Ubuntu (XBMCbuntu) och trådlöst internet

Permalänk
Medlem

Ubuntu (XBMCbuntu) och trådlöst internet

Hej,

försöker installera XBMCbuntu på en äldre datorn, men lyckas inte få till wifi:t. Kan inget om Linux. Frågade xbmc forumet men ingen som svarat där än så tänkte att jag provar att fråga här.

Saxat från min andra tråd:

Citat:

XBMCbuntu sees my wifi-card but doesn't connect?

Hi all,

I'm trying to install XBMCbuntu on an older computer. I have to use wifi as the computer will be quite far from my router. I have a TP-Link TL-WN725N USB wifi-adapter, and the XBMCbuntu-installer sees it but it won't let my connect with it. I'll type in the password and hit connect but nothing happens.

XBMCbuntu also sees an old PCI wifi-adapter (b/g only) and if I type in the password for my wifi I'm able to click connect, but eventually it just times out.

I also tried a Netgear WNA3100 wifi-adapter but that doesn't even come up in the list of available network adapters.

Any thoughts on this situation?

Preferably I'd like to get one of my current wifi-adapters working (the TP-Link or the Netgear), do you think that's possible?

If not can you recommend me an adapter that will definitely work?

Permalänk

Ett tips är att installera upp den med kabel först o sen leta drivare till wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BABOON_ASS:

Ett tips är att installera upp den med kabel först o sen leta drivare till wifi.

XBMCbuntu är installerat, men hur letar jag efter drivers (och installerar dem)?

Permalänk
Medlem

Följde denna guiden (med internet kopplat via kabel och wifi-kortet urkopplat):

http://brilliantlyeasy.com/ubuntu-linux-tl-wn725n-tp-link-ver...