CDON byter leverantör av produkt, vill inte hantera garantiärende
Hej,
Har hamnat i en mindre dialog med CDON:s kundservice och behöver lite hjälp med hur jag på bästa sätt bör hantera detta ärende. Problemet i sig är att mitt headset gått sönder(Steelseries Siberia V2), under garantitiden och jag ville skicka in det på service. Dock så när första svaret kom så sade man att den artikeln hade utgått och att man kunde erbjuda pengarna tillbaka och ingen ersättningsprodukt, döm dock av min förvåning när jag 30sekunder senare hittar exakt samma vara på deras hemsida.
Jag påpekar då detta för deras kundservice och bifogar även länken till produkten och skriver att jag även kan tänka mig att ta en annan färg om problemet ligger i att just de svarta är slut.
Får då tillbaka ett svar där man skriver att man självklart ska hjälpa mig med detta och frågar vilken annan färg jag vill ha.
Självklart så blir man då glad över att det löst sig, och svarar tillbaka med vilken färg jag önskar.
När jag sedan får nästa svar så är vi återigen tillbaka på ruta 0, nu kan man åter inte hjälpa mig då man numer inte köper inte produkten från samma leverantör och därför har den i systemet bytt artikelnummer och man kan därför hjälpa mig i min service mer.
Det är nu som jag tycker det börjar kännas lite konstigt, vilken leverantör som CDON använder sig av borde för mig som kund spela mindre roll då det är samma produkt som säljes. Huruvida dom har köpt den via återförsäljare X eller Y borde väl inte drabba mig som slutkund?
Anledningen till att jag inte just nu är villig att ta pengarna tillbaka och köpa varan på nytt är att jag köpt den till rabatt, och snål som man är så vill man ju i första hand få det ersatt/lagat.