Permalänk
Medlem

Ducky Premier med blå brytare

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tror inte jag lagt upp bilder på hur mitt phantom ser ut just nu. Används på jobbet.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Tror inte jag lagt upp bilder på hur mitt phantom ser ut just nu. Används på jobbet.

http://i.imgur.com/H1BX9DQ.jpg

http://i.imgur.com/mPwW5Qq.jpg

Stiligt! Var införskaffades doubleshotsen?

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Tangentbordskonnässör

CM Storm Quickfire TK med blåa brytare (Topre Realforce i bakgrunden). Kommer få hem lite vita keycaps på Måndag och då kommer nog jag att sätta ut några vita tangenter på piltangenter och sifferraden möjligtvis. Ska testa och se hur det ser ut när de kommer hem. Tack posten för att ni strulade annars hade jag fått hem dem idag också.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Leedogustav:

Stiligt! Var införskaffades doubleshotsen?

Det är faktiskt dye subs.:)
De införskaffades via deskthority.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

CM Storm Quickfire TK med blåa brytare (Topre Realforce i bakgrunden). Kommer få hem lite vita keycaps på Måndag och då kommer nog jag att sätta ut några vita tangenter på piltangenter och sifferraden möjligtvis. Ska testa och se hur det ser ut när de kommer hem. Tack posten för att ni strulade annars hade jag fått hem dem idag också.

http://imageshack.com/a/img841/3596/1t64e.jpg

Snyggt, och ser ut som graverade tangenter...? I så fall, känns graveringen mycket? För övrigt känns konceptet med ett TK tangentbord som även har numpad väldigt smart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaarx:

Snyggt, och ser ut som graverade tangenter...? I så fall, känns graveringen mycket? För övrigt känns konceptet med ett TK tangentbord som även har numpad väldigt smart.

Jag håller med om att det ser ut att vara väldigt smart och jag har faktiskt inte sett denna layout eller detta tangentbord tidigare. Dock reagerade jag starkt på det för det är snarlikt det jag sitter å designar själv och jag fick plötsligt en "Vad i h****e, gör jag ett eget jobb i onödan nu eller?" tanke.

Hur som helst, ett mycket stiligt tangentbord det där CM Storm Quickfire TK.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av zaarx:

Snyggt, och ser ut som graverade tangenter...? I så fall, känns graveringen mycket? För övrigt känns konceptet med ett TK tangentbord som även har numpad väldigt smart.

Känner knappt graveringen även om jag försöker. Den är relativt djup men inga kanter sticker upp så alla tangenter känns lena och fina om man smeker dem med fingret.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Lackade om mitt CM Quickfire TK idag. Bara vita keycaps kvar nu då som ska sättas dit några stycken. Börjar känna mig nöjd!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk

Ducky YYY TKL Engraved, blåa brytare. Har haft det i några månader nu och kan säga att jag är mer än nöjd. Är en mörkare gul färg i verkligheten, kameran lyckas förvränga bilden något.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

Har inte varit speciellt aktiv på Swec, men hittade den här tråden för ett tag sen så jag tänkte att jag kunde börja här!

Haft detta i några månader. Väldigt trevligt tangentbord. Skriver inte förfärligt snabbt på det, men riktigt trevligt att skriva på. Helt underbar layout också!

MX-Mini, Dye-Sub OG Cherry tagenter. MX-Black med 50g-fjädrar (tror jag, i.e. Ghetto Reds ), stickered och lubed. Skaffade det för en dryg vecka sen. Intressant med Ghetto Reds, men är fortfarande säker på om dom är för lätta eller inte.

Har inte heller ett fullt set av tangenter, men det är på väg!
Har även ett Ducky Mini (som jag ska sälja, nån gång ) och ett 6Gv2 men struntar i att posta dom

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mil0ck:

Har inte varit speciellt aktiv på Swec, men hittade den här tråden för ett tag sen så jag tänkte att jag kunde börja här!

http://i.imgur.com/yUIzliH.jpg

Haft detta i några månader. Väldigt trevligt tangentbord. Skriver inte förfärligt snabbt på det, men riktigt trevligt att skriva på. Helt underbar layout också!

http://i.imgur.com/DWUnTHD.jpg

MX-Mini, Dye-Sub OG Cherry tagenter. MX-Black med 50g-fjädrar (tror jag, i.e. Ghetto Reds ), stickered och lubed. Skaffade det för en dryg vecka sen. Intressant med Ghetto Reds, men är fortfarande säker på om dom är för lätta eller inte.

Har inte heller ett fullt set av tangenter, men det är på väg!
Har även ett Ducky Mini (som jag ska sälja, nån gång ) och ett 6Gv2 men struntar i att posta dom

Jävligt snyggt Mx-mini, LZ vet vad har gör! Hur mycket gick den för?

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Jävligt snyggt Mx-mini, LZ vet vad har gör! Hur mycket gick den för?

Tack!

190$ + shipping fick jag den för från en kille på GH. Tangenter köpte jag kring samma tid för ~700 kr från en tysk på ebay.

Tror dock inte att LifeZone har gjort detta skalet dock, det är acrylic och inte metall och så vitt jag vet gör han endast (otroligt snygga) metall-skal. Programvaran och PCB kommer väl från något groupbuy på OTD tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mil0ck:

Tack!

190$ + shipping fick jag den för från en kille på GH. Tangenter köpte jag kring samma tid för ~700 kr från en tysk på ebay.

Tror dock inte att LifeZone har gjort detta skalet dock, det är acrylic och inte metall och så vitt jag vet gör han endast (otroligt snygga) metall-skal. Programvaran och PCB kommer väl från något groupbuy på OTD tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var inte illa, Mindre än vad ett nytt filco går för I Sverige, Beroende på hur mycket din frakt.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Det var inte illa, Mindre än vad ett nytt filco går för I Sverige, Beroende på hur mycket din frakt.

Shipping blev tyvärr en del, då den skickades från Kanada.

Men ändå! Trots det så är det alltid kul att få möjligheten att testa en ny layout + nya brytare.

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mil0ck:

Har inte varit speciellt aktiv på Swec, men hittade den här tråden för ett tag sen så jag tänkte att jag kunde börja här!

http://i.imgur.com/yUIzliH.jpg

Haft detta i några månader. Väldigt trevligt tangentbord. Skriver inte förfärligt snabbt på det, men riktigt trevligt att skriva på. Helt underbar layout också!

http://i.imgur.com/DWUnTHD.jpg

MX-Mini, Dye-Sub OG Cherry tagenter. MX-Black med 50g-fjädrar (tror jag, i.e. Ghetto Reds ), stickered och lubed. Skaffade det för en dryg vecka sen. Intressant med Ghetto Reds, men är fortfarande säker på om dom är för lätta eller inte.

Har inte heller ett fullt set av tangenter, men det är på väg!
Har även ett Ducky Mini (som jag ska sälja, nån gång ) och ett 6Gv2 men struntar i att posta dom

Sköna färger. Fan, borde tjöpa ett hhkb2 snart. Har pillat tillräckligt mycket på Topre och HHKB.. blev jääävligt sugen i tgb-affären i Korea.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av mil0ck:

Har inte varit speciellt aktiv på Swec, men hittade den här tråden för ett tag sen så jag tänkte att jag kunde börja här!

http://i.imgur.com/yUIzliH.jpg

Haft detta i några månader. Väldigt trevligt tangentbord. Skriver inte förfärligt snabbt på det, men riktigt trevligt att skriva på. Helt underbar layout också!

Jag skriver inte heller speciellt fort på Topre brytare jämfört med mekaniska men ack så sköna de är. Som två motpoler, Topre och Cherry MX. Men båda gudomliga på sitt eget sätt. Kommer alltid ha båda i min arsenal i någon form!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Okey ursäkta jag spammar denna tråd lite men nu är jag klar med mitt CM Quickfire TK.

Det jag har gjort är som synes att lackera chassit och mixat två olika uppsättningar med Ducky keycaps. Sifferraden ville jag ha symboler på för dem är jag inte riktigt trygg med i mitt touchtypande. På nedre raden har jag fått göra vissa kompromisser pga ej standard layout. Men det kan jag leva med. Spacetangenten har jag faktiskt också lackerat då endast den passar 100% på bordet tyvärr. Jag passade även på att modda dess Cherry stabiliserare så att den får känslan av en Costar istället.

Nu ska det njutas av att skriva på dess blåa brytare!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Sköna färger. Fan, borde tjöpa ett hhkb2 snart. Har pillat tillräckligt mycket på Topre och HHKB.. blev jääävligt sugen i tgb-affären i Korea.

Hnnng, skulle så gärna vilja åka till Korea någon gång. Önskar att tangentbords-affärer fanns i Sverige

Men det är ett kul tangentbord! Lärde mig touch-typing på den. Synd att det är praktiskt taget omöjligt att få tag på blanka Topre-tangenter (i andra färger än svart och vit).

Skrivet av deeyay:

Jag skriver inte heller speciellt fort på Topre brytare jämfört med mekaniska men ack så sköna de är. Som två motpoler, Topre och Cherry MX. Men båda gudomliga på sitt eget sätt. Kommer alltid ha båda i min arsenal i någon form!

Yup, båda är verkligen roliga att skriva på, på sina egna sätt. Börjar ge upp med att hitta "det perfekta tangentbordet" och bara njuta av att byta lite då och då

Visa signatur

Gigabyte 7950 å en 3570k | Nexus 4 | Macbook Air 13' | Tangentbords[strike]nörd[/strike]galning

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Fantastiska. Lite som buckling spring. Blåa är lite för lätta att aktivera medan här känner jag verkligen om jag aktiverat eller inte. Väldigt lätt att avbryta ett knapptryck om man inser att man hamnat fel. Känner inte att jag blir trött i fingrarna eftersom jag bara skriver på tangentbordet. Håller aldrig ner några tangenter kontinuerligt, något som känns på mitt tgb med röda switchar och clear-fjädrar som jag spelar på ibland.

Skrivet av THEBADGUY:

Även jag kan rekommendera gröna brytare!
Använder mitt dagligen i både spel och vanligt skrivande. Och det funkar verkligen kalas för min del!
Gick ifrån svarta eftersom jag tyckte dom var för lätta, så fick bli gröna. Och ångrar inte det en sekund!
Låter ju så förbaskat gött också, sen om resten i ens omgivning tycker det är en annan sak

Fick hem mitt Premier med gröna brytare idag. Just nu lutar det tyvärr åt att skicka tillbaka men jag ska ge det lite tid. Trodde jag var en "tung" skrivare men detta var något extra!

Permalänk
Jubileumsmästare

Köpt mitt första mekaniska, ett Ducky. Vilken dröm jämfört med mitt förra att skriva på. fick bli röda brytare då jag spelar mycket.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Fick hem mitt Premier med gröna brytare idag. Just nu lutar det tyvärr åt att skicka tillbaka men jag ska ge det lite tid. Trodde jag var en "tung" skrivare men detta var något extra!

vad har du tänkt att byta till då? brown, red?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Har precis skaffat Ducky Premier MX RED, hoppas man blir nöjd!

Har aldrig haft ett mekaniskt tangentbord så får se hur det känns.

Valde Red eftersom många rekommenderar det och spelar mycket, hoppas det var rätt val!

Bild kommer sen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt WASDkeyboard 10keyless idag, första mekaniska! Väldigt mycket skönare än mitt gamla Microsoft Sidewinder X4 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

vad har du tänkt att byta till då? brown, red?

Blir nog så småningom ett Ducky Shine 3 TKL med blå eller röda brytare. Köpte gröna mer som ett test, har ett CM Storm Quickfire Rapid med bruna brytare som jag är nöjd med. Ducky Premier var ett riktigt stabbigt bygge dock, 10/10

Edit: Något säger mig att du kommer bli riktigt nöjd med ditt val av brytare

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av fogger:

Blir nog så småningom ett Ducky Shine 3 TKL med blå eller röda brytare. Köpte gröna mer som ett test, har ett CM Storm Quickfire Rapid med bruna brytare som jag är nöjd med. Ducky Premier var ett riktigt stabbigt bygge dock, 10/10

Trevligt! snart kommer min Ducky Premier med röda brytare! ska bli kul att hoppa på mekaniska tangentbord tåget!

Edit: såg din edit, Jag hoppas verkligen det! Röda verkar vara ett trevligt val!

Skrivet av Misery9:

Fick hem mitt WASDkeyboard 10keyless idag, första mekaniska! Väldigt mycket skönare än mitt gamla Microsoft Siderwinder x4 ^^

http://i.imgur.com/nOAUNYl.jpg

Hade också Microsoft Siderwinder x4 och kommer också få mitt första mekaniska! ska bli trevligt att testa på!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ni som använder mekaniska tangentbord på jobbet, vad jobbar ni med?

Permalänk

Filco Majestouch-2 (Cherry MX Brown)

Visa signatur

Hello. I am Snyggo.

Permalänk
Medlem

Funderar på att införskaffa mig ett mekaniskt gaming tangentbord som dessutom ska vara ett skönt tangentbord att skriva på och som man också lätt lyckas skriva snabbt på.

Är det någon som har någon tips om vad man ska köpa? Gärna svart eller så man kan byta ut tangenter (isåfall, hur? var? vilken affär?) Gärna en affär i sverige eller en som ni vet är riktigt bra och som går att lita på.
Sorry om det är mycket frågor, är helt ny med mekaniska

Tack!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sCruCen:

Ni som använder mekaniska tangentbord på jobbet, vad jobbar ni med?

Datar lite allmänt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya