Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nya 2.1 högtalare! (max 2.5)

Permalänk
Medlem

Nya 2.1 högtalare! (max 2.5)

Hejsan! Tänkte ta och köpa mig ett par nya högtalare nu till mellandagsrean. Jag vill helst inte lägga mer än runt 2,5k. Jag har tittat på dessa 3:

1 Z623 https://www.komplett.se/logitech-speaker-system-z623-21/60322...

2 SP2500 https://www.komplett.se/corsair-gaming-audio-series-sp2500/62...

3 EDIFIER S530D http://www.mediamarkt.se/mcs/product/EDIFIER-S530D---Svart,90...

Någon som har någon erfarenhet av dessa?

Permalänk
Medlem

Sp2500 ska vara rätt bra och även Edifier
Logitech kan du ju lägga ner.
Ska det vara för musiklyssning så köp ett par studiomonitorer istället.

Permalänk

Jag skulle vilja ge min röst till edifier, bättre kvalitet finns inte för denna rang av högtalare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gå in på en vettig hi-fi sida/affär och köp ett par studiomonitorer eller ett par aktiva högtalare. Studiomonitorer är bättre men också dyrare om man ska ha ngt vettigt. Jag köpte ett par aktiva högtalare vilka har flyttat mellan dator/tv och köket med åren.. Mkt ljud för pengarna, piskar elektronikkedjornas 2.1 system alla dagar i veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Jag kör edifier till min dator och ljudet är bra för pengarna med reglaget på +-0 så som man normalt ska ha det om man är intresserad av korrekt ljud.

Jag är rätt kräsen själv ang ljud då jag har ett bio hemma system för över 100k

Skadar heller inte att kolla runt i butik o lyssna själv.
Smaken är rätt olika vad man anser som bra o "rätt" ljud för just köparen.

Själv sökte jag efter ljudkvalitet "för rätt peng" och rätt sort ingång , jag kör optiskt via moderkortet.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Logitech Z623 är inte ens nåt att fundera över. Har själv Corsair SP2500 och är fortfarande nöjd med dom, så antingen SP2500 eller EDIFIER S530D

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Gå in på en vettig hi-fi sida/affär och köp ett par studiomonitorer eller ett par aktiva högtalare. Studiomonitorer är bättre men också dyrare om man ska ha ngt vettigt. Jag köpte ett par aktiva högtalare vilka har flyttat mellan dator/tv och köket med åren.. Mkt ljud för pengarna, piskar elektronikkedjornas 2.1 system alla dagar i veckan

Skickades från m.sweclockers.com

Ljudmässigt ja. Men ofta är de rätt mkt större och har man inte plats så.

Min nästa byte blir dock mot hifi hållet, men mina edifier får duga ett tag till då de fungerar bra till det jag har de till.

Tv / projektor ,Film o musik lyssnar jag på i mitt bio/tv rum.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Tack för dom snabba svaren! är Z623 mycket sämre än de 2 andra? var ett litet bättre pris på dom tänkte jag SP2500 blir i princip omöjligt o provlyssna på då inga butiker har dom uppe här.

Tänkte ta mig in och kolla på EDIFIER S530D idag!

Permalänk
Medlem

Kanske det här http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-dynamite-rv-2050-st...
Lite över din budget men det är nog värt dom hundringarna :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackztwe:

Tack för dom snabba svaren! är Z623 mycket sämre än de 2 andra? var ett litet bättre pris på dom tänkte jag SP2500 blir i princip omöjligt o provlyssna på då inga butiker har dom uppe här.

Tänkte ta mig in och kolla på EDIFIER S530D idag!

Har hört en del logitech och det är typ bara en massa monotom okontrollerad bas,hörde nåt billigt där det knappt lät nåt från satellierna.

Permalänk
Medlem

Köp inte studiomonitorer, väldigt tråkiga att lyssna på och ljudbilden är oftast liten.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

Köp inte studiomonitorer, väldigt tråkiga att lyssna på och ljudbilden är oftast liten.

Det beror på dåliga musiker och inte högtalarna.

Permalänk
Skrivet av ustzeust:

Köp inte studiomonitorer, väldigt tråkiga att lyssna på och ljudbilden är oftast liten.

Stämmer verkligen inte, jag tycker det blir bättre lyssning eftersom du får ett klarare ljud och inget register är överdrivet på något sätt. Det blir roligare att lyssna eftersom du kan höra så mycket mer av vad som spelas och vilka instrument som spelar just då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

Köp inte studiomonitorer, väldigt tråkiga att lyssna på och ljudbilden är oftast liten.

Tvärs om. Köp så ofärgade högtalare som möjligt, så får du höra vad musikern/producenten vill ha fram och inget förvrängt...

Lyssna dock innan, så du känner att ljudet känns rätt för dej.

Permalänk