Datum för GTX980 med 8GB minne?

Permalänk

Datum för GTX980 med 8GB minne?

Ja som rubriken säger undrar jag om ni har fått något datum för när dessa kommer till butiken? ASUS Strix-versionen i synnerhet.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av StuntmanMike:

Ja som rubriken säger undrar jag om ni har fått något datum för när dessa kommer till butiken? ASUS Strix-versionen i synnerhet.

Ingen vet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Ingen vet.

Tänker om dom sitter inne med "inside information".

Permalänk
Inet

Vi håller på att gräva i detta och återkommer när vi vet mer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StuntmanMike:

Ja som rubriken säger undrar jag om ni har fått något datum för när dessa kommer till butiken? ASUS Strix-versionen i synnerhet.

Mitten av december

Permalänk
Inet
Skrivet av StuntmanMike:

Ja som rubriken säger undrar jag om ni har fått något datum för när dessa kommer till butiken? ASUS Strix-versionen i synnerhet.

Ingen som vill säga eller kommentera något om det här tyvärr så vi får vänta och se helt enkelt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Jag har också väntat ett tag. Diverse återförsäljare har påstått följande:
-mitten av nov
-slutet av nov
-början av dec
-mitten av dec

Så det känns som att det börjar bli dags snart. Jag har väntat på ett kort att ersätta mitt 580 för beräkningssammanhang. att uppgradera till 4GB ger för liten skillnad, och 980 är första kortet som faktiskt slår 580 i just min applikation

Skrivet av inet.se:

Ingen som vill säga eller kommentera något om det här tyvärr så vi får vänta och se helt enkelt.

När ni får någon info skulle jag vara tacksam om ni också skrev vilka modeller ni kommer att få in. Jag vill gärna ha ett med någon vetting andrapartskylare också.

Permalänk
Inet
Skrivet av lord_moggo:

Jag har också väntat ett tag. Diverse återförsäljare har påstått följande:
-mitten av nov
-slutet av nov
-början av dec
-mitten av dec

Så det känns som att det börjar bli dags snart. Jag har väntat på ett kort att ersätta mitt 580 för beräkningssammanhang. att uppgradera till 4GB ger för liten skillnad, och 980 är första kortet som faktiskt slår 580 i just min applikation

När ni får någon info skulle jag vara tacksam om ni också skrev vilka modeller ni kommer att få in. Jag vill gärna ha ett med någon vetting andrapartskylare också.

Vi återkopplar så fort vi vet mer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Vi återkopplar så fort vi vet mer!

Ingen ny information kring saken? Alla tidigare lanseringsdatum har passerats nu och Samsung har börjat tillverka minnes-set med 8GB som det ryktas är till Nvidia.

Samtidigt verkar det som att Titan X ska ha 12GB vram på en 384bit bus vilket skiljer sig mycket från 256bit bussen på 970/980. Nvidia måste ju ha ett utlopp för kretsar som inte kan binnas som Titan X och som då har 384bit bus vilket antagligen innebär att en nedskalad version av Titan X måse lanseras, troligtvis med 6GB vram. Är detta något ni hört något om?

Permalänk
Inet
Skrivet av lord_moggo:

Ingen ny information kring saken? Alla tidigare lanseringsdatum har passerats nu och Samsung har börjat tillverka minnes-set med 8GB som det ryktas är till Nvidia.

Samtidigt verkar det som att Titan X ska ha 12GB vram på en 384bit bus vilket skiljer sig mycket från 256bit bussen på 970/980. Nvidia måste ju ha ett utlopp för kretsar som inte kan binnas som Titan X och som då har 384bit bus vilket antagligen innebär att en nedskalad version av Titan X måse lanseras, troligtvis med 6GB vram. Är detta något ni hört något om?

Senaste ryktet som vi har hört är att det *kanske* kommer i sommar men det är högst oklart fortfarande..

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram