Vad kan man göra om man blivit scammad?

Permalänk

Vad kan man göra om man blivit scammad?

Som topic säger. Finns det någon man kan vända sig till eller finns det något sätt att bevisa att man blivit scammad eller är det bara att bita i det sura äpplet? Jag var dum nog som tryckte på en länk som jag trodde var en bild, men det gjorde bara så att snubben som skickade fick kontroll över mitt inventory och kunde skicka över alla saker till sitt eget konto. Länken hette pucture4say.com om det har någon betydelse.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Inaktiv

Kontakta Steam. Berätta i detalj vad som hånt så kanske de kan hjälpa dig.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Kontakta Steam. Berätta i detalj vad som hånt så kanske de kan hjälpa dig.

Jag ska försöka med det och får väl återkomma om det funkar eller inte.

§8
Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrpaintballer:

Som topic säger. Finns det någon man kan vända sig till eller finns det något sätt att bevisa att man blivit scammad eller är det bara att bita i det sura äpplet? Jag var dum nog som tryckte på en länk som jag trodde var en bild, men det gjorde bara så att snubben som skickade fick kontroll över mitt inventory och kunde skicka över alla saker till sitt eget konto. Länken hette pucture4say.com om det har någon betydelse.

Du blev phishad inte scammad. Rätt ska vara rätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Citat:

§ 8
Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

hände allt på steam chatten och genom steam.
Så finns det loggar på allting, bara att göra en support ticket, så kan dom kolla loggarna och se allt