Alternativ till Googles telefoner vad det gäller uppdateringar?

Permalänk
Medlem

Alternativ till Googles telefoner vad det gäller uppdateringar?

Hopp, jag lyckades precis, för första gången någonsin, förstöra en mobiltelefon. Uppenbarligen tål inte Nexus 5 att bli doppad i toalettstolen. Jag älskar googles telefoner och suktar stenhårt efter Nexus 6. Men jag är samtidigt lite orolig över storleken, är den för stor? Vad säger ni andra som har telefoner i samma storleksklass?

Om jag nu bestämmer mig för att den är för stor, finns det några andra alternativ, utöver Googles egna telefoner, som inte har massa bloatware och dessutom får snabba uppdateringar?

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Skrivet av jahknee:

Hopp, jag lyckades precis, för första gången någonsin, förstöra en mobiltelefon. Uppenbarligen tål inte Nexus 5 att bli doppad i toalettstolen. Jag älskar googles telefoner och suktar stenhårt efter Nexus 6. Men jag är samtidigt lite orolig över storleken, är den för stor? Vad säger ni andra som har telefoner i samma storleksklass?

Om jag nu bestämmer mig för att den är för stor, finns det några andra alternativ, utöver Googles egna telefoner, som inte har massa bloatware och dessutom får snabba uppdateringar?

Motorolas mobiler ska enligt det man läst också komma med nära nog stock Android så det kanske kan vara något.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Custom ROMs <3

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

HTC M8

HTC lovar uppdateringar inom 90 dagar efter att de släppts från Google.
M8:an har jag själv och den har ytterst lite bloat och sånt....

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl inte uteslutet att köpa en Nexus 5 igen heller, antar jag? Vad är anledningen till att du vill byta, om du nu ansåg att den var bra?

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Det är väl inte uteslutet att köpa en Nexus 5 igen heller, antar jag? Vad är anledningen till att du vill byta, om du nu ansåg att den var bra?

Mest att det känns surt att köpa samma telefon igen.

Vad tror ni om Google Play Edition telefoner?

"Updates to Google Play edition devices are managed by the device manufacturers, not by Google. Google works closely with the manufacturers to provide system updates shortly after a new version is released. Once an update is available, it can take up to two weeks for it to reach your device." - https://support.google.com/playedition/answer/4457705

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Custom ROMs <3

Jag har labbat och meckat med custom roms tillräckligt. Nu vill jag bara ha en grym telefon som inte har en massa förinstallerat skit och som får snabba uppdateringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Play edition skulle väl inte göras längre eller kommer jag ihåg fel?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

6" kan bli lite tröttsamt i längden. Ögonen vänjer sig fort vid storleken men fysiskt tycker jag det bli lite tvärtom. Jag har en LG G-Flex som är 6" och de har nästan identiska yttermått. Till en början intalar man sig själv att det är fetnice och underbart med stor skärm men ju längre man går med dem börjar man störa sig på problem att svara på SMS enkelt med en hand och nå notifikationsbaren där uppe i alla lägen och om man ligger i sängen på kvällen och slösurfar så kan det bli lite otympligt beroende på hur man ligger etc. Köpte mig en Nexus 5 också häromdagen och upplever det mestadels skönt med mindre skärm när jag använder det. 6" är klumpigt till och från hur man än vrider och vänder på det.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Kan nästan tycka att nexus 5:an är snäppet för stor, så en nexus 6:a är nog inget för mig. Skulle dock titta närmare på Oneplus One, nu verkar det finnas gott om invites så det lär inte vara supersvårt att få tag i den. Men jag skulle aldrig lägga mer än 3k på en telefon, såvida man inte tvärt måste ha en bra kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

6" kan bli lite tröttsamt i längden. Ögonen vänjer sig fort vid storleken men fysiskt tycker jag det bli lite tvärtom. Jag har en LG G-Flex som är 6" och de har nästan identiska yttermått. Till en början intalar man sig själv att det är fetnice och underbart med stor skärm men ju längre man går med dem börjar man störa sig på problem att svara på SMS enkelt med en hand och nå notifikationsbaren där uppe i alla lägen och om man ligger i sängen på kvällen och slösurfar så kan det bli lite otympligt beroende på hur man ligger etc. Köpte mig en Nexus 5 också häromdagen och upplever det mestadels skönt med mindre skärm när jag använder det. 6" är klumpigt till och från hur man än vrider och vänder på det.

Hur är det med transport av åbäket? Får den plats i byxfickan? Kan man sitta ner med den i främre byxfickan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoodGuyGeorge:

Kan nästan tycka att nexus 5:an är snäppet för stor, så en nexus 6:a är nog inget för mig. Skulle dock titta närmare på Oneplus One, nu verkar det finnas gott om invites så det lär inte vara supersvårt att få tag i den. Men jag skulle aldrig lägga mer än 3k på en telefon, såvida man inte tvärt måste ha en bra kamera.

Har läst i recensioner att CyanogenMod är ganska buggigt fortfarande. Jag körde det på en tidigare telefon och det var inte så roligt. En hel del konstiga buggar. Men förrutom det så verkar den vara riktigt bra!

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av jahknee:

Hur är det med transport av åbäket? Får den plats i byxfickan? Kan man sitta ner med den i främre byxfickan?

Jepp jag kan sitta med den i skinny jeans faktiskt. Men den ligger inte alltid så skönt i fickan måste jag säga. Det strammar en del ibland.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jahknee:

Du ska tänka logiskt, om du haft en 10" surfplatta hade den inte blivit blöt om du bara tappat den i toaletten, den hade fastnatt innan vattenlåset.
Nu tar du lärdom av din fadäs och väljer en telefon som är så pass stor att den tål att tappas i toaletten utan att bli blöt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du ska tänka logiskt, om du haft en 10" surfplatta hade den inte blivit blöt om du bara tappat den i toaletten, den hade fastnatt innan vattenlåset.
Nu tar du lärdom av din fadäs och väljer en telefon som är så pass stor att den tål att tappas i toaletten utan att bli blöt

Haha, jag satt faktiskt och drog samma skämt om Nexus 6 för en kollega. "Hade jag haft en Nexus 6 så hade den förmodligen fastnat i toalettstolen på väg ner"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jahknee:

Mest att det känns surt att köpa samma telefon igen.

Vad tror ni om Google Play Edition telefoner?

"Updates to Google Play edition devices are managed by the device manufacturers, not by Google. Google works closely with the manufacturers to provide system updates shortly after a new version is released. Once an update is available, it can take up to two weeks for it to reach your device." - https://support.google.com/playedition/answer/4457705

Enda problemet med Play Edition telefoner är att 4G stödet är begränsat/inte stöds alls då dom telefonerna har stöd för USAs 4G och inte Europas 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Enda problemet med Play Edition telefoner är att 4G stödet är begränsat/inte stöds alls då dom telefonerna har stöd för USAs 4G och inte Europas 4G

Ah, då så. då är det inget alternativ. tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade i ditt läge kikat på Motorola, nya MotoX verkar trevlig och de är blixtsnabba med uppdateringar idag och kör med ett nästan rent Android.

Skickades från m.sweclockers.com