Permalänk
Medlem

Lirar på PC nu, det är inte superoptimerat men det är snyggt! kör med 780 I5 2500k @ 4,2Ghz har 50-60fps konstant på HIGH, finns bara 60Hz att välja i spelet just nu. Slår man på tesselation laggar det på riktigt gött...

Verkar inte som att v-sync fungerar i spelet, on-off gör ingen skillnad.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Lirar på PC nu, det är inte superoptimerat men det är snyggt! kör med 780 I5 2500k @ 4,2Ghz har 50-60fps konstant på HIGH, finns bara 60Hz att välja i spelet just nu. Slår man på tesselation laggar det på riktigt gött...

Verkar inte som att v-sync fungerar i spelet, on-off gör ingen skillnad.

Själv blev jag förvånad över hur bra det rulla.
Sitter på 7970, 3930K stock. Preset på very high, tesselation och vsync på och SMAA 1TX som AA.
Ligger nästan konstant på 58-60fps dippat nån enstaka gång till 40+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Själv blev jag förvånad över hur bra det rulla.
Sitter på 7970, 3930K stock. Preset på very high, tesselation och vsync på och SMAA 1TX som AA.
Ligger nästan konstant på 58-60fps dippat nån enstaka gång till 40+.

fy fasen , kanske är nVidia korten som har problem då verkar det som, går jag ifrån medium till high eller very high hamnar jag inte ofta på stabila 60fps iaf...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fy fasen vilket kul spel! Har dock inte mött något riktigt bra monster än bara!

Permalänk
Medlem

GTX 970, 2500K@4.5GHz. Very High, Tessellation ON, SMAA2TX. Ligger på rätt stabila 60 fps med någon drop ibland.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Fy fasen vilket kul spel! Har dock inte mött något riktigt bra monster än bara!

I mina två senaste spel så har monstret dominerat totalt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnland:

Prova någon av koderna ovan, tror inte alla tagit slut än?

Precis, det har postats rätt många nycklar i tråden idag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

I mina två senaste spel så har monstret dominerat totalt.

Då är det väl bara jag som är en naturtalang

Permalänk
Avstängd

Inget flerskärmsstöd överhuvudtaget, bilden blir helt felskalad.
Dumma jävla spelutvecklare som gör fel från grunden på nåt så enkelt...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

fy fasen , kanske är nVidia korten som har problem då verkar det som, går jag ifrån medium till high eller very high hamnar jag inte ofta på stabila 60fps iaf...

Tror det också, kör very high med tesselation och flyter på bra här också.

Jävligt snyggt, blev arg däremot då jag inte visste att man måste hålla in en knapp för att klättra.
Lär bli riktigt kul med några vänner däremot. Sitta och skrika på varandra i skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Inget flerskärmsstöd överhuvudtaget, bilden blir helt felskalad.
Dumma jävla spelutvecklare som gör fel från grunden på nåt så enkelt...

Ett ord, ALPHA.

Känns som något som typiskt inte prioriteras i/för en alpha. Ser faktiskt ingen mening med att klaga alls pga att det är just en alpha. Hade detta dock varit relase hade det varit en annan femma.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg rensade*
Som jag skrev tidigare i tråden:

Skrivet av Kinekin:

I förebyggande syfte innan någon börja tigga nycklar. Detta är inte tillåtet i forumet och vill ni ge bort dessa nycklar, använd gärna denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovrigt-om-datorspel/118681...

Det är trevligt att ni vill dela med er av nycklar, men det förstör tråden som en plats att diskutera spelet om man måste skrolla förbi flera sidor av nycklar. Skriv dessa i vår dedikerade tråd istället, som folk även bevakar just för detta ändamål.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tunnland:

Ett ord, ALPHA.

Känns som något som typiskt inte prioriteras i/för en alpha. Ser faktiskt ingen mening med att klaga alls pga att det är just en alpha. Hade detta dock varit relase hade det varit en annan femma.

De har gjort sitt spel från grunden på ett korkat sätt, som kräver att de måste implementera stöd för eyefinity/surround, för att det ska gå att spela överhuvudtaget, instället för attt låta bilden skala på rätt sätt. Fullgott skäl att klaga.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Har fått alphanyckel genom curse osv och reggat mig men förstår inte hur jag skall spela spelet. Skall jag få invite på mailet eller vad?? Hur laddar jag ner själva spelet, kan man spela direkt man reggat sin nyckel??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Har fått alphanyckel genom curse osv och reggat mig men förstår inte hur jag skall spela spelet. Skall jag få invite på mailet eller vad?? Hur laddar jag ner själva spelet, kan man spela direkt man reggat sin nyckel??

Steam.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Kollar där nu men hittar inget Ja ja, skit samma.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har fått alphanyckel genom curse osv och reggat mig men förstår inte hur jag skall spela spelet. Skall jag få invite på mailet eller vad?? Hur laddar jag ner själva spelet, kan man spela direkt man reggat sin nyckel??

Om du har fått nyckeln så aktiverar du nyckeln genom Steam

Spel - >Aktivera produktnyckel -> Skriv in kod -> TADAAA

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Suttit och spelar några matcher nu. Riktigt roligt, åtminstone som Monster eller Assault!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Yes! Fick det att funka tack Sonywalk!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ni som har fått nycklar, tips på hemsidor att signa sig på i förhoppning att få en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Ni som har fått nycklar, tips på hemsidor att signa sig på i förhoppning att få en?

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovrigt-om-datorspel/118681...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

fy fasen , kanske är nVidia korten som har problem då verkar det som, går jag ifrån medium till high eller very high hamnar jag inte ofta på stabila 60fps iaf...

GTX780 och 4930K
Jag ligger med allt på högsta och tesselation, droppar istortsett aldrig under 60fps

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte får spelet att funka?

Scenario 1: Startar spelet för första gången, förvideo spelas upp, kommer till en meny där det står Press A to sign in tror jag (XBOX!?). Klickar med musen, skärmen blir svart, hör inget ljud, kan inte tabba ner eller göra något. Startar om datorn efter 10 min.

Scenario 2: Startar spelet igen, men blir svart skärm direkt, efter 10 min igen kommer musik fram och även bilden. Här är menyn igen, klickar på att signa in, allting blir svart och väntar 30min+ ingenting händer.

Får inte spelet att funka, varför är det såhär? Har verifierat spelet på steam också.
Alla andra verkar kunna spela förutom jag :/

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Bara jag som inte får spelet att funka?

Scenario 1: Startar spelet för första gången, förvideo spelas upp, kommer till en meny där det står Press A to sign in tror jag (XBOX!?). Klickar med musen, skärmen blir svart, hör inget ljud, kan inte tabba ner eller göra något. Startar om datorn efter 10 min.

Scenario 2: Startar spelet igen, men blir svart skärm direkt, efter 10 min igen kommer musik fram och även bilden. Här är menyn igen, klickar på att signa in, allting blir svart och väntar 30min+ ingenting händer.

Får inte spelet att funka, varför är det såhär? Har verifierat spelet på steam också.
Alla andra verkar kunna spela förutom jag :/

Väldigt svårt att säga vad som orsakar problemet. Kör som Admin?
Är väl dock rätt förväntat med problem på en Alpha

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Väldigt svårt att säga vad som orsakar problemet. Kör som Admin?
Är väl dock rätt förväntat med problem på en Alpha

Har provat att köra som admin också. Ja förväntat var det väl, men att det verkar fungera för alla andra förutom just mig är lite frustrerande :/

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Expertgissare

Har spelat några matcher nu, men fattar inte hur man äter som monster?
Står.. Hold to eat. Men vilken knapp gör man det med? Håller man in musknappen så slår man ett slag sedan händer inget mer, har provat E men det händer inget då heller.
Jag antar att det är något simpelt men kan inte komma på vad xD

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Om du inte ändrat några knappar Edvin så är det just E du håller inne när du står över monstret.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Twille:

Om du inte ändrat några knappar Edvin så är det just E du håller inne när du står över monstret.

Tack för svaret, ska prova igen och se om det går. Försökte gå in i inställningarna och se vad E knappen gjorde, men kunde inte scrolla ner så det gick inte se.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Intressant spel men tror det är kul i ungefär 10h sen har man tröttnat helt

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av korreWorre:

Intressant spel men tror det är kul i ungefär 10h sen har man tröttnat helt

Det beror på, det är ungefär som left 4 dead fast med 1 stort monster istället Utvecklar dom det mer och lägger till fler game modes (inte bara hunt) och fler monster (sorters) så tror jag det kan bli bra

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB