Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodah76:

Jag har Kinect och Xbox men inte day one edition.
Ska xboxen och fläkten alltså vara helt ljudlös?
Min låter inte mycket, men om man går nära så känner man fläkten som blåser och även hör ett svagt fläktljud, är det ok, eller ska den skickas tillbaka?

Nej den ska inte vara helt ljudlös, det är fläktar i xboxet och dessa ska snurra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodah76:

Min låter inte mycket, men om man går nära så känner man fläkten som blåser och även hör ett svagt fläktljud, är det ok, eller ska den skickas tillbaka?

Om du hade det oljud som är "den stora snackisen" kan jag garantera att du inte skulle behöva fråga om den är defekt.

Permalänk
Skrivet av rodah76:

Gå igenom tråden och leta efter youtubeklippen som har ljudet. Låter din likadant - byt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Ni som har problem, ring Xbox support i Sverige på 08-58536524.

Du kan välja mellan advance exchange eller att skicka in er på lagning och vara utan i 2 veckor.
Väljer du advance exchange så måste du uppge kortnr och 430 euro reserveras. En ny konsoll skickas hem till dig och du kan behålla den gamla så länge. När du fått den nya skickar du in den gamla i kartong som du får med. När Microsoft tar emot din gamla konsoll så tas reservationen bort på ditt kort.

Alternativet är att få en fraktlapp på mail och boka frakt hos UPS som kommer hem till dig och hämtar konsollen. Emballage får du stå för själv. Då är du utan konsoll till din kommer tillbaka lagad.

Jag ringde och prata med dom, dom rekommendera att jag skulle avvakta 3-4 veckor tills dom fått reda på vad det egentligen är som låter. Han sa även att det är inget som gör att xboxen blir sämre, bara ljudet som är störande (enligt den information han fått). Jag fick flera alternativ om att byta in den eller reparera den, men valde att avvakta. Så jag ska ge det några veckor iaf och se då. Och sen tycker jag inte att den låter så mycket ändå, hör det knappt om inte jag står med örat på boxen liksom. Men eftersom det försvinner när jag spelar så måste det ju vara det oljudet som alla snackar om.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Gå igenom tråden och leta efter youtubeklippen som har ljudet. Låter din likadant - byt ut.

Tack, då är det inte nåt problem.. Än i alla fall..

Permalänk

Jag fick min Nordic Day One med Kinect (1432X, VVEN, 1540/1520) idag, och den har också ett jäkla skorrande på hårddisken. Har haft den i dashboarden i flera timmar och det slutar aldrig låta. Men när jag startade Crimson Dragon försvann ljudet, hör det bara i dashboard och när jag provade att spela upp en DVD-film.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag missat detta i tråden. Men är det någon som vet hur det är med Nordic Day One utan Kinect köpta från Dustin Home. Är det samma problem med ljudet? Läste att någon köpt från Electroworld exempelvis och inte hade några problem.

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem

Packade upp den nu idag å min lät bara under uppdateringen, inte testat utan kinect men jag gissar att den låter eftersom när kinecten slogs av p.g.a. uppdateringen började det låta men slutatde när det var klart och kinecten var påslagen igen.

Så länge den är "tyst"(självklart normalt fläktljud) med kinecten inkopplad så duger det jag har inga planer på att koppla ur den

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Packade upp den nu idag å min lät bara under uppdateringen, inte testat utan kinect men jag gissar att den låter eftersom när kinecten slogs av p.g.a. uppdateringen började det låta men slutatde när det var klart och kinecten var påslagen igen.

Så länge den är "tyst"(självklart normalt fläktljud) med kinecten inkopplad så duger det jag har inga planer på att koppla ur den

Själv skulle jag aldrig behålla en defekt vara även om den inte låter med kinecten inkopplad.
Låter den när kinecten inte är inkopplad är någonting fel. att den duger som den är med kinect inkopplad är som att säga att den duger eftersom jag har på så hög volym på tvn att jag inte hör felet. Gå inte runt ett problem, speciellt inte i ett så tidigt skede av konsolens liv eftersom du inte vet vilka andra fel som kan uppstå pga detta.
Antar du kommer känna dig lite dum om din konsol pajar efter garantitiden gått ut till följd av att du inte åtgärdade ett fel som du visste fanns redan från dag 1.

Byt till ny tills du får en som inte är defekt. Iofs så skulle jag själv efter 3 försök begära pengar tillbaks och ta konkurrentens konsol istället.
Genom att göra så får också MS snabbar upp ögonen för att det faktiskt är något fel.
Om alla skulle nöja sig med en halv defekt vara så kommer det aldrig åtgärdas.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Själv skulle jag aldrig behålla en defekt vara även om den inte låter med kinecten inkopplad.
Låter den när kinecten inte är inkopplad är någonting fel. att den duger som den är med kinect inkopplad är som att säga att den duger eftersom jag har på så hög volym på tvn att jag inte hör felet. Gå inte runt ett problem, speciellt inte i ett så tidigt skede av konsolens liv eftersom du inte vet vilka andra fel som kan uppstå pga detta.
Antar du kommer känna dig lite dum om din konsol pajar efter garantitiden gått ut till följd av att du inte åtgärdade ett fel som du visste fanns redan från dag 1.

Byt till ny tills du får en som inte är defekt. Iofs så skulle jag själv efter 3 försök begära pengar tillbaks och ta konkurrentens konsol istället.
Genom att göra så får också MS snabbar upp ögonen för att det faktiskt är något fel.
Om alla skulle nöja sig med en halv defekt vara så kommer det aldrig åtgärdas.

Nu skrev jag ju att jag inte testat utan kinect men den lät under uppdateringen som görs med kinecten avstängd. Dock om man läser längre upp i tråden så rekommenderar t.o.m. Xbox support Sverige att man avvaktar 3-4 veckor eftersom dom inte vet vad felet beror. Som sagt jag har inte testat i dashboarden utan kinect men självklart kommer jag göra det vid ett senare tillfälle när dom verkligen vet vad det är för fel.

Sen när vissa rapporterar att det började efter en uppdatering så kan man ju undra om det inte är ett mjukvarufel, vilket säkert Xbox support sverige gissar och ber folk vänta 3-4 veckor alltså efter Oktober uppdatering.

Är det fel på min kommer jag att byta ut den tills jag får en ny, men jag fick den igår så garantin räcker än ett tag så en eller två månader kan jag nog ge dom att hitta felet, om det nu är något fel.

Permalänk
Medlem

Jag märkte nu att mitt Xbox live konto har USA som region(skapade det för många år sen). Borde jag ändra region till sverige på kontot? och om jag gör det, riskerar jag att tappa spelen jag registrerat(FIFA och Forza)?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Nu skrev jag ju att jag inte testat utan kinect men den lät under uppdateringen som görs med kinecten avstängd. Dock om man läser längre upp i tråden så rekommenderar t.o.m. Xbox support Sverige att man avvaktar 3-4 veckor eftersom dom inte vet vad felet beror. Som sagt jag har inte testat i dashboarden utan kinect men självklart kommer jag göra det vid ett senare tillfälle när dom verkligen vet vad det är för fel.

Sen när vissa rapporterar att det började efter en uppdatering så kan man ju undra om det inte är ett mjukvarufel, vilket säkert Xbox support sverige gissar och ber folk vänta 3-4 veckor alltså efter Oktober uppdatering.

Är det fel på min kommer jag att byta ut den tills jag får en ny, men jag fick den igår så garantin räcker än ett tag så en eller två månader kan jag nog ge dom att hitta felet, om det nu är något fel.

Nej precis, bättre att avvakta. För som han sa på Xbox Support att det finns en risk att få en likadan om man byter in så tidigt. Även en systemuppdatering kan eventuellt plocka bort ljudet med. Han tyckte jag skulle avvakta 3-4 veckor iaf, så gör det du med.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Jag märkte nu att mitt Xbox live konto har USA som region(skapade det för många år sen). Borde jag ändra region till sverige på kontot? och om jag gör det, riskerar jag att tappa spelen jag registrerat(FIFA och Forza)?

Du kan lika gärna behålla det på usa. Spelen är dock knutna till ditt konto, inte region.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Du kan lika gärna behålla det på usa. Spelen är dock knutna till ditt konto, inte region.

Så inga problem att fortsätta köpa spel på USA kontot? Digitalt då. Kommer inte köpa några spel på skiva.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Så inga problem att fortsätta köpa spel på USA kontot? Digitalt då. Kommer inte köpa några spel på skiva.

Bara att köpa på, alla spel är regionsfria.

Till er som frågar angående ljudet, fläktarna ska låta lite det är normalt, dock så ska den inte låta som en gammal sleten hårddisk. Ring Microsoft Sverige och kolla, de kanske ber dig avvakta, gör det i någon vecka så de får chansen att kanske gå ut med det offentligt, skicka sedan in. Du har då två alternativ:

1. Skicka in konsolen, tar cirka 2-3 veckor att få tillbaka den. Du får stå för emballage och beställning av UPS som kommer och hämtar den.

2. Be dom skicka en ny först, en så kallad Advance Exchange. De skickar en ny konsol samt emballage för att frakta tillbaka din trasiga. De kommer hålla 430€ från ditt konto som du får tillbaka när de mottagit din konsol I Tyskland.

De som drabbats värst är väl Day One Edition, inte alla men de flesta. Kolla upp det noga, lyssna ordentligt och skicka tillbaka om det behövs. Ingen ska behöva sitta med en halvtrasigt Xbox.

EDIT:
Såhär ska en fullt fungerade Xbox One låta :
http://youtu.be/20jUE9RugKg?t=2m9s

Såhär ska de INTE låta :
https://www.youtube.com/watch?v=cLYQyF6hA0E
https://www.youtube.com/watch?v=0OW9jFwngFw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Precis. Att handla spel på svenska Xbox store är inte en försvarbart med de priserna som är där. Jag kör amerikansk region på konto och konsol.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är nackdelen med att ha ett USA-konto? Går online-spel via amerikanska servrar med sämre ping som följd? Någon nackdel måste det väl ha - annars kan de ju lika gärna lägga ner möjligheten att köpa i kronor på ett svenskt konto som är 50% dyrare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallepaf:

Vad är nackdelen med att ha ett USA-konto? Går online-spel via amerikanska servrar med sämre ping som följd? Någon nackdel måste det väl ha - annars kan de ju lika gärna lägga ner möjligheten att köpa i kronor på ett svenskt konto som är 50% dyrare...

Spelen läser av din IP och placerar dig i en närliggande server, så ping kommer du aldrig ha problem med. Ända negativa är väl att du inte kan hämta hem svenska appar så som Viaplay.

Tror själva iden med regioner kom från 360n då spelen var regionlåsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spelen läser av din IP och placerar dig i en närliggande server, så ping kommer du aldrig ha problem med. Ända negativa är väl att du inte kan hämta hem svenska appar så som Viaplay.

Tror själva iden med regioner kom från 360n då spelen var regionlåsta.

Viaplay kör jag via chromecast, eller datorn.

Men är det någon som vet om det går att få in Viaplay i Plex? Plex har jag aldrig tidigare använt. Men verkar vara jäkligt käckt om man vill lira filmer i xboxet över nätverket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Precis. Att handla spel på svenska Xbox store är inte en försvarbart med de priserna som är där. Jag kör amerikansk region på konto och konsol.

Härligt att se någon som kör US konto. Slipper man vara orolig för att det ska vara problem. Vet flera som kör US region på konsol, men inte så många som kör det på kontot.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Såhär ska en fullt fungerade Xbox One låta :
http://youtu.be/20jUE9RugKg?t=2m9s

Det där är en riktig fanboy video. En mer realistisk version av hur Xbox One faktiskt låter finns här.

https://www.youtube.com/watch?v=CUUcpIt5jiQ

Fläkten är inte ljudlig, men definitivt märkbar på nära håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Härligt att se någon som kör US konto. Slipper man vara orolig för att det ska vara problem. Vet flera som kör US region på konsol, men inte så många som kör det på kontot.

Anledningen till att jag kör amerikanskt på kontot, var för att xbox music inte fungerade om jag hade svenskt konto och amerikansk region i xboxet. Men även om svenska nu finns, kommer jag inte byta. Ockerpriser för oss som vill köpa allt digitalt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att dela en Preview invite till mig? Sugen på den senaste updated snap.
GT: FML TeddyBear

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkra:

Någon som är sugen på att dela en Preview invite till mig? Sugen på den senaste updated snap.
GT: FML TeddyBear

Tack

Skickar en snart

Permalänk
Medlem

Faaaan, var och bytte ut min konsol nyss men glömde spara save-filerna till Forza 5?
Var man tvungen och göra något för att det skulle sparas automatiskt på mitt konto?

Permalänk

Jag kör via USA konto, men har hört att innan så bannade de konton där man hade valt USA fast bor i Sverige. Hoppas det inte gör det nu! BTW kör folk Destiny? Lägg till mig: Suryoo

Permalänk
Entusiast

Alltså herrejävlar, konsoler ska vara användarvänliga, men jag har haft långt mycket mer strul med 360 och One än min PC.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Faaaan, var och bytte ut min konsol nyss men glömde spara save-filerna till Forza 5?
Var man tvungen och göra något för att det skulle sparas automatiskt på mitt konto?

Tror inte det, allt borde sparas på deras server. Speciellt Driver level och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Tror inte det, allt borde sparas på deras server. Speciellt Driver level och annat.

Puuh, tack
Hoppas den är xboxen jag fick nu är tyst!

Permalänk

Jag tycker min box låter betydligt mindre nu efter några dagars normal användning. Först efter uppackning lät det som fan men nu är boxen ungefär i nivå med PS4:an som står bredvid. Nja, jag avvaktar nog att skicka in den, risken är väl att det kommer tillbaka en beg som låter minst lika mkt.