Permalänk
Medlem

Problem med Logitech G19s

Den här tråden skapar jag främst för att få input från andra som haft samma problem.

Jag köpte ett G19s för någon månad sen och får ibland ett märkligt problem med det, som yttrar sig som att merparten av tangenterna slutar fungera. Tangentbordet är okonventionellt konstruerat såtillvida att det inte bara ansluts till USB utan också till en 5V nätadapter för att fungera fullt ut (färgdisplay/RGB-belysning). Ibland när jag startat om så funkar inte tangentbordet att skriva några tecken med, medan vissa funktionstangenter (t.ex. F7) samt multimediaknappar & volymkontroll på tangentbordet fungerar. Display och belysning fungerar som de ska.

Om jag startar om eller drar ur/sätter i USB-anslutningen till tangentbordet så börjar det fungera igen.

Någon annan här som haft samma problem?

EDIT: Jag kör Win 7 Pro, tangentbordet är kopplat direkt till en USB-port på moderkortet.

Permalänk

Har ungefär samma problem fast med en äldre werision (kan inte skrwia bokstawen före W), så skriwer bara för å följa tråden

Permalänk
Medlem

Jag har ett Logitech G13 som efter att jag startat om datorn inte fungerar om jag väntar för länge med att använda det. Efter att jag kopplar ur det och kopplar in det igen fungerar det perfekt. Inte riktigt samma problem, men jag misstänker att drivrutinen är liknande så det kanske är något i en nyare version som ställer till det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Har ett logitech G510s, visserligen lite annorlunda, men jag har problem med ESC knappen lägger av

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotallyNotASpy:

Har ungefär samma problem fast med en äldre werision (kan inte skrwia bokstawen före W), så skriwer bara för å följa tråden

V-tangenten har lagt av för gott?

Skrivet av ToJa92:

Jag har ett Logitech G13 som efter att jag startat om datorn inte fungerar om jag väntar för länge med att använda det.

Vad är "för länge"? Några sekunder/minuter/timmar?

Skrivet av Carlj:

Har ett logitech G510s, visserligen lite annorlunda, men jag har problem med ESC knappen lägger av

I samma situation eller sporadiskt under användande?

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

V-tangenten har lagt av för gott?

Vad är "för länge"? Några sekunder/minuter/timmar?

I samma situation eller sporadiskt under användande?

Nope, detta har hänt förut. Samma knappar som inte funkar :/ wet inte hur jag löste det förra gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vad är "för länge"? Några sekunder/minuter/timmar?

Märkte av det igår, och då var det efter ett par timmar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Kör själv både G19 och en G19s på mina två olika setuper.

Jag har haft en del problem också genom mina dagar, men det har alltid lösts genom nya drivrutiner från Logitech, just nu gäller: http://www.logitech.com/pub/techsupport/gaming/lgs8.56.109_x6... 64-bitars

Ni som har problem med knappar, är problemet även kvar om ni tar med tangentbordet till en annan dator. I så fall är det hårdvarurelaterat, begär att få det bytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Jag har haft en del problem också genom mina dagar, men det har alltid lösts genom nya drivrutiner från Logitech, just nu gäller: http://www.logitech.com/pub/techsupport/gaming/lgs8.56.109_x6... 64-bitars

Tack! Jag testar detta tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

I samma situation eller sporadiskt under användande?

Jag vet inte hur det börjar. Den kan lägga av helt plötsligt, och endast en omstart av datorn har funkat hittills.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Jag vet inte hur det börjar. Den kan lägga av helt plötsligt, och endast en omstart av datorn har funkat hittills.

Knepigt. Mitt hoppar ändå igång om jag kopplar ur och i USB-kabeln, men det känns ju jobbigt att behöva rota bakom datorn.