Permalänk

Steelseries Kinzu v2

Hejsan. Tänkte färga om min kinzu mus då jag inte gillar färgen gul så mycket, men hur tar man isär musen? finns det skruvar någonstans eller är det bara att ta i? har letat runt på internet men inte hittat någonting om detta. Och en annan sak, när jag spelar cs:go och ska göra en 180 så kan siktet flyga upp eller ner i marken, Är det sensorn som är sönder? stör mig grovt på detta då jag spelar cs på en relativt hög nivå. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Sitter oftast skruvar under glidez-en samt etiketterna, tryck hårt med t.ex. tummen så känner du hålen under dessa. Rekommenderar inte att göra detta om du misstänker att musen är paj, då garantin försvinner. Pröva först få den utbytt, låter som något är vajsing tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Hejsan. Tänkte färga om min kinzu mus då jag inte gillar färgen gul så mycket, men hur tar man isär musen? finns det skruvar någonstans eller är det bara att ta i? har letat runt på internet men inte hittat någonting om detta. Och en annan sak, när jag spelar cs:go och ska göra en 180 så kan siktet flyga upp eller ner i marken, Är det sensorn som är sönder? stör mig grovt på detta då jag spelar cs på en relativt hög nivå. Tack på förhand!

Problemet du har händer ibland med min Rival när jag lyft upp den. Vet inte vad det kan vara för fel.

Permalänk

Kinzu v2's sensor är kaos, fattar verkligen inte hur vissa proffessionella spelare kan köra med den. Den har väldigt låg max tracking speed och problemet du beskriver låter som om att du helt enkelt överskrider musens läshastighet, och då blir det malfunction.
Tror att Kinzu v3 har en adns-3090 och den anses vara en väldigt bra sensor, så om du gillar formen på musen så kanske den är något att kolla på.

Som tidigare har svarat så sitter det antagligen skruvar under glides och klisterlapp/ar.
Lycka till!