Skulle ni ha på er full-size hörlurar offentligt?

Permalänk
Medlem

Så länge det är kvalitetslurar som låter bra så varför inte.
Alltid retar det nån osäker människa

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Kör alltid mina AKG 242HD ute. Dom är rätt stora men inget som stör mig

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Stilmässigt så har jag inga större problem med det, däremot så vore det klumpigt och otympligt. I min ungdom så gick jag omkring med ett par HD555, tre meter kabel och nästan en decimeter lång 6,3 till 3,5 mm adapter. Osmidigt som fasen.

Permalänk
Medlem

Använder mina ath-m50 ute nån gång i veckan jag kan dock inte ha in-ears då mina hörselgångar är lite knepiga, och on-ears är ju riktigt obehagligt att ha på sig, så over-ears är det enda valet jag har

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vill du ha dom så ha dom.

1. Vuxna människor bryr sig inte vad du har på eller i öronen.
2. Varför bry sig om vad någon annan tycker om dina lurar?
3. Du har betalat för bra ljud. Använd dina lurar som du vill.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Använde mina custom one pro en kort stund på bussen, hade inget emot att ha dem på mig. Köpte dock andra som var billigare för jag ville inte att custom one pro skulle gå sönder så blev ett par denon som lätt bättre på mobilen så håller mig till dem nu om jag behöver åka buss för jag orkar helt enkelt inte höra alla andra som sitter och pratar/skriker i mobilen.

Permalänk
Medlem

Skiter fullständigt i vad andra tycker om vad jag har på mig så länge jag trivs, rekommenderar att andra börjar göra likadant för PC kultuten håller på att förstöra oss i min mening.

Ser t.o.m barn i småsklolan som blir mobbade för dom inte har senaste Nike´s på fötterna och i-fån i fickan??
Så sjukt jag vill bara spy.

Svar ja, trivs jag med lurarna så bär jag dom, har andra ett problem med det el tycker dom är gräsliga så kan dom gå och grotta sig nånstans. Bär inte lurar på skallen för att va poppis eller skrika efter uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Skiter fullständigt i vad andra tycker om vad jag har på mig så länge jag trivs, rekommenderar att andra börjar göra likadant för PC kultuten håller på att förstöra oss i min mening.

Ser t.o.m barn i småsklolan som blir mobbade för dom inte har senaste Nike´s på fötterna och i-fån i fickan??
Så sjukt jag vill bara spy.

Svar ja, trivs jag med lurarna så bär jag dom, har andra ett problem med det el tycker dom är gräsliga så kan dom gå och grotta sig nånstans. Bär inte lurar på skallen för att va poppis eller skrika efter uppmärksamhet.

This i like. Mer av detta till samhället!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv

In-ear stoppar du ner i fickan, vad gör du med dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

In-ear stoppar du ner i fickan, vad gör du med dessa?

Själv har jag alltid en väska med mig när jag går till/från plugget, så dom får ligga där i under dagen.
Annars handlar det bara om korta stunder, så då har jag dom runt nacken, eller bär dom i handen helt enkelt.

EDIT: Denna anledning tycker jag dock är godkänd. Visst kan det vara jobbigt med fullsize-lurar ibland. Men TS och många andra verkar fokusera på att det ser löjligt ut. Detta tycker jag man bör skita i fullständigt. Ha på dig vad du vill ha på dig, inte vad andra vill att du har på dig.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vill du ha dom så ha dom.

1. Vuxna människor bryr sig inte vad du har på eller i öronen.
2. Varför bry sig om vad någon annan tycker om dina lurar?
3. Du har betalat för bra ljud. Använd dina lurar som du vill.

1. Jo, det gör dom verkligen. Medvetet eller omedvetet dömer vi alla människor vi möter.
2. Av samma anledning att man bryr sig om vad andra tycker om ens kläder, musiksmak, intressen och arbete. Du kan påstå att du inte bryr dig om vad andra tycker om dig, men oavsiktligt bryr vi oss alla. Det är inte mer än mänskligt. Människan är social och vill passa in bland sina medmänniskor. Personligen lägger jag ganska mycket vikt, antagligen mer än vad jag vill erkänna, vid ett första intryck och utseende är en stor del av det.
3. Helt rätt. Så länge man inte skadar eller kränker någon annan ser jag inga problem.

Personligen tycker jag att det ser otroligt löjligt ut med så stora hörlurar på huvudet bland folk, men det finns massvis med saker som inte ser klokt ut, men folk ändå har på sig runt andra människor.
Foppatofflor och one-pieces ligger väl där uppe på listan bland full-size hörlurarna.

Alla kan inte gilla allting. Jag tycker däremot att respekt för ens medmänniskor är otroligt viktigt.
Jag behöver inte gilla dina hörlurar eller din klädstil för att respektera dig.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Man kan bli lite lätt nojjig och tro att folk bryr sig jättemycket men när man väl tänker på det så inser man oftast att man själv inte bryr sig om vad andra har för hörlurar.

Jag kör på Pioneer HDJ-1500 som ser ut såhär

Ibland kan det kännas lite jobbigt men tycker det är värt det med tanke på ljudkvalitén.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 SSD: Kingston SSDNow V300 120GB HDD: 1 TB 7200 RPM Moderkort: Asus Z87-A CPU: Intel Core i7 4770k 3,5GHz RAM: Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 2400MHz GPU: Sapphire Radeon HD7950 Boost 3GB PSU: Cooler Master GX Lite 600W Tangentbord: Logitech Gaming Keyboard G110 Mus: Logitech G500 Webbkamera: Logitech HD Webcam C310 Mikrofon: Logitech USB Microphone Hörlurar: SteelSeries Siberia V2 Hörlurar: Pioneer HDJ-1500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

1. Jo, det gör dom verkligen. Medvetet eller omedvetet dömer vi alla människor vi möter.
2. Av samma anledning att man bryr sig om vad andra tycker om ens kläder, musiksmak, intressen och arbete. Du kan påstå att du inte bryr dig om vad andra tycker om dig, men oavsiktligt bryr vi oss alla. Det är inte mer än mänskligt. Människan är social och vill passa in bland sina medmänniskor. Personligen lägger jag ganska mycket vikt, antagligen mer än vad jag vill erkänna, vid ett första intryck och utseende är en stor del av det.
3. Helt rätt. Så länge man inte skadar eller kränker någon annan ser jag inga problem.

Personligen tycker jag att det ser otroligt löjligt ut med så stora hörlurar på huvudet bland folk, men det finns massvis med saker som inte ser klokt ut, men folk ändå har på sig runt andra människor.
Foppatofflor och one-pieces ligger väl där uppe på listan bland full-size hörlurarna.

Alla kan inte gilla allting. Jag tycker däremot att respekt för ens medmänniskor är otroligt viktigt.
Jag behöver inte gilla dina hörlurar eller din klädstil för att respektera dig.

Håller fullständigt med.

En sak som stör mig oberoende om det är inear eller enorma hörlurar är att musiken ofta är så hög att jag hör den från flera meters avstånd. Ibland kan jag urskilja orden. Gäller väl mest inear, men det skulle vara bra om folk tog hänsyn till det. Så högt ljud måste ju vara skadligt för den som har musiken i örat.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Håller fullständigt med.

En sak som stör mig oberoende om det är inear eller enorma hörlurar är att musiken ofta är så hög att jag hör den från flera meters avstånd. Ibland kan jag urskilja orden. Gäller väl mest inear, men det skulle vara bra om folk tog hänsyn till det. Så högt ljud måste ju vara skadligt för den som har musiken i örat.

Öppna lurar är ju värst, det är som ett par högtalare. Ingen respekt för sina medmänniskor.
För att inte tala om dom som faktiskt lyssnar på musik genom mobilens högtalare...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Gör det varje dag. Det finns inga sexigare lurar än dessa:

Dom är nice har använt dom ute några gånger, men frågan är hur mår hörlurar av vinterkylan, kan det göra någon skada ??

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alpha77:

Dom är nice har använt dom ute några gånger, men frågan är hur mår hörlurar av vinterkylan, kan det göra någon skada ??

Beror ju lite på lurens typ, plaster kan ju bli skörare och spricka lättare och man bör ju tänka på fukt och kondens.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alpha77:

Dom är nice har använt dom ute några gånger, men frågan är hur mår hörlurar av vinterkylan, kan det göra någon skada ??

Skrivet av mrqaffe:

Beror ju lite på lurens typ, plaster kan ju bli skörare och spricka lättare och man bör ju tänka på fukt och kondens.

De klarade förra vinten här i götet utmärkt.

Det finna inga ytliga plastdetaljer, bara läder och metall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaic:

Hej, undrar bara hur många av er som inte skulle ha något emot att använda full-size hörlurar när ni är ute (tåg/buss) i t.ex. stan.
Fick nämligen hem mina Custom One Pros för ett litet tag sedan. Är väldigt nöjd med ljudet och isolationen är väldigt bra men har inte riktigt vågat gå ut med dom ännu
http://www.proaudiomart.com/files/beyerdynamic/beyerdynamic-C...

Kan ju säga att i verkligheten kändes dom större än i bilden

Så vad är eran inställning till stora lurar i offentligheten?

Skit i andra, du är dig själv och ingen annan. Jag har själv full-size hörlurar på mig, Sony MDR XB700. Det är du själv som avgör vad du vill bära offentligt.
Men ingen lär döma dig, för att du gillar rejäla hörlurar, istället för ärtorna man trycker in i örat.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vill du ha dom så ha dom.

1. Vuxna människor bryr sig inte vad du har på eller i öronen.
2. Varför bry sig om vad någon annan tycker om dina lurar?
3. Du har betalat för bra ljud. Använd dina lurar som du vill.

Folk brukar skratta när dem ser någon med stora lurar! Ser ju riktigt löjligt ut...

Använder själv endast stora hörlurar när jag flyger eller åker långt :).

Permalänk
Medlem

Mina Momentum kör jag då på offentligt, men nu är dom riktigt små för att vara fullsize.
Vet inte om jag skulle ta ett par HD-650 och knalla på stan direkt.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Folk brukar skratta när dem ser någon med stora lurar! Ser ju riktigt löjligt ut...

Snacka om att folk har lite att bry sig om i så fall. Tycker synd om dom om dom inte har något bättre för sig än att skratta åt folk med hörlurar på sig.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Använder mig både av in ear och lurar,

Använder mina lurar (Sennheiser Urbanite) på tåget, flyget osv
Använder mina in ear (Sennheiser 890i) när jag går på stan osv

Men bryr mig inte om folk som har lurar, kollar väl lite extra om dom använder sig av gamingheadset, sen är det bara jobbigt om det är öppna lurar och hen spelar hög musik)

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem

När jag bodde i Moskva och åkte med metron mycket så använde jag ett par Sennheizer RS 160, just på grund av att jag tröttnade på att metron överröstade musiken hur mycket jag än krämade på.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Det händer att mina AKG 240 får komma ut ibland, men inte ofta. Mest är det en logistisk fråga.
Ska jag vara mycket stilla under fordonstransport, och har en väska med plats så är det inga problem med att ha med dom.

Ska jag mest bara gå ett gäng korta sträckor mellan vistelser i butiker får dom stanna hemma, i sådana lägen plockar jag oftast bort hörlurarna helt.

Jag hade kunnat ha dom i den dagliga pendlingen till jobbet, om det inte vore så att jag hela tiden glömmer lurarna här om dom inte ligger i nån dedikerad ficka. Och att riskera en kväll vid datorn utan dom lurarna är det inte värt

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Som flera är inne på så har jag inget emot fullsize lurar ute på stan eller i lokaltrafiken när det gäller den estetiska biten. Ganska småaktigt att hänga upp sig på det tycker jag

Rent praktiskt skulle jag aldrig knata runt med fullsize hörlurar dock... Alldeles för klumpigt och osmidigt, och svårt att göra av dem nånstans när man inte lyssnar. Ganska ofta rätt tungdrivet för portabla spelare också. Ska man vara någorlunda mobil är in-ear det enda som funkar för mig. (men alla är vi olika)

---

Folk som använder lurar och spelar på såna volymer så de stör sin omgivning är en annan sak däremot. Sitter man tex i lokaltrafiken får man för sig egen och andras skull se till att skaffa något som isolerar vettigt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det handlar väl lite förenklat om vad man tror att omgivningen tycker? Jag börjar bli så gammal att jag inte bryr mig så mycket utan snarare är det så att jag itne har på mig fullsize lurar på buss för att de tar lite mycket plats när man reser. Kan ju så vara att man vill ha med en AMP för att de skall låta riktigt bra etc och så har du med dig en portabel stereo snarare. När det är buss och såvidare så brukar jag premiera smidiga saker och att inte störa eller störas. Jag brukar ha pluggar och mobil på buss vid tågresor däremot kan det bli dax för min DAP och ett par större lurar men det handlar ju mer om Sennheiser momentum än att kränga på sig sina HiFiman 400i...

Permalänk
Medlem

Svara Nej på den.
Men det handlar främst om rent logistiska anledningar. Så jäkla bökigt att bära runt på när man inte har dem på sig.
Koss Porta Pro 4 lyf

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Nej.
Dels stöldrisken, bor ju i rövarhålan Stockholm.
Sedan är det logistiskt omständligt att förvara ett par stora hörlurar.
Till sist tänker jag att ett par hörlurar inte tål väder och vind lika bra som in-ear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

bara om de är öppna annars är det livsfarligt, sedan jag börjat cykla vet jag inte hur många gånger jag fått tvärnita för idioter som går ut på cykelbanorna utan att se sig för

Har säkert inte inträffat dig, men jag vet många idioter till cyklister som inte stannar vid övergångsställen för att släppa förbi gångtrafikanter

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag hade mina ATH-M50 som portabla lurar, men slutade använda dem utanför hemmet. Inte för att jag skämdes eller för att det såg konstigt ut, men för att de var så otympliga att packa undan. Köpte mig ett par ATH-ES700 för portabelt bruk och är nöjd!
Så, för portabilitet on ear > over ear, IMO.

Men svar på frågan;
Jag kan tänka mig ha på mig full-size hörlurar, ja. Så länge de är portabla.