Köper ny dator, hur mycket kan man sälja gamla burken för?

Permalänk
Medlem

Köper ny dator, hur mycket kan man sälja gamla burken för?

Hej, som ni såg på titeln så tänkte jag köpa en ny dator och bygga ihop den själv för första gången, har kollat omkring om hur man gör i 2 månader och har alla komponenter redo. Frågan är dock vad man ska göra med gamla datorn?

Tänkte dessutom ta 1TB Seagate hårddisken och sätta in den i nya datorn så jag får köpa en ny hårddisk om jag vill sälja hela gamla datorn som den är.

Köpte den för några år sedan förmonterad på netonnet 7000kr nypris (jag vet att det var ett hemskt pris, men då visste man ju inget om datorer) och den har dessa specifikationer:

Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor: AMD Athlon II X4 645

Minne: Unifosa 2x4GB DDR3 1333mhz

Moderkort: Acer Predator G3120

Grafikkort: Sapphire/PCPartner GTX 550 Ti

Nätaggretgat: FSP450-60EP 80+ Bronze

(Hårddisk: Seagate ST31000524AS)

DVD/CD Läsare: ATAPI DVD A DH16ABSH

Chassi: Bild (1 förmonterad chassifläkt)

Jag har också två datorskärmar jag tänkte byta ut till en Asus VG248QE då jag känner att en datorskärm räcker. Dessa är Acer P226HQL och Acer P225HQ, kan man kanske få en tusenlapp för båda? De är 1080p 60hz förresten.

Har dessutom dammat av datorn och bytt kylpasta på grafikkortet och processorn med Artic Silver 5 idag bara för skojs kul mest och för att förbereda den för källaren.

Så hur mycket tror ni man kan få för den? Eller kan man ha någon användning utav den?

Permalänk
Medlem

Skulle säga 2-3k för datorn, därefter kanske 1k för båda skärmarna.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)