZ så kan ni panga så gott ni vill i Destiny redan nu

Permalänk
Skrivet av Lspn:

Vad menar du? Dom ville inte byta ut den eller vadå?

Nej,när samtalet kopplades fram blev det bara upptaget och jag var tvungen att lägga på. Ringer igen nu trots att öppettiden är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

till er som inte orkar vänta till kl 01:00 ikväll / natt så byt från US till NZ så kan ni panga så gott ni vill i Destiny redan nu

Fungerar detta verkligen? Har redan tankat ner Destiny. Går det byta tillbaka till US som land imorgon igen sedan?

Permalänk

Kom fram nu och håller på med advance exchange.
Edit: Det tar 7-10 dagar att få hem en ny konsoll. Du behåller din gamla så länge. Microsoft reserverar 430 euro från ditt kort tills du skickat tillbaka den trasiga. Så man måste kunna ligga ute med ca 4000 kr i 3 veckor.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte spela på era svenska konton, varför US-konton? Det är väl på det svenska man har all sin "stats", vänner och där man vill få sina achivements?

.. eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkra:

Fungerar detta verkligen? Har redan tankat ner Destiny. Går det byta tillbaka till US som land imorgon igen sedan?

jepp det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

jepp det fungerar.

.. och du är säker för att? Come on! Ge mig lite mer tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

jepp det fungerar.

Skrivet av Swe.Stars:

.. och du är säker för att? Come on! Ge mig lite mer tack!

Nope, det fungerar inte. Står bra Unavailable istället för "Play on 8/9".
Vad jag läst mig till så har det med vilken store man köpt Destiny i. Dvs har du köpt det i NZ store, så kommer det gå. Men har du köpt det i US/UK/SWE så är det respektive lands store klocka det går efter. Alltså, om man köpt i USA store så kommer man antagligen inte kunna spela inatt kl 12 svensk tid.