Kan ej spela Public servrar på LAN?

Permalänk
Medlem

Kan ej spela Public servrar på LAN?

Tjenare hästar, har försökt leta efter en lösning överallt men hittar fan inget vettigt, så gör det sista försök här.

Sitter just nu på lan med en polare, frid och fröjd ända tills vi började spela lite CS:GO. Jag är novis på skiten, så har aldrig lanat på det här hemma hos mig. Vi joinar båda två en Public server och börjar spela men redan efter ett par minuter så disconnectar vi båda två. Vi kör reconnect, in och pangar några minuter igen och sedan disconnectar... igen... Och vi har provat olika mappar vilket inte heller funkar.

För övrigt så funkar typ Terraria (steam), Payday 2 (steam), WC3 (non-steam) klockrent och vi dcar inget öht. Det varkar bara vara på CS och också Team Fortress 2.

Vi sitter via fiber -> router -> switch -> 2 pc's.

Vad kan problemet vara? Det är även lite problem med att om jag joinar en server som polaren har spelat på ett tag så dcar han när jag kommer in. Men om jag inte spelar på samma server så kan han spela hur länge som helst utan att dc:a... Vi blir galna, snälla hjälp !

Permalänk

Gå in i routern och slå av Upnp. Det gjorde så det fungerade klokt hemma hos mig.

Visa signatur

Citera för svar!