Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tävla och vinn Be Quiet Base 800

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn Be Quiet Base 800

Tre rykande färska datorlådor står på spel när Be Quiet efterlyser snillrika idéer i en ny tävling för SweClockers medlemmar. Gnugga hjärncellerna och var med och tävla.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga burkar måste jag säga!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Fram med penna och papper, här ska det ritas!

Permalänk
Medlem

Satan vad dom tjänar på detta asså, var någon grej med att man kunde flytta hårddiskburen på ett Fractal Design chassi som jag vet att jag skrev med i en liknande tävling som de hade här på sweclockers för några år sen.
Läser man tävlingsvillkoren så får ju sweclockers rättigheten till samtliga idéer när man skickar in dom.
Smart som fan, behöver bara "betala" 3 personer, men får massvis med idéer att använda.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Här har ni vinnaren!

http://imgur.com/b4yipas

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Satan vad dom tjänar på detta asså, var någon grej med att man kunde flytta hårddiskburen på ett Fractal Design chassi som jag vet att jag skrev med i en liknande tävling som de hade här på sweclockers för några år sen.
Läser man tävlingsvillkoren så får ju sweclockers rättigheten till samtliga idéer när man skickar in dom.
Smart som fan, behöver bara "betala" 3 personer, men får massvis med idéer att använda.

Men det är ju jättebra att vi som ska använda produkterna får säga vad vi vill ha och dela med oss av idéer som annars kanske inte hade fått se dagens ljus.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Satan vad dom tjänar på detta asså, var någon grej med att man kunde flytta hårddiskburen på ett Fractal Design chassi som jag vet att jag skrev med i en liknande tävling som de hade här på sweclockers för några år sen.
Läser man tävlingsvillkoren så får ju sweclockers rättigheten till samtliga idéer när man skickar in dom.
Smart som fan, behöver bara "betala" 3 personer, men får massvis med idéer att använda.

Japp, smart som fan.

Ang Fractal Design så föreslog jag och säkert fler med mig ett dammfilter som man kunde komma åt framifrån alternativt från sidorna.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Satan vad dom tjänar på detta asså, var någon grej med att man kunde flytta hårddiskburen på ett Fractal Design chassi som jag vet att jag skrev med i en liknande tävling som de hade här på sweclockers för några år sen.
Läser man tävlingsvillkoren så får ju sweclockers rättigheten till samtliga idéer när man skickar in dom.
Smart som fan, behöver bara "betala" 3 personer, men får massvis med idéer att använda.

Självklart är det smart. Personligen tycker jag bara det är en vinst vinst situation eftersom vi konsumenter får det vi vill ha medans företagen kan sälja mer.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Avstängd

Lite får väl chassimakarna tänka själva? Eller äger dom inga datorer själva?
Fläktkontroller, dammfilter, hur svårt ska det vara?

Permalänk

Bad Ass Case

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sushifrukt:

Satan vad dom tjänar på detta asså, var någon grej med att man kunde flytta hårddiskburen på ett Fractal Design chassi som jag vet att jag skrev med i en liknande tävling som de hade här på sweclockers för några år sen.
Läser man tävlingsvillkoren så får ju sweclockers rättigheten till samtliga idéer när man skickar in dom.
Smart som fan, behöver bara "betala" 3 personer, men får massvis med idéer att använda.

Så är det ju med alla tävlingar. De behöver bara lägga någon sak för några tusen i prispotten och sen flödar bidrag in. Alla företag tjänar på att lägga upp sådana tävlingar. Tänk all tid som tävlingsdeltagarna lägger. Hur många tusentals timmar blir det sammanlagt? Räknar vi med att varje person lägger ner 24 timmar på ett bidrag och vi tar en lön på 100 kr/h, så "kostar" varje deltagare 2400kr. Har vi då 1000 deltagare så blir de 2,4 miljoner och nu har jag även dragit till med en låg timlön och antalet deltagare är i underkant. Så ja, företaget tjänar på detta, rätt så hårt. De lägger en vinst för ett per tusen och tjänar cirka 2,4 miljoner. Rätt rolig fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Lite får väl chassimakarna tänka själva? Eller äger dom inga datorer själva?
Fläktkontroller, dammfilter, hur svårt ska det vara?

Vad dom själva vill ha eller inte vill ha behöver inte överensstämma med vad kunderna vill, speciellt inte när det två skilda länder vi talar om samtidigt.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Jag vill ha bättre chassin på markanden och struntar därför i om denna blir "stulen", eftersom jag knappast kommer skapa ett chassimärke i framtiden...

Mitt förslag iaf:

Edit:
Förändringarna är många (alla?)

konvektionskylning (kall luft sugs in nere på sidorna, och blåses ut uppe (bak)
inga fläktar i direktkontakt med utsidan ger lägre ljudnivå.
bottersta facket med hårddiskar kan istället rymma upp till en 360mm radiator, eller 140+5xHDD
sedan har vi en separator för att fläktarna endast ska skicka luften i en riktning
moderkortsutrymmet är positionerat så att expansionsplaterna pekar vertikalt.
maximal grafikkortslängd är ca 30cm.
något som jag inte visste hur jag skulle visa på bilden är en löstagbar plåt som täcker baksidan på nätagget och första genomdragningshålet.
ovanför moderkortet finns ett område för alla kontakter som blir lätt tillgängligt genom att locket sitter på gångjärn.
detta utrymme ventilarar all luft ut mot baksidan, och eftersom det är stängt uppifrån minkar damminfall.
separerat från det övre utrymmet, men inte det undre, har vi på baksidan av moderkortsplåten.
detta utrymme innehåller några ssdfästen och ca 4cm för kabeldragning.

Båda sidopanelerna sitter på delbara gångärn som gör det lätt att öppna och stänga, men även att helt lyfta bort dem.
chassit har endast några få portar och en strömknapp på framsidan, och är stilrent och cleant.

om man tycker chassit är för högt kan det läggas ner på baksidan (utblåset blir då dock nedåt) och höjas från marken med ett par medföljande fötter.

Permalänk
Medlem

Idé för hur man skulle kunna förbättra pci ports plattorna på baksidan. Har täckt för dessa med en ljuddämpande matta på min dator, men det hade varit snyggt om ett chassi hade en inbyggd lösning.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag Tyckte det vore snyggare utan "ventilen" på sidopanelen, och gjorde därmed ett fönster. Ändrade även lite i frontpanelen genom att flytta start-knappen högre upp (passar bättre för de som har datorn på golvet / inte i jämn höjd med bordet) och lade även till en fläktkontroll som du helt enkelt vrider på för att ändra RPM på fläktarna. Hade detta på mitt CM storm sniper elite (fräsigt namn!) och det funkade perfekt.

Tack för mig

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd

Fult chassi. Ser dessutom plastigt ut.

Hoppas att Fractal Design gör en mini-variant av Define R5, eller ett för mini-ITX.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk

Mitt bidrag:

Dold text
Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Skrivet av Jonas-2400:

Men det är ju jättebra att vi som ska använda produkterna får säga vad vi vill ha och dela med oss av idéer som annars kanske inte hade fått se dagens ljus.

Ja precis! Jag trodde alla här på swec va för opensource!! =O

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag!

Mitt Bidrag!

EDIT: Bild-länkadet funkade inte som jag ville, men här är den!
http://imgur.com/79gAAST

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk

Tycker att toppen ser ut som en relativt fin front, om man skippade alla portar ofc.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Började skriva på engelska och kom på mig själv halvvägs. Orkade inte börja om så fortsatte. Tröttnade sedan halvvägs tyvärr och orkade inte lägga ner mer tid.

Länk till fullstor bild så att texten går att läsa: Här
EDIT: Snygg Engelska efter en heldags jobb och grinig 3-åring. Som att slå sig själv i ansiktet med en stekspade.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Jag bestämde mig ganska snabbt att mindre är bättre!
Presenterar Silent Base mITX Edition.

Enjoy

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite stilrena färger och några enkla "fixes" bjuder jag på..

Edit failade lite med färgerna

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Jag bestämde mig ganska snabbt att mindre är bättre!
Presenterar Silent Base mITX Edition.

http://i.imgur.com/bw6Wmqp.png

Enjoy

Riktigt bra gjort! Skulle köpa det chassit alla dagar i veckan

Permalänk
Medlem

Notera att färger är för att öka pg13 faktorn....
Egentligen så hoppas jag att färgerna ökar lite tydlighet då det är flera ideer jag pumpade ut.

Rött är mest för dekorativa lösningar, grönt för ljuddämpning och blått för generella saker som SSD platser, extra dammfilter osv.

med text

Utan text

Obs: massa ideer, så om nån inlägg har tidigare datumstämpel med samma idé så är den idéen deras, jag bara gjorde denna och skickade in innan jag kollade andras.

Glömde Obs delen
Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k Moderkort: MSI gaming 7 z97
RAM: Gskill Tridentx 2x8GB Grafikkort: Nvidia MSI GTX 970
Nätagg: EVGA 750W Supernova G2 Chassi: Phanteks enthoo luxe
Storage: 1x Corsair SSD GS 128GB, 1x WD red pro 3TB

Permalänk

Här kommer mitt bidrag God "Efter" Första Advent

Ändrade bara lite usb portarna som jag tycker passar bättre på ett annat ställe

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk

http://i.imgur.com/zh3IsG8.png

Permalänk
Medlem

Min idé är enkel, och handlar inte mycket om utseende egentligen.

Idag görs många chassin med bra alternativ till vattenkylning. Min min idé går längre än så. Min idé är något jag velat se ett tag nu och det är ett chassi, där radiatorer är en del av chassit istället för en komponent inuti det.

Ett chassi byggd för vattenkylning. Med färdiga radiatorer behöver man inte oroa sig för att allt ska passa eller liknande, det enda som behövs är pump-reservoar, fittings, vattenblock (såklart) och tub.

På så vis kan man anpassa enkelt för att få in mer radiatoryta. Man vet också att de passar. Det svåraste i dagsläget när de kommer till datorer är just radiatorerna.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär