Permalänk
Medlem

Ljud ur synk

Hej,

för ett litet tag sedan började jag märka att ljudet ibland blev ur synk när jag tittade på film via min HTPC. Den är en mindre stark NUC, så tänkte att det kanske berodde på den. Men för någon dag sen tittade jag på dvd på min PS3 och även där var ljudet ur synk.

Min tv är relativt ny och min förstärkare är lite äldre (men begagnad), så är lite rädd för att det skulle vara nått med tv:n.

Är det någon som varit med om något liknande, och kanske t.o.m. hittat någon lösning?

TV: LG 55LA660V

Förstärkare: Yamaha RX-V663

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att det är inputlag i TVn och inte i förstärkaren så det blir osynkat. Kanske finns någon inställning för det i förstärkaren?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Skulle gissa att det är inputlag i TVn och inte i förstärkaren så det blir osynkat. Kanske finns någon inställning för det i förstärkaren?

Mycket möjligt.

Det går att justera till +240ms sen tar det stopp, och det verkar dessvärre inte räcka. Konstigt nog har jag läst att tvn skulle ha 66ms i input lag (vilket ska vara mycket - är inte särskilt insatt) och då borde ju taket på 240 räcka till tycker man.

Jag har försökt googla för att ta reda på mer kring det hela, men inte hittat något.

Någon som kan berätta lite mer eller hänvisa mig nånstans?