Permalänk

Tv startar men ändå inte

Hejsan! Har en Philips tv av okänd modell. Köptes förra året. Anledningen till att jag inte vet modell är att jag har den på landet där jag sällan är så därför används den ej pga fel. Felet är som följande:

När man knappar igång tvn så blir den röda dioden nere till höger grön. Efter ett par tre sekunder så blir den röd igen. Så den startar men utan bild och sedan dör. Vad kan detta vara? Lätt fixat?

Mvh

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Hejsan! Har en Philips tv av okänd modell. Köptes förra året. Anledningen till att jag inte vet modell är att jag har den på landet där jag sällan är så därför används den ej pga fel. Felet är som följande:

När man knappar igång tvn så blir den röda dioden nere till höger grön. Efter ett par tre sekunder så blir den röd igen. Så den startar men utan bild och sedan dör. Vad kan detta vara? Lätt fixat?

Mvh

modellen står väl på baksidan ad TV´n ? är den på landet så är det ju inte samma skydd för åsknedslag som om man bor inne i stan.
har sladden varit i när du är bortrest eller drar du ut till antenn & 230V när du ska resa bort.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Det gör den säkerligen men jag kommer inte att vara där förens i sommar. Nej det har jag inte gjort. Den har nog varit i hela tiden tills att jag upptäckte detta och nu står den där utan kontakter. Det kan alltså vara åskan? Haha nu känner man sig dum.. Så långt hade jag ej tänkt.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Det gör den säkerligen men jag kommer inte att vara där förens i sommar. Nej det har jag inte gjort. Den har nog varit i hela tiden tills att jag upptäckte detta och nu står den där utan kontakter. Det kan alltså vara åskan? Haha nu känner man sig dum.. Så långt hade jag ej tänkt.

ja bor mitt inne i Stockholm. ska ja åka bort så drar ja ur allt TV antenn, router, datorn,

även fast det inte är åskan så kan det räcka med att nån gräver av huvudkabeln. när dom byggde förbifart Stockholm så sprängde dom i månader, en dag så slocknade allt på jobbet, efter det så kom det in 20-30kunder extra med döda datorer.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Tv som är svåruppstartad brukar bero på dåliga kondensatorer. Brukar vara ganska lätt att fixa. Det svåraste är väl i princip att ta isär tv:n. Googla på tv bad caps för lite mer info och bilder.

Permalänk
Testpilot

Eftersom den är köpt förra året är det bara att ringa Philips support så kan de skicka hem en tekniker gratis och fixa det. Alternativet är att åka med den till återförsäljaren så sköter de kontakten med verkstad. Att skruva isär och ha sig när det fortfarande finns garanti kvar är bara dumt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]