Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har ni börjat med nya XFX agg?

För på RMA så fick jag XFX TS 550 watt inte pro. Är det något som är på väg att ersätta pro eller tillfällig batch?

När får ni in 450 wattaren från XFX då?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

sitter och räknar på komplett dator från inet,,, visst, den enda butiken som gäller enligt mig, sen såg jag idag, fri montering om man köper delar från asus,, jippi

tänker nu jävlar ska de beställas min dröm dator, men till min lilla besvikelse så har i många grejor gått upp 100 kr från och med detta erbjudande, asus moderkort +100kr, ssd diskar intel +100kr upp, osv osv, tror till o med i5 K-modell cpu(den som folk vanligtast väljer*) gått upp på en dag. hehe,,, istället för att försöka höja lite där o var för att få igen de förlorade "gratis montering" så kan jag tycka det kunde låta bättre med: monetring endast: 399:-, för till slut blir de de priset man ändå får betala, vad tycker ni?

jag gnäller inte, men om samma grejor(typ ett vanligt dator bygge) som man tittade på förrgår har gått upp 300-400kr på en dag, då försvinner lite den här "oooh vad billigt känslan" när man ser att monteringen är "gratis"..

Inget illa mot inet, men bara lite småslugt.. hehe.. fattar samtidigt att dom måste tjäna nåt på att bygga din dator.. jaja, det är var det är..

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Helt otroligt. Än en gång har jag nu shoppat från Inet. "Uppgraderingspaket" I5 4690K, 8GB RAM, och MSI moderkort, i Inet version. Plus ytterligare 8GB RAM. Inte heller den här gången fick jag något godis. För jävligt.

Pryttlarna är ihopskruvade och genomgår för stunden diagnostik, det blir installerad dator till helgen, men så här långt ser allt bra ut.
Ja, frånsett godisbristen då... Jag börjar misstänka att om man nyttjar fri frakt får man inget godis... Ni som fått godis, är det med eller utan frakt?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Helt otroligt. Än en gång har jag nu shoppat från Inet. "Uppgraderingspaket" I5 4690K, 8GB RAM, och MSI moderkort, i Inet version. Plus ytterligare 8GB RAM. Inte heller den här gången fick jag något godis. För jävligt.

Pryttlarna är ihopskruvade och genomgår för stunden diagnostik, det blir installerad dator till helgen, men så här långt ser allt bra ut.
Ja, frånsett godisbristen då... Jag börjar misstänka att om man nyttjar fri frakt får man inget godis... Ni som fått godis, är det med eller utan frakt?
B!

Jag har fått godis med fri frakt.

Fick det senast när jag beställde 2st Ducky keycaps set någon gång i början på augusti.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

sitter och räknar på komplett dator från inet,,, visst, den enda butiken som gäller enligt mig, sen såg jag idag, fri montering om man köper delar från asus,, jippi

tänker nu jävlar ska de beställas min dröm dator, men till min lilla besvikelse så har i många grejor gått upp 100 kr från och med detta erbjudande, asus moderkort +100kr, ssd diskar intel +100kr upp, osv osv, tror till o med i5 K-modell cpu(den som folk vanligtast väljer*) gått upp på en dag. hehe,,, istället för att försöka höja lite där o var för att få igen de förlorade "gratis montering" så kan jag tycka det kunde låta bättre med: monetring endast: 399:-, för till slut blir de de priset man ändå får betala, vad tycker ni?

jag gnäller inte, men om samma grejor(typ ett vanligt dator bygge) som man tittade på förrgår har gått upp 300-400kr på en dag, då försvinner lite den här "oooh vad billigt känslan" när man ser att monteringen är "gratis"..

Inget illa mot inet, men bara lite småslugt.. hehe.. fattar samtidigt att dom måste tjäna nåt på att bygga din dator.. jaja, det är var det är..

På inet så går den rätt exakt efter växelkursen, tror det var dollar kursen dom brukar gå efter. Så ett bra pris ena dagen, är inte garanterad nästa

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag har fått godis med fri frakt.

Då är det inte det. Fan, jag börjar tro att Inet hatar mig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Då är det inte det. Fan, jag börjar tro att Inet hatar mig.
B!

Du har inte skrivit den hemliga koden

Permalänk
Medlem

Så kan det vara.
B!

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av seville57:

Tänkte köpa ett Ducky Shine 3 med Cherry MX Blue brytare, men med en annan färg på LEDen än vit LED.

Kommer det in några andra LED färger?

Bara undrar, nästan alla Ducky Shine 3 t-borden ni har på sidan, har tyvärr vita LEDs.

Tack för hjälpen.

Tror det ska komma nya modeller med "RGB LED" men har tyvärr ingen konkret info om det i dagsläget. Vi har alla versioner av Ducky uppe som vi kan få tag på just nu.

Skrivet av ST_Prime:

Det är Ducky Premier med Brown switch som jag är intresserad av men jag vill gärna testa alla switchar. Kommer den gula färgen komma tillbaka eller kommer det en ny färg i Premier? Tack för svar.

Kollar leveranstiden på det.

Vi har alla typer av switchar på demo i alla butiker, men inte alla från Ducky utan från olika tillverkare.

Skrivet av Broken-arrow:

Har ni börjat med nya XFX agg?

För på RMA så fick jag XFX TS 550 watt inte pro. Är det något som är på väg att ersätta pro eller tillfällig batch?

När får ni in 450 wattaren från XFX då?

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar. 550W-modellen som vi har upplagt är Core Edition och inte Pro. 450W är även den Core Edition.

Har du ett ärendenummer hos oss skicka det gärna i PM så kan vi kolla vidare på ditt case.

Skrivet av musse pigg:

Våra priser justeras dagligen och baseras på flera olika faktorer, där bland annat dollarkursen gör stor påverkan. I det här fallet så är det bara en tråkig slump att komponenterna som du tittat på precis har höjts.

Att vi kör kampanjen med fri montering har inget med priserna på övriga komponenter att göra utan det skulle höjts (eller sänkts) oavsett.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar. 550W-modellen som vi har upplagt är Core Edition och inte Pro. 450W är även den Core Edition.

Har du ett ärendenummer hos oss skicka det gärna i PM så kan vi kolla vidare på ditt case.

JO du har rätt i att det kan nämnas core, men på lådan står det pro (på 450 wattren)

Hur som jag fick 550 watt XFX TS, som är en helt annan modell (vet inte om det är något nytt XFX släppt). Var den jag fick i alla fall.

Alltså denna http://xfxforce.com/en-us/products/ts-series-full-wired/ts-se...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE="inet.se;14874516"]Tror det ska komma nya modeller med "RGB LED" men har tyvärr ingen konkret info om det i dagsläget. Vi har alla versioner av Ducky uppe som vi kan få tag på just nu.

Ok, tack för hjälpen.

Fick fatt i det sista Ducky Shine 3 med blåa brytare å blå LEDs som CCL hade i lager.

Engelsk layout.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Inet
Skrivet av Broken-arrow:

JO du har rätt i att det kan nämnas core, men på lådan står det pro (på 450 wattren)

Hur som jag fick 550 watt XFX TS, som är en helt annan modell (vet inte om det är något nytt XFX släppt). Var den jag fick i alla fall.

Alltså denna http://xfxforce.com/en-us/products/ts-series-full-wired/ts-se...

Hm, det var märkligt. Kan du skicka ditt ärendenummer hos oss så ska vi försöka ta reda på varför det blivit såhär.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ta hem Asus Maximus Impact VII? Ni hade ju VI:an

Permalänk
Inet
Skrivet av Pathway:

Självklart!

http://www.inet.se/produkt/1902751/asus-maximus-vii-impact-mi...

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Det gick snabbt att få in

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Fick ni in den nyss eller? har kollat varje dag i veckor

Permalänk
Medlem

Beställde Gigabyte GTX 970 Gaming G1 innan under dagen, var skickat efter en timme.

Full pott som vanligt!

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Inet
Skrivet av Timelord Sloth:

Kommer ni ta in LED-slingan från phanteks som är gjord för phanteks enthoo luxe?

Och där har vi dom uppe!

http://www.inet.se/produkt/6911855/phanteks-enthoo-luxe-inter...
http://www.inet.se/produkt/6911854/phanteks-enthoo-luxe-inter...

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tror det ska komma nya modeller med "RGB LED" men har tyvärr ingen konkret info om det i dagsläget. Vi har alla versioner av Ducky uppe som vi kan få tag på just nu.

Så med andra ord kan ni inte få hem den nordiska versionen av Ducky Mini Multicolor med MX Green?

Permalänk
Inet
Skrivet av Cuge:

Så med andra ord kan ni inte få hem den nordiska versionen av Ducky Mini Multicolor med MX Green?

Inte vad jag vet i dagsläget men vi kommer ta in Limited YOTH (Year of the Horse)-edition som är ett Ducky Mini Multicolor helt i aluminium och med MX Brown.

Endast 100st som tillverkas i nordisk layout!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Va 17 inet, varför skickar ni hårddiskar bara löst inlindade i bubbelplast ?
Idag fick jag ett lindrigt misshandlat paket där båda diskarna låg löst utanför "emballeringen".
Och såklart är ena disken trasig....

Paketet var spöat av posten, men inte på långa vägar så illa att en välemballerad hårddisk skulle ta någon skada.

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet!
Beställde ett MSI Lightning 290X hos er för ca 2 månader sen. Och har upplevt artefakter i tex Archage.
Igår hände även att hela bildskärmen blev helt röd och datorn svarar inte. Detta har hänt 1 gång tidigare även i Battlefield 4. Men som sagt händer ytterst sällan. Borde jag göra en felanmälan? Tråkigt och sitta utan grafikkort bara. Samtidigt som jag självklart vill ha ett som fungerar till 100%.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Inet
Skrivet av Svensktiger:

Va 17 inet, varför skickar ni hårddiskar bara löst inlindade i bubbelplast ?
Idag fick jag ett lindrigt misshandlat paket där båda diskarna låg löst utanför "emballeringen".
Och såklart är ena disken trasig....

http://i.imgur.com/O07nT35.png

Paketet var spöat av posten, men inte på långa vägar så illa att en välemballerad hårddisk skulle ta någon skada.

Nej, det ska verkligen inte ligga löst. Skicka ditt ordernummer i ett PM så får vi gräva vidare och se om det är någon som har slarvat vid packningen.

Skrivet av SweSparky:

Hejsan Inet!
Beställde ett MSI Lightning 290X hos er för ca 2 månader sen. Och har upplevt artefakter i tex Archage.
Igår hände även att hela bildskärmen blev helt röd och datorn svarar inte. Detta har hänt 1 gång tidigare även i Battlefield 4. Men som sagt händer ytterst sällan. Borde jag göra en felanmälan? Tråkigt och sitta utan grafikkort bara. Samtidigt som jag självklart vill ha ett som fungerar till 100%.

Skulle rekommendera att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så ska vi se om vi kan lösa det. Låter dock som att det är ett trasigt grafikkort så självklart kan du felanmäla direkt, men kanske finns lite tester du kan köra för att verifiera att det faktiskt är grafikkortet.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Nej, det ska verkligen inte ligga löst. Skicka ditt ordernummer i ett PM så får vi gräva vidare och se om det är någon som har slarvat vid packningen.

Har självklart även felanmält på er sajt

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Skulle rekommendera att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se så ska vi se om vi kan lösa det. Låter dock som att det är ett trasigt grafikkort så självklart kan du felanmäla direkt, men kanske finns lite tester du kan köra för att verifiera att det faktiskt är grafikkortet.

Ska köra lite tester, "ihopp" om att de kommer artefakter.
Men jag är säker på att problemet sitter på grafikkortet, då resterande hårdvara är ny sen slutet av förra året, och problemen har uppkommit då grafikkortet byttes mot de förra jag hade.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hm, det var märkligt. Kan du skicka ditt ärendenummer hos oss så ska vi försöka ta reda på varför det blivit såhär.

Pm skicka idag får hoppas på svar nu då

Visa signatur

Permalänk

borde inte datorer med gtx 770, 780 och 780Ti sänkes en bra slant nu när 970 och 980 ger mycket mer krut för pengarna....

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Sitter och spanar på ett ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME.
Vet ni ungeför när ni kommer få in dessa modekort?

Permalänk

EDIT: Redan fått svar av er supportmail Det gick inte!

Lade en beställning på en ny dator hos er inkl montering fast utan Windows 8 då jag redan äger en sån licens. Är det möjligt att ni kan installera det samt alla drivrutiner ändå om jag kontaktar er med licensnyckeln?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Tjo inet.
Har säkert frågats tidigare.

Hur är det med kvitto/garanti om man skickat in gamla kortet och fått ett nytt?
Som jag, köpte mitt första i jan början av feb om jag inte minns fel.
Och fick det utbytt för ca 2v sen.

Räknas det ny garanti period från 2v sen eller är det fortfarande sen början av året?
Och hur kan man isåfall styrka det genom kvitto eller dyligt?

Visa signatur

| Steam - Toivo |