Permalänk
Medlem

Köpråd på budget dator.

Tjena! tänkte ge mig på att bygga min första dator och tänkte komma undan så billigt som möjligt, ska bygga nånting som duger till att spela cs go på med duglig fps. Fick erbjudandet att köpa lite komponenter av en kompis men då jag inte är så jätte insatt om "äldre" delar så tänkte jag höra med er på sweclockers!
Obs ska bara använda datorn till cs go och inget annat spel så processorn är det viktigaste då cs är mer cpu krävande.
Delarna är iallafall :

GPU: HD radeon 6850
CPU: En amd athlon som han var osäker över vilken modell det var( är troligen en quad core på 3.5ghz.).
Nätagg: 500w var ett utan märke konstigt nog, Den satt i ett Acer Aspire chassi så han tror det är org agget till den datorn.
modekort: Nått som han hade haft till processorn som fungerade bra, han hade ingen aning om modell men den fick jag med på köpet om jag köpte processorn.
Vad skulle ni säga är ett OK pris för sakerna? gillar inte att buda till vänner så vill inte skambjuda nå då ja inte vet vad "äldre" saker är värda haha.
Är en dålig beskrivning ber om ursäkt för det men man kanske kan ge ett ungefärligt pris på vad det bör kosta.
Tack på förhand!/woooddie

Permalänk
Medlem
Skrivet av woooddie:

Tjena! tänkte ge mig på att bygga min första dator och tänkte komma undan så billigt som möjligt, ska bygga nånting som duger till att spela cs go på med duglig fps. Fick erbjudandet att köpa lite komponenter av en kompis men då jag inte är så jätte insatt om "äldre" delar så tänkte jag höra med er på sweclockers!
Obs ska bara använda datorn till cs go och inget annat spel så processorn är det viktigaste då cs är mer cpu krävande.
Delarna är iallafall :

GPU: HD radeon 6850
CPU: En amd athlon som han var osäker över vilken modell det var,men han sa att jag bör ligga på minst 150fps i cs go men dom här delarna och höga inställningar.
Nätagg: 500w
modekort: Nått som han hade haft till processorn som fungerade bra, han visste inte modell då han inte var hemma.
Vad skulle ni säga är ett OK pris för sakerna? gillar inte att buda till vänner så vill inte skambjuda nå då ja inte vet vad "äldre" saker är värda haha.
Tack på förhand!/woooddie

Hur ska vi kunna värdera ett nätaggregat, moderkort, CPU utan att äns veta vilka det är? Det är som att fråga hur mycket din bil är värd genom att säga att den är blå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Hur ska vi kunna värdera ett nätaggregat, moderkort, CPU utan att äns veta vilka det är? Det är som att fråga hur mycket din bil är värd genom att säga att den är blå.

Skickades från m.sweclockers.com

Nätagget var ett helsvart som var utan några klistermärken och märken överhuvudtaget. Hade suttit i en Acer Aspire från 2010 skrev han så mer än så vet varken jag eller han tyvärr. Sen var han osäker på processor men han trodde det var en Athlon quad core 3.5ghz men mer visste han inte. så osäker på om jag ska chansa eller skita i att köpa, fick köpa allting för 700kr och det är väll ok pris om processorn nu klarar av csgo på 150fps som han sa.
Vad skulle ni säga att ett HD6850 är värt? ska som sagt vara budget då ett mer seriöst bygge blir efter jul när man har råd med bättre saker.

Permalänk
Medlem

Om jag var du så hade jag sparat pengarna till ditt seriösa bygge efter jul. Detta känns ju onekligen som att köpa grisen i säcken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Grisen i säcken ja, men varför inte köpa en bra ssd, minnen och chassi nu som du kan ha till nästa bygge och pruta ner polarens prylar till 500?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyhan:

Grisen i säcken ja, men varför inte köpa en bra ssd, minnen och chassi nu som du kan ha till nästa bygge och pruta ner polarens prylar till 500?

Har redan en samsung ssd hemma, har också raminnen från förra datorn. Chassi har jag också ett som funkar så egentligen bara nätagg CPU,GPU och modekortet jag behöver. Ska bjuda han 500 för det så får vi se vad han säger! tack för snabba svar