CS:GO sinnessjukt dålig FPS på bra dator
Tjenare Sweclockers! Har ett beklämmande problem som uppenbarat sig allt mer de senaste dagarna.
Jag har en otroligt låg FPS i CS:GO. Mina specs är:
AMD Radeon R9 270X 2GB
Intel i5 4670K 3.4GHz
8gb high-end RAM
Asus Z97-A
FPSen pendlar mellan 60-90. Det konstiga är att FPSen tycks ändra sig från dag till dag, och det har alltid funnits någon lösning. Ibland fungerar det att byta upplösning och sedan byta tillbaks, så är den vanlig igen. Ibland får jag byta från 16:10 till 4:3-upplösningar och lira så istället. Jag kör med allt på Low i spelet. VSync är av, såväl som FXAA. Multicore rendering Enabled/Disabled gör ingen skillnad, men är på enabled och har alltid varit. Jag kör senaste drivrutinerna för grafikkortet. Inget är överklockat, inget har någonsin krånglat med datorn i övrigt. Aldrig fått en blåskärm osv, andra spel fungerar perfekt.
Har även tweakat CS lite med RadeonPro för att tidigare ha ökat min FPS från 200-300. Enkla saker som Edge-Detect AA osv. Ingenting överhettas.

Insåg just att GPU och CPU-usage är mycket svårt att läsa av i bilden. GPUn ligger på typ 80%. CPU1-3 ligger på 18-28% och CPU4 ligger på 68%. RAM är ~3.5gb av 8gb. Mina launch options är "-threads 4 -high -novid" och musaccelerationsinställningar.
Hoppas ytterligt att problemet kan lösas. Polarens lillebrorsas dator har i3-3210 och AMD Radeon HD7770 samt 3.5gb RAM som jag tweakat på exakt samma sätt, som resulterade i att spelet både ser bättre ut och har bättre FPS. Min dator slår den där med hästlängder.
Tack på förhand! Mycket tacksam för hjälp.
Edit; förövrigt kör jag på native resolution för tillfället. fps_max är 500.