Något att ändra innan beställning?

Permalänk
Avstängd

Något att ändra innan beställning?

Jag ska använda datorn till spel - mest fps, samt redigering av foto samt små filmer.
Den ska kunna hänga med i några år utan att behöva uppgradera sakerna.
Samt har valt vit/blått tema i den, där av de dyra moderkortet, (för det är vita detaljer).
Valde 5820k för vad jag har förstått är de inte värt dem extra pengarna mellan den och 5930k i prestanda.
Valde Strix korten för kylningen men kanske finns något bättre alternativ i sli?
Sen två pro ssd i raid för de ska gå lite snabbare i laddningar.
Samt att 32 gb kommer hjälpa till en del på traven.
Har bara lagt till en skärm för har en hemma redan, valde g-sync 144hz tack vare gaming.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7349424/2014-11-12

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut!!! Undrar bara om 850 klarar allting. Tror mer på 1000W till din rigg. Men någon får gärna rätta mig om detta.

Permalänk
Avstängd

Okej får bli isf ett 1200w tack vare dem vit sleevade sladdarna funkar bara till corsair aggen

Permalänk
Medlem

Strixkorten fungerar utmärkt i SLI, Maxwellarkitekturen är så pass effektiv att det inte blir några problem med temperaturer med två kort. SLI-brygga följer vanligen med i moderkortslådan så någon separat borde du inte behöva köpa.

Skrivet av Axel95:

Ser grymt ut!!! Undrar bara om 850 klarar allting. Tror mer på 1000W till din rigg. Men någon får gärna rätta mig om detta.

850 W är mer än nog. Men baserat på jonnyGURUs recension av RM850 hade jag hellre satsat på ett EVGA Supernova G2 850W, alternativt ett Seasonic-agg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndraBullar:

Strixkorten fungerar utmärkt i SLI, Maxwellarkitekturen är så pass effektiv att det inte blir några problem med temperaturer med två kort. SLI-brygga följer vanligen med i moderkortslådan så någon separat borde du inte behöva köpa.

850 W är mer än nog. Men baserat på jonnyGURUs recension av RM850 hade jag hellre satsat på ett EVGA Supernova G2 850W, alternativt ett Seasonic-agg.

Ja men som jag skrev så kan jag bara använda dem sleevade kablarna till corairs agg
Okej men då tar jag bort sli bryggan :):)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carcer:

Ja men som jag skrev så kan jag bara använda dem sleevade kablarna till corairs agg
Okej men då tar jag bort sli bryggan :):)

Då väljer du corsair ax860 alt hx serien. RM serien från corsair är "sådär". Skulle inte kört RM i min burk !
Sen en annan sak. Varför 2st 128gb ssd för? Blir ju mkt billigare att köpa en 256gb istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovade ut, Som någon skrev innan att jag tycker också att ett 1200W PSU låter bra när du ska köra fullt ut

Permalänk
Medlem

Varför har du valt två stycken SSD på 128 GB istället för en på 256 GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smtmvo:

Som någon skrev innan att jag tycker också att ett 1200W PSU låter bra när du ska köra fullt ut

Varför slösa pengar på 1200 W!? Det systemet kommer dra 500 W, absolut max runt 600 W vid full belastning och maximal överklockning på CPU och grafikkorten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av madland:

Varför har du valt två stycken SSD på 128 GB istället för en på 256 GB?

För att sätta dem i raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av carcer:

För att sätta dem i raid

JBOD då med andra ord? Jo, det är nog en skoj idé.

Permalänk
Medlem

https://toptechcashback.com/se/sv/pages/cashback/qualifying

Intel's cashback kampanj. Du får tillbaka 725kr för cpu+mb. Betalar av för en hdd

Permalänk
Medlem

Beställ absolut inte Corsairs RM serie till detta bygge. Det är dyrt junk.
Om du måste ha Corsair så är det enbart AX-serien som är okej. Dock är det lite småmissar i själva konstruktionen från att ge ett perfekt slutresultat. Annars rekommenderar jag Cooler Master V850 eller V1000 som jag anser är den bästa i nuläget.
V850 räcker till. V1000 ger dig möjlighet till extra utrymme.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.