Chrome öppnar en massa fönster, sen får jag BSOD

Permalänk

Chrome öppnar en massa fönster, sen får jag BSOD

Hej,

Det här hände för första gången för någon dag sen, trodde det bara var något tillfälligt problem som orsakades av nån tab jag hade uppe i Chrome eller liknande. Nu hände det igen för 2 minuter sen.
Helt utan förvarning öppnar chrome en massa tomma fönster, sen 2-3 sekunder senare får jag BSOD. Har försökt googla efter något svar men har inte hittat något. Tänkte att det kanske är nåt konstigt virus, men jag har alltid haft mitt Windows 7 samt antivirusprogram uppdaterade och kör regelbundna skanningar.

Nån som har haft liknande problem och/eller vet vad orsaken till detta är, och hur man kan lösa det?

Kan lägga till att de enda program jag har haft igång på datorn när detta har hänt är Chrome, Skype, Spotify och uTorrent.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Medlem

Scannat för adware som antivirus ej anmärker på?
Malwarebytes kör jag med.

Finns mycket skit som antivirusprogrammen släpper förbi som inte riktigt är virus.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Scannat för adware som antivirus ej anmärker på?
Malwarebytes kör jag med.

Finns mycket skit som antivirusprogrammen släpper förbi som inte riktigt är virus.

Var ett bra tag sen jag körde med nåt sånt program, kommer ihåg att jag använde adaware förut (tror jag det hette). Tankade Malwarebytes nu och ska köra en scan!

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Medlem

Har du tur så är de virus etc vilket säkerhets program ofta får bort.

Om något buggar, blivit korrupt eller nåt så får du istället avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar innan du installerar den igen. I ditt fall borde det vara 2 st program mapparna och 2 st i den osynliga AppData mappen under Users. C:\Users\ditt namn\AppData

Permalänk
Medlem

Har det löst sig?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Har du tur så är de virus etc vilket säkerhets program ofta får bort.

Om något buggar, blivit korrupt eller nåt så får du istället avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar innan du installerar den igen. I ditt fall borde det vara 2 st program mapparna och 2 st i den osynliga AppData mappen under Users. C:\Users\ditt namn\AppData

Skrivet av stimpen:

Har det löst sig?

Körde en scan med Malwarebytes och hittade lite skit som jag tog bort. Har inte använt datorn under helgen så det återstår att se om det löste problemet eller ej! Händer det igen så ska jag prova med det panpo98 föreslog

Tack för förslagen!

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Medlem

Prova installera om Chrome eller byt webbläsare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan