Hjälp med hög lvl av Greater rift[DH]

Permalänk
Medlem

Hjälp med hög lvl av Greater rift[DH]

Vad skall man köra för gear och skills på de högre nivåerna av Grifts, lvl 34+.

Är det bara sentry och full set bonus med marauder + quiver som ger 2 extra sentry, som gäller? Eller finns det några andra bra builds?

Någon som har några förbättringsförslag på min gubbe:
http://www.diabloprogress.com/hero/mattoys-2414/mattoys/68842...

Permalänk
Hedersmedlem

De demon hunters jag sett och spelar med kör sentries. Min DH kör samma.. börja med att försöka få full marauders, sen uppgradera därifrån med Tasker, Quiver etc.

Min DH:
http://www.diabloprogress.com/hero/ccw-2690/Belith/50042415

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Om du vill klara 45+ solo hade jag kört Lightning DH med Helltrapper och Meticulous Bolts quivern tillsammans med 4.15breakpoint. Använd Gogok of Swiftness och försök få 33% cdr för permanent smoke screen. Full Marauder + Taskers och en Helltrapper med ias är ett måste för att speccen ska funka dock.

Guide från Philos: http://youtu.be/4ezMRPKLe0U?list=UUCo2NFBlaq6jOW2i1PhHgYg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Om du vill klara 45+ solo hade jag kört Lightning DH med Helltrapper och Meticulous Bolts quivern tillsammans med 4.15breakpoint. Använd Gogok of Swiftness och försök få 33% cdr för permanent smoke screen. Full Marauder + Taskers och en Helltrapper med ias är ett måste för att speccen ska funka dock.

Guide från Philos: http://youtu.be/4ezMRPKLe0U?list=UUCo2NFBlaq6jOW2i1PhHgYg

Vad betyder 4.15breakpoint? 4.15 skott per sekund?

Skall kolla på videon när jag kommer hem.
Har nog kollat för mycket på skadan, när jag byggt min gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Vad betyder 4.15breakpoint? 4.15 skott per sekund?

Skall kolla på videon när jag kommer hem.
Har nog kollat för mycket på skadan, när jag byggt min gubbe.

Du har olika breakpoints för hur snabbt dina sentries skjuter beroende på din attack speed.
Men enkelt sagt så om du når över 4.15 APS med hjälp av Tasker and Theo (omöjligt utan) så skjuter dina sentries 5 skott per sekund.
Mellan 2.84 till 4.15 APS så skjuter de 3.33 skott per sekund.
Skulle rekommendera att läsa detta för mer info http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12945884471

Själv spelar jag hardcore och har svårt att nå den högsta breakpointen utan att offra för mycket toughness men man märker verkligen skillnad när man via olika buffar når den.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Du har olika breakpoints för hur snabbt dina sentries skjuter beroende på din attack speed.
Men enkelt sagt så om du når över 4.15 APS med hjälp av Tasker and Theo (omöjligt utan) så skjuter dina sentries 5 skott per sekund.
Mellan 2.84 till 4.15 APS så skjuter de 3.33 skott per sekund.
Skulle rekommendera att läsa detta för mer info http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12945884471

Själv spelar jag hardcore och har svårt att nå den högsta breakpointen utan att offra för mycket toughness men man märker verkligen skillnad när man via olika buffar når den.

Grävde lite i kistan hittade allt utom Tasker and Theo, inte den bästa helltrappern, men nu blir det till att farma lite och försöka hitta Tasker and Theo handskarna så jag kan testa builden.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga bara, bör inte en Mask of Jeram funka till DH också?
Pets deal 75-100% more damage.
Det vore väll rätt nice, eller tänker jag fel där?

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av enG:

Snabb fråga bara, bör inte en Mask of Jeram funka till DH också?
Pets deal 75-100% more damage.
Det vore väll rätt nice, eller tänker jag fel där?

Nope då den är bara WD kan bära den

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nope då den är bara WD kan bära den

Just fan, det är ju en Vodoomask Tack för rättningen.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av enG:

Just fan, det är ju en Vodoomask Tack för rättningen.

Man behöver även full set bonus från Marauder när man använder Tasker handskarna så har man redan använt upp den extra set bonusen man får från rorg ringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enG:

Snabb fråga bara, bör inte en Mask of Jeram funka till DH också?
Pets deal 75-100% more damage.
Det vore väll rätt nice, eller tänker jag fel där?

Roligt att fler än jag har tänkt den tanken :D.

Dock kan jag ju tycka att en Sentries per definition inte ska räknas som Pets.

Förresten ni som vet. Om jag som spender har "Loaded for bear" vilken gör firedamage och har "Polar station" på min sentry.

Vilken elemental damage gör den då ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Roligt att fler än jag har tänkt den tanken :D.

Dock kan jag ju tycka att en Sentries per definition inte ska räknas som Pets.

Förresten ni som vet. Om jag som spender har "Loaded for bear" vilken gör firedamage och har "Polar station" på min sentry.

Vilken elemental damage gör den då ?

Sentryns vanliga skott blir cold och när den skjuter cluster arrow så är det fire.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Sentryns vanliga skott blir cold och när den skjuter cluster arrow så är det fire.

Jo, men gäller det också när man har fullt Marauder set "Sentries cast your equipped Hatred spenders" ?

När skjuter den "vanliga skott" och när växlar den till min hatred spender" ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jo, men gäller det också när man har fullt Marauder set "Sentries cast your equipped Hatred spenders" ?

När skjuter den "vanliga skott" och när växlar den till min hatred spender" ?

Ja det gäller även då, den spammar dina spenders samt sina vanliga skott hela tiden.

Edit: nvm läste själv guiden lite närmre för att kolla något helt annat och såg ju att sentryns vanliga attack uteblir helt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Intressant, kör med samma build Inte sett den där guiden innan, värt att kika på

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/1103289

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av trickysaer:

Intressant, kör med samma build Inte sett den där guiden innan, värt att kika på

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/1103289

Har börjat köra en DH, då jag har redan massa ger från munken som jag har som primär.
Hur överlever du med så lite hp? 200k? Räcker verkligen det? Blir det inte 1 shot på allt? Tänkte i grifts osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Har börjat köra en DH, då jag har redan massa ger från munken som jag har som primär.
Hur överlever du med så lite hp? 200k? Räcker verkligen det? Blir det inte 1 shot på allt? Tänkte i grifts osv

Den är inställd på vanliga rifts atm, men med typ 40k mer och lite andra skills går det rätt bra upp till 32-33 så länge jag inte kör solo

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Intressant, kör med samma build Inte sett den där guiden innan, värt att kika på

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/1103289

Jag har kollat lite på din build och har sett en liknande tidigare som jag själv kopierat. Men jag är lite nyfiken kring tänker med elemental damage. Du har Colds-skill på din gear men Fire dmg-runa på din secondary (Multishot). Du har även Fire-dmg på Sentry, Cluster- och Elemental Arrow.
Kan du förklara för en som inte är tillräckligt skärpt? Man vill ju få ut max av sin build.

Min DH har du här: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag har kollat lite på din build och har sett en liknande tidigare som jag själv kopierat. Men jag är lite nyfiken kring tänker med elemental damage. Du har Colds-skill på din gear men Fire dmg-runa på din secondary (Multishot). Du har även Fire-dmg på Sentry, Cluster- och Elemental Arrow.
Kan du förklara för en som inte är tillräckligt skärpt? Man vill ju få ut max av sin build.

Min DH har du här: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Nu vet jag inte om tricky ändrat efter att du skrev detta men så vitt jag kan se kör han standard med cold på cluster och sentry men även impale och fire på sentry och multi (för att få rockets).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag har kollat lite på din build och har sett en liknande tidigare som jag själv kopierat. Men jag är lite nyfiken kring tänker med elemental damage. Du har Colds-skill på din gear men Fire dmg-runa på din secondary (Multishot). Du har även Fire-dmg på Sentry, Cluster- och Elemental Arrow.
Kan du förklara för en som inte är tillräckligt skärpt? Man vill ju få ut max av sin build.

Min DH har du här: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Skrivet av TiasE:

Nu vet jag inte om tricky ändrat efter att du skrev detta men så vitt jag kan se kör han standard med cold på cluster och sentry men även impale och fire på sentry och multi (för att få rockets).

Precis, att använda dessa även om det är fel element ger en högre dps. Impale är bra single target, men byts ut till vault vid 33+ grift. Finns en ganska bra kalkylator för sentries man kan använda sig av för att få ett bättre hum om vad skillnaden blir.

http://users.telenet.be/krael/

Edit: Polar turret är ju tämligen meningslös, visst den slöar ned fienden men eftersom du ändå har sentries som skjuter elemantal arrow med cluster arrow som slöar ned fienden så får du ändå ut effekten med bane of the trapped. Även om det är firedmg så så är det raketerna man vill åt. Samma sak med MS med Arsenal, raketer med 300% weapon dmg istället för 200%. De får visserligen ingen bonus för elemental dmg, men den ligger på 39% just nu för mig, 300% weapon dmg + 100% bonus för ballistics är klart mer effektivt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Precis, att använda dessa även om det är fel element ger en högre dps. Impale är bra single target, men byts ut till vault vid 33+ grift. Finns en ganska bra kalkylator för sentries man kan använda sig av för att få ett bättre hum om vad skillnaden blir.

http://users.telenet.be/krael/

Edit: Polar turret är ju tämligen meningslös, visst den slöar ned fienden men eftersom du ändå har sentries som skjuter elemantal arrow med cluster arrow som slöar ned fienden så får du ändå ut effekten med bane of the trapped. Även om det är firedmg så så är det raketerna man vill åt. Samma sak med MS med Arsenal, raketer med 300% weapon dmg istället för 200%. De får visserligen ingen bonus för elemental dmg, men den ligger på 39% just nu för mig, 300% weapon dmg + 100% bonus för ballistics är klart mer effektivt.

Det är med andra ord Cold-dmg man ska satsa på till den builden?

Jag har precis fått hela Maruder-set och jagar T&T-gloves och Etrayu-båge.
Har du några andra förbättringsförslag? http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Vad kör du för Grift-levels med din char?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Det är med andra ord Cold-dmg man ska satsa på till den builden?

Jag har precis fått hela Maruder-set och jagar T&T-gloves och Etrayu-båge.
Har du några andra förbättringsförslag? http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Vad kör du för Grift-levels med din char?

Yep, cold som gäller för den builden.

Det finns lite andra varianter, tex lightning och endast köra elemental arrow (lightning) och kogret som ger slöa projektiler..

Själv kör jag 42+ med mina polare.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Det är med andra ord Cold-dmg man ska satsa på till den builden?

Jag har precis fått hela Maruder-set och jagar T&T-gloves och Etrayu-båge.
Har du några andra förbättringsförslag? http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/365...

Vad kör du för Grift-levels med din char?

Ett par bra rollade lacuni prawlers istället för reaper's wrap. Du kommer attackera så sällan så RW är inte speciellt meningsfulla. Skulle rolla IAS på Amun till socket och stoppa in en bane of the powerful/zei's stone of vengance. Kanske ett par bättre shoulders så du kan få CDR. Det mest uppenbara är väl dock att byta ut Restraint till en bra ring Eller ja, det mest uppenbara är väl givetvis att du ska byta ut steady aim till custom engineering

Inte kört så mkt grift på senaste, solo är det väldigt svårt eftersom arcane one shottar en när man kommer upp mot 34+. Skulle behöva lite mer vit på min gubbe samt en bra countess julia's cameo.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Ett par bra rollade lacuni prawlers istället för reaper's wrap. Du kommer attackera så sällan så RW är inte speciellt meningsfulla. Skulle rolla IAS på Amun till socket och stoppa in en bane of the powerful/zei's stone of vengance. Kanske ett par bättre shoulders så du kan få CDR. Det mest uppenbara är väl dock att byta ut Restraint till en bra ring Eller ja, det mest uppenbara är väl givetvis att du ska byta ut steady aim till custom engineering

Inte kört så mkt grift på senaste, solo är det väldigt svårt eftersom arcane one shottar en när man kommer upp mot 34+. Skulle behöva lite mer vit på min gubbe samt en bra countess julia's cameo.

Tack för tipsen. Jobbar på det du skrev.

Jag kör enbart Solo. Inget annat är aktuellt så jag vill ju helst optimera min gear för det.
När man läser lite olika guider osv så verkar Steady Aim vara det som gäller för lägre Grifts och Solo medans Custom Engineering är bäst för höga Grifts 35+ och Team play. Vad anser du om det?

Sen är frågan vad som är optimal roll på amulett? Säg att man siktar på en Hellfire med Steady Aim eller Custom Engineering, vilka stats bör den i övrigt ha för att ge maximal utdelning? Maximal CHC och CHD antar jag? Socket ofc. Men vilket ger mest av 750 Dexterity eller 20% Cold Dmg?
Självklart förutsätter jag att man uppnår breaking points vad gäller AS på annat vis än genom amulett, därav räknar jag bort det som stat.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |