Tjatet om FPS, De var väll bara en tidsfråga.

Permalänk
Medlem

Tjatet om FPS, De var väll bara en tidsfråga.

Ser väldigt många som klagar på sin FPS i CS. Tycker alltid att de är "å jag har bara 200FPS " Själv sitter jag på ett 680 och AMD fx 8320 med sabertooth bräda. Jag får kanske 100-200 MAX 200. tycker det är bra att spela med (har 144 hz skärm) Tänkte lite nu och borde jag också få ut mer? Något konstigt jag märker är att 60FPS Youtube videos ser mer smooth ut än när jag spelar cs i 144fps (tripple v sync eller va de är) Allt maxat och multi core rendering är också på. Är det något fel? eller ska det vara så

Blev lite orolig nu när fler å fler klagar på sina 200FPS ^^
varken Cpu eller Gpu ligger på 99% vi load

MVH

Permalänk
Medlem

Det där med att youtube ser mer smooth ut är kanske att du inte är van med att youtube är 60 fps? Själv ser jag knappt någon skillnad på 60hz och 144hz skärmar vid tillfället.

Visa signatur

En dator

Permalänk

Varför har du allt maxat i CS? Gör knappt någon skillnad enligt mig och vänner

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Det där med att youtube ser mer smooth ut är kanske att du inte är van med att youtube är 60 fps? Själv ser jag knappt någon skillnad på 60hz och 144hz skärmar vid tillfället.

Skaffa en 144Hz skärm så känner/ser du skillnaden.

Jag upplever också Youtube som extremt smooth av någon anledning men det kan vara så att det är pga att du inte spelar själv.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Skaffa en 144Hz skärm så känner/ser du skillnaden.

Jag satt på ett lan och alla runt mig hade 144hz skärmar och jag såg ingen skillnad. (de spelade CS:GO) var lite skillnad på diablo 3 dock. kanske mer än bara vad ögat ser, säkert bättre känsla som du säger.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Jag satt på ett lan och alla runt mig hade 144hz skärmar och jag såg ingen skillnad. (de spelade CS:GO) var lite skillnad på diablo 3 dock. kanske mer än bara vad ögat ser, säkert bättre känsla som du säger.

must be blind.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

must be blind.

Tin foil hat mode.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Tin foil hat mode.

det räcker inte med att "titta" du måste känna

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Folk som tjafsar om att FPS:en är viktig får en fet idiotstämpel av mig.

Tänker ta ":P" som att du inte är seriös. "Console-peasant".

Skrivet av Daark:

Jag lät min kompis sitta i en BF4 match på min dator med en 144Hz skärm (80-130Fps). Han märkte skillnad.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Tin foil hat mode.

activated.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

det räcker inte med att "titta" du måste känna

Sa ju det... Och jag äger inte en 144hz skärm, så kan inte precis testa det.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Tänker ta ":P" som att du inte är seriös. "Console-peasant".

Jag lät min kompis sitta i en BF4 match på min dator med en 144Hz skärm (80-130Fps). Han märkte skillnad.

Att mam upplever en skillnad betyder inte nödvändigtvis att det finns en. Bara vetskapen om att "man borde märka skillnad" gör att man faktiskt ofta upplever en skillnad oavsett om den finns där eller inte. Suggestionseffekter kallas det. Vill man verkligen kolla om man uppelver en skillnad så måste man blindtesta.

Observera att jag inte påstår att det inte finns en skillnad. Bara att ett enstaka öppet test inte visar varken bu eller bä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Att mam upplever en skillnad betyder inte nödvändigtvis att det finns en. Bara vetskapen om att "man borde märka skillnad" gör att man faktiskt ofta upplever en skillnad oavsett om den finns där eller inte. Suggestionseffekter kallas det. Vill man verkligen kolla om man uppelver en skillnad så måste man blindtesta.

Observera att jag inte påstår att det inte finns en skillnad. Bara att ett enstaka öppet test inte visar varken bu eller bä.

**
Observera att jag inte påstår att det inte finns en skillnad. Bara att ett enstaka öppet test inte visar varken bu eller bä.**

nej man vågar nog inte säga nått alls fören man är idiot förklarad. och allt är pga att tillverkarna har satt upp saker och nivåer som personer går på. typ LÄTTLURADE*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helge200:

**
Observera att jag inte påstår att det inte finns en skillnad. Bara att ett enstaka öppet test inte visar varken bu eller bä.**

nej man vågar nog inte säga nått alls fören man är idiot förklarad. och allt är pga att tillverkarna har satt upp saker och nivåer som personer går på. typ LÄTTLURADE*

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill framföra med ditt inlägg, men ingen har idiotförklarat dig om det är det du tror.
Jag har heller ingen aning om vilken tillverkare det är som "satt upp saker och nivåer" eller vem det är som är lättlurad.