Helt sjuk leverantid på iphone 6?!

Permalänk
Medlem

Helt sjuk leverantid på iphone 6?!

Någon mer än mig som fortfarande väntar på sig iphone 6? Beställde en 64gb space gray 3:e okt och nu har dom tagit bort leveranstiden på Orderstatus och tele2 hänvisar till deras hårdvaruleverantör dvs shop4all för info, och dom hänvisar tillbaka till tele2 kundservice?! Kanske va viktigare att dela ut telefoner på kontoret än till kunderna, och det är väldigt märkligt att man hör att fler och fler får ut nya på garantin på 24h?!

/Bitter

Permalänk
Medlem

Tele2 är sämst *personlig åsikt* men tror tyvärr inte det är mycket man kan göra. Har de inte telefoner att skicka så är det ju så

Permalänk
Medlem

jo visst är det så, men då ska man inte ge ut en leveranstid heller, skriv kommer när den kommer i så fall. och verkligen inte skicka runt kunderna till olika avdelningar, det är ingen bra service och man får verkligen inget förtroende av det.

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr bekräftar ju den dåliga servicen att min personliga åsikt inte är helt åt pipan ändå. Kanske kan vara ett bra tillfälle att avbeställa och byta operatör. Men du kanske har ett avtal du är nöjd med och då ska jag inte lägga mig i det

Permalänk
Medlem

absolut, hade man vetat det innan så hade jag garanterat inte skaffat dom dom operatör men dom har rätt ok priser och bättre än telenor.
men men det kanske blir bra till slut iaf:)

Permalänk
Medlem

Ja den som väntar på något gott

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MackanS:

jo visst är det så, men då ska man inte ge ut en leveranstid heller,

När det är global brist på en vara så är det dels politik och dels maximal intjäning när leverantören kan välja vilka distributörer som skall prioriteras. Bara för att Tele2 eller deras distributör som de köper från har fått ett bekräftat datum och volym från Apple behöver det inte alltid bli så.

Så klart kommer butiken som har sålt varan att basera sitt datum på leveranstid på det löfte de har fått i sin tur, och deras löfte bygger på deras dists löfte, som i sin tur baseras på Apples löfte som i sin tur baseras på fabrikens löfte.

Problemet är att det går ut över slutkunden, men det är inte Apples problem.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MackanS:

Någon mer än mig som fortfarande väntar på sig iphone 6? Beställde en 64gb space gray 3:e okt och nu har dom tagit bort leveranstiden på Orderstatus och tele2 hänvisar till deras hårdvaruleverantör dvs shop4all för info, och dom hänvisar tillbaka till tele2 kundservice?! Kanske va viktigare att dela ut telefoner på kontoret än till kunderna, och det är väldigt märkligt att man hör att fler och fler får ut nya på garantin på 24h?!

/Bitter

Är bara att köpa telefonen kontant där den finns i lager, så hade du inte behövt vänta alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag var kund hos Tele2 tidigare. Först, om jag kommer ihåg rätt, efter den sjunde gången jag kontaktade dom per telefon om samma ärende blev det fixat. Har nu bytt till Telia. Tele2 har enligt min erfarenhet ingen som helst koll på vad de håller på med.

Edit: Med andra ord, passa på att byta operatör.

Permalänk
Medlem

Ja, galet lång leverans. Fick min IDAG! efter att ha väntat över en månad från Telenor.
Även jag hade 6+ 64gb space gray.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

En kollega har väntat 3v. Beställd på Telia. Den har inte kommit än.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

haha ja men vart finns den då? finns ju inga i lager?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag var kund hos Tele2 tidigare. Först, om jag kommer ihåg rätt, efter den sjunde gången jag kontaktade dom per telefon om samma ärende blev det fixat. Har nu bytt till Telia. Tele2 har enligt min erfarenhet ingen som helst koll på vad de håller på med.

Edit: Med andra ord, passa på att byta operatör.

Lutar åt det!

Permalänk

Själv har jag väntat på 6:an sedan 6 oktober. 64 gb hos 3. Ringde klagande och undrade när mobilen kommer, kundtjänst sa 14 dagar(efter jag nästan tvingat henne säga en siffra), och det var i måndags.

Permalänk
Medlem

Fick min 6a förra veckan, beställde 22 september. Tele2s kundtjänst är verkligen kaos, ingen som verkar bry sig och man blir bara vidareskickad hela tiden. Fick först leveransdatumet 6 oktober. Allt var tyst och fick själv kontakta Tele2 om statusen på telefonen. Fick ny info om att telefonen var försenad 2-3 veckor. 2 veckor gick och jag frågade igen, fick då ytterligare ett nytt leveransdatum, 3-4 veckor denna gång. Som tur var fick jag den veckan därefter, men det bevisar ju bara hur lite arbetarna verkar bry sig/kommunicerar. Anledningen till att jag valde Tele2 var för deras studenterbjudande, och nu är jag låst till dem i två år. Efter de två åren vet jag att jag kommer byta operatör dock, kundservicen är allt för dålig!

Permalänk
Medlem

Det är knepigt hur det där systemet funkar. För mig tog det prick en vecka efter beställning den 24 okt att få min 6+ 64GB spacegrey. Detta var från tele2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Tele2 är sämst *personlig åsikt* men tror tyvärr inte det är mycket man kan göra. Har de inte telefoner att skicka så är det ju så

tele2 e fan sämst (av de stora operatörerna iallafall) e fan ingen personlig åsikt XP må vara billigt men fan 10kr till för telenor/telia e fan värt det!!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Har lattjat med telefonen nu i 18h.
Sjukt bra batteritid! Trots att jag streamat musik/film och allmänt surfat runt på den ligger jag på 89% batteri.

6h användning och resterande tid har den legat i vänteläge. Den har även synkat ca 15gb appar och bilder under denna tid.

Helt sjukt bra om man jämför med min gamla 5:a som höll 3h streamad musik och jag laddade den 3 ggr/dag.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Skaffade iPhone 6 igår som arbetsmobil, gick till elgiganten och köpte en helt enkelt. Så det finns 6:or i fysiska butiker om du inte vill vänta på tele2.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Har väntat på min 6a 64 gb space gray sen 28 sept. Som det har nämts innan så har Tele2 tagit bort leveransdatumet (min var 9 nov sist jag kollade) Kundtjänst har mörkat och slängt fram datum hit o dit och inget har stämt. Nä nästa lur ska jag ta kontant och ta ett abbonemang som passar mig. KLÅPARE!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Själv har jag beställt iphone 6 64GB Gold ifrån Telia den 28 okt med leverans den 22 dec.

Permalänk

Jag beställde min IPhone 6 64 space grey den 24 september och fick den den här veckan i typ måndags eller tisdags.

Mitt första preliminära leverans datum var den 12 november och den han komma ända till 24 december eller något.

Permalänk
Medlem

såja, kolla lagerstatus runt om i sverige, hittade en på netonnet, avbeställde min beställning på tele2 i fredags och beställde från netonnet i lördags. fick telefonen i måndags:) rätt nöjd efter 5,5 veckas väntan:)