iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag har bara provat Safari på Windows

Tror det kan ha med att Safari är bättre optimerat för OSX? Firefox på min macbook är betydligt långsammare och kan ibland fastna lite. Sedan så ser det otroligt mycket fulare ut. Inte alls anpassat för retina skärmen. När jag hade en Windows dator dock så var firefox det bästa!

Permalänk

Beställde en iphone 6 64gb ifrån cyberphoto med halebop den 10 september.
Men nu får man reda på att dom troligen inte kommer få mobilerna den 26 då det är ett mindre företag så det är bara att vänta å se glad ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett par frågor;

Ni som hade 349:- abonnemanget hos 3, ni kunde förlänga till 419:- va? Efter dessa 2 år går abonnemanget tillbaka till 349:- va? Inga ändringar sker eller?

Fick ni erbjudande om 64Gb också?

Edit: Någon i Värmland som vill köpa min reserverade Iphone 6 16Gb SpaceGrey? Har bokat en hos Telia på fredag men tänkte förlänga mitt abonnemang istället

Permalänk
Medlem

För de som inte orkar vänta: http://www.bazula.se/apple-iphone/Apple-iPhone-6--6
2000:- mer än normal pris.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus...

Första artikeln jag fått nys om från anandtech iaf angående nya iPhone 6 och 6+ .

Trevligt att de äntligen fått ut lite siffror, ser fram emot hela recensionen.

Ser som sagt ut som att iPhone 6s A8 står sig mycket bra mot konkurrensen, även mot S5-modellen med S805. Inget snack om vem som har den vassaste GPUn denna generation dock, Tegra K1 slår de andra med hästlängder men vi lär väl inte få se den i smartphones.

Har ju även dykt upp test hos DisplayMate och skärmarna får väldigt bra kritik, bara Note 4 som är snäppet vassare: http://displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm

Citat:

Based on our extensive Lab tests and measurements, the iPhone 6 Plus is the Best performing Smartphone LCD display that we have ever tested. It delivers uniformly consistent all around Top Tier display performance. The iPhone 6 Plus is only the second Smartphone display (LCD or OLED) to ever get all Green (Very Good to Excellent) Ratings in all test and measurement categories (except for Brightness variation with Viewing Angle, which is the case for all LCDs) since we started the Display Technology Shoot-Out article series in 2006, an impressive achievement for a display. The iPhone 6 Plus has raised the bar for top LCD display performance up by a notch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Trevligt att de äntligen fått ut lite siffror, ser fram emot hela recensionen.

Ser som sagt ut som att iPhone 6s A8 står sig mycket bra mot konkurrensen, även mot S5-modellen med S805. Inget snack om vem som har den vassaste GPUn denna generation dock, Tegra K1 slår de andra med hästlängder men vi lär väl inte få se den i smartphones.

Har ju även dykt upp test hos DisplayMate och skärmarna får väldigt bra kritik, bara Note 4 som är snäppet vassare: http://displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm

Lustigt jag läste precis den artikeln från en av många RSS feeds som jag har.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Ett par frågor;

Ni som hade 349:- abonnemanget hos 3, ni kunde förlänga till 419:- va? Efter dessa 2 år går abonnemanget tillbaka till 349:- va? Inga ändringar sker eller?

Självfallet går inte abonnemanget tillbaka till 349:-, det fortsätter på 419:-, något annat vore konstigt :)!

Permalänk
Medlem

Man får kontakta dem och byta abb när det gamla är på väg att gå ut. Sånt görs inte automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Man får kontakta dem och byta abb när det gamla är på väg att gå ut. Sånt görs inte automatiskt.

Stämmer! Men man kommer inte att kunna "gå tillbaka" till tidigare abonnemang på 349 kr.
Mest troligt kommer 419 kr / mån vara det mest prisvärda abonnemanget de har att erbjuda när bindningstiden gått ut.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta redan blivit länkat men http://metro.co.uk/2014/09/20/4chan-hoax-claiming-iphone-6-ca... :'D

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Den var ny och jag blir inte förvånad om people over the there (USA) har provat detta. Dumhet har ju en klart högre nivå i staterna.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Den var ny och jag blir inte förvånad om people over the there (USA) har provat detta. Dumhet har ju en klart högre nivå i staterna.

Verkligen. I samma nyhet fanns en länk till en annan där det stod att en iOS uppdatering skulle göra telefonen vattentålig

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Peckham:

Ett par frågor;

Edit: Någon i Värmland som vill köpa min reserverade Iphone 6 16Gb SpaceGrey? Har bokat en hos Telia på fredag men tänkte förlänga mitt abonnemang istället

Fick du behålla nuvarande abonnemang och slänga in en I6 för 419 kr? Alltså 10 gb/mån? Sitter också på detta abonnemang, men har inte kontaktats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Verkligen. I samma nyhet fanns en länk till en annan där det stod att en iOS uppdatering skulle göra telefonen vattentålig

Men det har väl sin förklaring med det är ett större land och därmed fler idioter. Sen vill man ju gärna tro att allmän bildningen där håller en generellt lägre nivå typ mellan stadie nivå europa (italien borträknat).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En nyfiken fråga. Om man väntar till typ slutet av oktober. Då borde man kunna plocka upp en iPhone 6+ 64gb i butik va?
Då borde den största hajpen ha lagt sig. Eller är det fortfarande för tidigt?

Vilket abonnemang är det som är bäst i det här fallet?
Jag vill bort från Tre då jag tycker jag har dålig täckning där mina polare med andra operatörer har täckning.

Lite sugen på Telenor då jag hört mycket bra om dem. Men det är ju så satans dyrt. 619kr/månaden för ett abonnemang med någorlunda surf-mängd. Behöver minst 5gb då det är det jag har i dagsläget och klarar mig knappt på det.

Tack tack

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Inaktiv

Hade förväntat mig något mer, Men det är ju Apple som vill mjölka så mycket pengar det går innan dom släpper "nya" saker. Men det blir köp ändå så dom lyckas mjölka mig varje år iallafall :/

Permalänk
Medlem

Jag beställde faktiskt en iPhone 6 plus till mig själv nu. Jag var, och är, extremt kluven på storleken av telefonen. Jag diggar verkligen storleken av iPhone 5, den jag har haft nu i två år. Samtidigt så har jag länge velat använda en större telefon, så detta kanske blir en ganska bra "Kompromiss".

Trevlig telefon annars, nästan bara läst bra om den. Kameran ska vara riktigt bra, mycket bättre batteritid än tidigare telefoner, snabbare och så vidare. Hoppas man blir nöjd!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Jag är också extremt kluven vad det gäller storleken. Beställde en iphone 6 först nu men fan, är ändå sugen på en 6 plus men tycker att den är förbenat stor samtidigt. Tror man får tänka om hur man använder telefonen om man skaffar en sådan, tycker det verkar gött att slippa hålla på och zooma och ha sig så mycket men samtidigt är det nog många tillfällen man kommer att störa sig på det, använder tex nästan aldrig headset....

Sedan är det färgen också, guld eller svart??? Arghh, för mycket välmöjligheter, lättare när de bara släppte en version

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

En nyfiken fråga. Om man väntar till typ slutet av oktober. Då borde man kunna plocka upp en iPhone 6+ 64gb i butik va?
Då borde den största hajpen ha lagt sig. Eller är det fortfarande för tidigt?

Vilket abonnemang är det som är bäst i det här fallet?
Jag vill bort från Tre då jag tycker jag har dålig täckning där mina polare med andra operatörer har täckning.

Lite sugen på Telenor då jag hört mycket bra om dem. Men det är ju så satans dyrt. 619kr/månaden för ett abonnemang med någorlunda surf-mängd. Behöver minst 5gb då det är det jag har i dagsläget och klarar mig knappt på det.

Tack tack

Ett tips, kolla i så fall hos Tele2 Tele2 och Telenor har samma täckningsmässigt på 2G och 4G då dom bygger ut täckning tillsammans

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Fick du behålla nuvarande abonnemang och slänga in en I6 för 419 kr? Alltså 10 gb/mån? Sitter också på detta abonnemang, men har inte kontaktats.

Skrivet av nox84:

Stämmer! Men man kommer inte att kunna "gå tillbaka" till tidigare abonnemang på 349 kr.
Mest troligt kommer 419 kr / mån vara det mest prisvärda abonnemanget de har att erbjuda när bindningstiden gått ut.

Skrivet av nox84:

Självfallet går inte abonnemanget tillbaka till 349:-, det fortsätter på 419:-, något annat vore konstigt :)!

Sådär, nu har jag ringt till 3 och dealen är att man betalar 349:- i månaden för abonnemanget + 70kr för telefonen = 419:- i 24månader för Iphone 6 16GB.
När dessa 24 månader är över återgår abonnemanget till 349:- i månaden eftersom du då betalat av telefonen. Jag tycker det är en riktigt bra deal eftersom jag endast betalar 1400 över 2 år istället för att casha mobilen för 6500kr. Nu sitter jag med ett abonnemang jag vill ha kvar.

Anledningen till att de inte ringde mig och erbjöd detta var att jag har 10% trogen kund och var alltså bunden till maj 2015. Dock hävde de rabatten och gav mig priset ovan.

Frågor?

Permalänk
Medlem

Vad ingår i ditt abb? Känner mig smått lurad när jag betalar 549 för Iphone 6 64GB. Fast det beror på vad ditt abb innehåller också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad ingår i ditt abb? Känner mig smått lurad när jag betalar 549 för Iphone 6 64GB. Fast det beror på vad ditt abb innehåller också.

Om det är mig du frågar? så har jag det gamla abonnemanget som innehåller:

10Gb surf
Obegränsat med SMS/MMS/Samtal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Om det är mig du frågar? så har jag det gamla abonnemanget som innehåller:

10Gb surf
Obegränsat med SMS/MMS/Samtal

Sjukt. Jag får 4GB för 549. Får nog ringa dem imorrn. 549 finns inte ens att välja på deras websida längre. Körde de ngn form av lurendrejeri första timmen eller vadå? Visst räknar man bort kostnaden för telefonen om jag skulle köpt den kontant så kostar abbet 240 i månaden så det är inte direkt dyrt egentligen men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sjukt. Jag får 4GB för 549. Får nog ringa dem imorrn. 549 finns inte ens att välja på deras websida längre. Körde de ngn form av lurendrejeri första timmen eller vadå? Visst räknar man bort kostnaden för telefonen om jag skulle köpt den kontant så kostar abbet 240 i månaden så det är inte direkt dyrt egentligen men ändå.

Dock har jag ju abonnemanget som gick att teckna för 2 år sen, du vet 3Total för halva priset. Det är det abonnemanget jag förlängt + lagt till en 16Gb I6 för 70kr. Det kommer aldrig mer gå att teckna iaf!

Hoppas du får en bättre deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Dock har jag ju abonnemanget som gick att teckna för 2 år sen, du vet 3Total för halva priset. Det är det abonnemanget jag förlängt + lagt till en 16Gb I6 för 70kr. Det kommer aldrig mer gå att teckna iaf!

Hoppas du får en bättre deal!

Konstigt jag hade 3 total som jag tecknade för 2 år sedan men då fick jag bara 5GB och det kostade mig 499 i månaden.
Nja jag får nog nöja mig med detta verkar det som. Möjligt jag kan få det för 499 istället men det är bara 2GB vilket aldrig kommer räcka.

Permalänk
Medlem

Hur tror ni det ligger till med 4G och LTE i Sverige för iP6? Jag minns att det nästan bara var tele2 som hade nått LTE-band öppet för iP5 och 5s (1800 MHz om jag inte minns fel) vilket gjorde att man nästan bara fick LTE vid stureplan. Kommer man kunna 4G-surfa på riktigt denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Sådär, nu har jag ringt till 3 och dealen är att man betalar 349:- i månaden för abonnemanget + 70kr för telefonen = 419:- i 24månader för Iphone 6 16GB.
När dessa 24 månader är över återgår abonnemanget till 349:- i månaden eftersom du då betalat av telefonen. Jag tycker det är en riktigt bra deal eftersom jag endast betalar 1400 över 2 år istället för att casha mobilen för 6500kr. Nu sitter jag med ett abonnemang jag vill ha kvar.

Anledningen till att de inte ringde mig och erbjöd detta var att jag har 10% trogen kund och var alltså bunden till maj 2015. Dock hävde de rabatten och gav mig priset ovan.

Frågor?

What the!?? Det var mig ett riktigt, riktigt grymt erbjudande!

Med hänsyn till abonnemangsrabatten kostar dock mobilen 2.500:- över 2 år, inte 1.400:-, but still... grymt!

Går förbi Apple Store efter jobbet på fredag och plockar upp en till mig själv med detta erbjudande - tack för tipset!

Permalänk
Avstängd

Känns inte som applestore kommer kunna ge dig det erbjudandet, är nog bara KT på 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Känns inte som applestore kommer kunna ge dig det erbjudandet, är nog bara KT på 3.

Har redan ringt in det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nox84:

Har redan ringt in det.

Antar att du också har 3total som inte finns längre då för samma pris som man fick för 2 år sedan.
För verkar omöjligt annars att få ett abonnemang som inte finns längre.

Det finns absolut inte något i närheten av hans abonnemang hos någon.

6GB 3total ex som finns nu ligger på 519:- månaden, 12gb så 569:-
Låååångt ifrån hans 419 som dessutom har 10gb data som inte finns längre.

Men om man har samma gamla som han och kan få det för 419:- med 10gb data är det rätt oslagbart erbjudande, även om det är på lilla 16gb modellen.