Permalänk
Medlem

nä för att när jag hade bredbandsbolaget och använde min egna router som är en netgear wndr-3700 så kom jag upp i bra hastigheter wifi. Men nu när jag bryggade anslutningen så får jag pissdålig uppkoppling wifi

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

nä för att när jag hade bredbandsbolaget och använde min egna router som är en netgear wndr-3700 så kom jag upp i bra hastigheter wifi. Men nu när jag bryggade anslutningen så får jag pissdålig uppkoppling wifi

Används routerna på samma adress och under samma förutsättningar som innan? För det kan omöjligt bli sämre hastighet med NAT av på ett av comhem's modem än med NAT på, och det kan inte påverkar wifit på din Netgear 3700 heller för den delen. Kan inte förklara varför du skulle få dålig speed på wifit nu jämfört med tidigare om det inte är helt olika adresser och förutsättningar tex för många grann-nätverk som stör in nu. Du bör kolla så det inte är samma fel med kabel och till modemet direkt annars.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

även med kabel får jag sämre hastighet än vad jag får direkt kopplat till comhems modem. Så vet ej vad felet kan vara

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Insåg nu att det är min router som e kass Kan ni tipsa om en bra router som jag kan få så mycket ur mitt 500mbit trådlöst?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Insåg nu att det är min router som e kass Kan ni tipsa om en bra router som jag kan få så mycket ur mitt 500mbit trådlöst?

Ja först måste ju alla dina enheter stödja 5ghzbandet och AC-standarden för att se nån verklig fördel. Bara nyare telefoner och datorer som har det även om datorer ganska lätt kan utrustas med en AC-dongel. Sedan är väl de bästa routrarna för hemmabruk från asus numera. Tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2037634. Med ACkort på datorn och den routern får du väl ut 250-500mbit trådlöst skulle jag tro. 80-100mbit med enheter som enbart stödjer 2.4 Ghz 802.11-N och 120-140mbit på 5 Ghz 802.11-N. Beror ju helt på förutsättningarna i din bostad som andra nätverk i närheten, material i väggar osv. Som du ser kommer du inte ens i närheten av några 500mbit så länge som enheten (telefonen/datorn) inte har stöd för AC. Du kan lätt se om dina enheter stödjer AC genom att aktivera 5ghz AC-nätverket på compalmodemet och se om du kan se och ansluta till det med varje enhet.

I ditt fall är det kanske enklare och billigare att du kör med compal som router och kopplar en switch bakom för att få fler LANportar. Sedan kör du wifi på compalmodemet och då på 5ghz AC på dina enheter som ens stödjer detta. Asusen har dock nästan helt säkert bättre räckvidd än compal på wifit. Testa först på compal och duger inte räckvidden och du verkligen har tillräckligt med enheter som stödjer AC så vet du ju om det är värt att bränna iväg 1000-2000kr på en router + några 100 per AC-dongel.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Typ nästan alla mina enheter stödjer 5ghz nätet. Har en MacBook PRO som inte har stöd för av men kommer upp i 300mbit med den. Men min andra dator där jag har en asus ac Dongel i kommer bara upp i 240mbit. För jag va tvungen och ändra frekvensen för att asus dongeln skulle kunna hitta mitt 5ghz nät på compal modemet. Och det tycker jag e lite illa med tanke på att sådan kort bör ju hitta direkt nätet. Så det är därför jag vill brygga med en ny router och har läst att asus routrar e jäkligt bra. För tycker det är skumt att min MacBook får bättre hastighet än den andra datorn med ac dongel.

Men om man köper en ny asus router och bryggar den. Är det något mer man behöver göra i inställningarna på den för att få bäst kräm? Eller kommer den ifrån fabrik trimmad o klar? För compal routern e ju sämst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina föräldrar har ComHem-fiber indraget till deras lägenhet. Nu för ett tag sedan så fungerar inte Tivo i vardagsrummet och dom får endast in 1an 2an och 4an på TV-boxen i sovrummet.

Farsan skulle koppla till en router som skulle användas som accesspunkt(utan att konfigurera om den) vilket gjorde att DHCP-adresserna krockade och trots att vi gjort fabriksåterställning av allt så fungerar det inte. ComHem har även varit riktiga rövhål och sagt att dom ska återkomma men har inte gjort det. Värt att nämna så är båda TV-boxarna inkopplade direkt i modemet och inte i någon switch som sitter i vägen. Routern är även nu konfigurerad som en accesspunkt och vi har provat det med routern urkopplad också.

Internet fungerar jättebra, får in rätt hastighet och allt, det är just IPTVn som inte fungerar. Någon som har nått tips på vad som kan ha gått fel?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av sQuille:

Mina föräldrar har ComHem-fiber indraget till deras lägenhet. Nu för ett tag sedan så fungerar inte Tivo i vardagsrummet och dom får endast in 1an 2an och 4an på TV-boxen i sovrummet.

Farsan skulle koppla till en router som skulle användas som accesspunkt(utan att konfigurera om den) vilket gjorde att DHCP-adresserna krockade och trots att vi gjort fabriksåterställning av allt så fungerar det inte. ComHem har även varit riktiga rövhål och sagt att dom ska återkomma men har inte gjort det. Värt att nämna så är båda TV-boxarna inkopplade direkt i modemet och inte i någon switch som sitter i vägen. Routern är även nu konfigurerad som en accesspunkt och vi har provat det med routern urkopplad också.

Internet fungerar jättebra, får in rätt hastighet och allt, det är just IPTVn som inte fungerar. Någon som har nått tips på vad som kan ha gått fel?

Jag tror inte att kanalerna hämtas genom DATA-fibret. Dom är väl genom Tv"Jacket". Hade samma på våran TIVO, "Tivo saknar en internetanslutning" stod det som felmeddelande i "mitt Tivo", Men jag hade alla kanaler för det, Bara NET och filmbutikerna som inte fungerade. Sen har väl COMHEM ett ganska stort antal kanaler som grund (gratis) i enbart TV-Jacket där 1-2-4-TV6 åtminstone hör till, så dom kanalerna ska ni ha, även om nätet inte är aktivt.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Tele2

Testa ny router

Hej,

Vi har en ny router som kommer lanseras inom kort. Vi uppskattar engagemanget här i Com Hem-tråden och skulle därför vilja ge 10 personer möjligheten att vara bland de första att testa den nya routern. Så klart blir vi glada om ni som testar ger oss feedback och berättar för oss vad ni tycker. De som testar får låna en router med 500 Mbit/s uppkoppling under ett halvår.

Är du intresserad så maila till press@comhem.com
Först till kvarn gäller och du måste bo i ett Com Hem hus.

Vännerna på Com Hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,

Vi har en ny router som kommer lanseras inom kort. Vi uppskattar engagemanget här i Com Hem-tråden och skulle därför vilja ge 10 personer möjligheten att vara bland de första att testa den nya routern. Så klart blir vi glada om ni som testar ger oss feedback och berättar för oss vad ni tycker. De som testar får låna en router med 500 Mbit/s uppkoppling under ett halvår.

Är du intresserad så maila till press@comhem.com
Först till kvarn gäller och du måste bo i ett Com Hem hus.

Vännerna på Com Hem

Jag fick en

ska bli kul att utvärdera, och kommer lämna feedback så småningom!

Permalänk
Tele2

Hej,
Nu har vi fått ihop tio testare. Tack alla för visat intresse.
/Fredrik på Com Hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,
/Fredrik på Com Hem.

Det hade varit intressant att få veta vilken router det rör sig om.

Permalänk
Medlem

Hej kära Com hem! Jag har ert höghastighetsmodem med tillhörande 250mbit-bredband. Trådat så får jag ut den hastigheten. Men över trådlösa nätverket får jag "bara" ut 70mbit med ganska hög latency. Mäter då över 5ghz-nätet med en Iphone 6 och en bärbar dator. Står bara någon meter bort från routern.

Min fråga är; klarar routern inte av att ge större hastighet över 5ghz-nätet?

(PS: hade varit kul att vara en av de som testar men tråkigt nog såg jag aldrig er utannonsering :/)

Med vänlig hälsning, Johnny Perband

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,
/Fredrik på Com Hem.

Tack själva för möjligheten!

Skrivet av Specias:

Hej kära Com hem! Jag har ert höghastighetsmodem med tillhörande 250mbit-bredband. Trådat så får jag ut den hastigheten. Men över trådlösa nätverket får jag "bara" ut 70mbit med ganska hög latency. Mäter då över 5ghz-nätet med en Iphone 6 och en bärbar dator. Står bara någon meter bort från routern.

Min fråga är; klarar routern inte av att ge större hastighet över 5ghz-nätet?

(PS: hade varit kul att vara en av de som testar men tråkigt nog såg jag aldrig er utannonsering :/)

Med vänlig hälsning, Johnny Perband

Antar att du har ett CG3700? Dessa ska väl klara runt 150 Mbps till 300 Mbps via WiFi vilket innebär att det inte bör vara något som har med modemet att göra. Det jag tror är att nätverkskorten i datorn & Iphonen helt enkelt är för klena för att ta emot över 70mbit. Latensen är jag inte så värst insatt i, men vad är hög latency? Är det inom 150 ms anser jag att det är normalt för WiFi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

Tack själva för möjligheten!

Antar att du har ett CG3700? Dessa ska väl klara runt 150 Mbps till 300 Mbps via WiFi vilket innebär att det inte bör vara något som har med modemet att göra. Det jag tror är att nätverkskorten i datorn & Iphonen helt enkelt är för klena för att ta emot över 70mbit. Latensen är jag inte så värst insatt i, men vad är hög latency? Är det inom 150 ms anser jag att det är normalt för WiFi

Japp! Det stämmer!
För att vara ärlig så vet jag inte riktigt om jag använder rätt term. När jag klickar på en länk tar det ett par sekunder innan den ens börjar ladda sidan. Kör jag på vanligt 4G läser den in sidan direkt..

Jag har läst om personer som fått 250mbit över sina telefoner (iphone 6) när de provat. Jag minns dock inte vilken router de använde.. Telefonen i sig är ju utrustad med senaste nätverksstandard så den bör klara det.
Det jag funderar över är, om Com hem skickar med denna routern så ska den väl klara av att leverera 250mbit?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tele2:

Hej,
/Fredrik på Com Hem.

kommer alla nuvarande kunder som har 500/50 få den nya routern när den har lansering?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

kommer alla nuvarande kunder som har 500/50 få den nya routern när den har lansering?

Chansen är nog liten att de delar ut nya routrar till befintliga kunder bara för att de släppt en ny modell, så var det inte när de släppte Compal modemet. Om du dock binder upp dig igen så kan du nog få den nya när den väl släpps.

Skulle vara intressant och veta vilken ny modell det rör sig om, antar att den förbereder sig för 1 Gbit/s nedströms via Koax nätet? Hittade denna PDF på Comhem Group (www.comhemgroup.se/sv/wp-content/uploads/sites/3/2014/05/Com-...).

"Idag erbjuder Com Hem 1 Gbit/s via vissa fiber/LAN och förbereder en lansering av 1 Gbit/s via fiberkoax."

Visa signatur

Workstation: ROG Strix B660-I Gaming Intel Core i7 12700KF Corsair Dominator Platinum RGB 64GB MSI RTX 4070 Ti 12GB Samsung 990 Pro 2TB NVMe

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Så har det aldrig fungerat tidigare så det verkar inte så troligt. Jag blev för övrigt en av de 10 som får testa den nya routern, blir spännande att se om routerdelen lever upp till högt ställda förväntningar.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

1 Gbit/s nedströms via fiberkoax vore supertoppen. Däremot tycker jag att något borde göras åt det usla uppladdnings ration. Det är inte riktigt 2015 att ladda upp i 10 Mbit/s om man har 250 Mbit/s nedladdning. Det börjar ju bli mer aktuellt idag att ladda upp högupplösta videoklipp och foton liksom.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Cetec:

Chansen är nog liten att de delar ut nya routrar till befintliga kunder bara för att de släppt en ny modell, så var det inte när de släppte Compal modemet. Om du dock binder upp dig igen så kan du nog få den nya när den väl släpps.

Skulle vara intressant och veta vilken ny modell det rör sig om, antar att den förbereder sig för 1 Gbit/s nedströms via Koax nätet? Hittade denna PDF på Comhem Group (www.comhemgroup.se/sv/wp-content/uploads/sites/3/2014/05/Com-...).

"Idag erbjuder Com Hem 1 Gbit/s via vissa fiber/LAN och förbereder en lansering av 1 Gbit/s via fiberkoax."

jo sant

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

1 Gbit/s nedströms via fiberkoax vore supertoppen. Däremot tycker jag att något borde göras åt det usla uppladdnings ration. Det är inte riktigt 2015 att ladda upp i 10 Mbit/s om man har 250 Mbit/s nedladdning. Det börjar ju bli mer aktuellt idag att ladda upp högupplösta videoklipp och foton liksom.

Hör av dig till PTS och begär mer tillgänglig frekvens för kabeloperatörerna så skall du se att det löser sig

missade citatet...
Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Jag misstänker att Com hem utnyttjar möjligheten till högre uppströmshastighet för att få kunder att binda sig för abonnemang med högre nedströmshastighet.

Både för FiberKoax och FiberLan gäller att uppströmshastigheten är 1/10 av nedströmshastigheten.
Bredband 500 ger 300-500 Mbit/s ned, 30-50 Mbit/s upp
Bredband 1000 ger 500-1000 Mbit/s ned, 50-100 Mbit/s upp
Till övriga bredbandsabonnemang dvs Bredband 50, 100 och 250 kan man köpa till 50 Mbit/s uppströmshastighet för 50 kr/mån.
Ang modem:
Nej, inte får man ett nytt modem om man redan har ett fungerande modem för det abonnemang och den hastighet man har.
Är man intresserad av ett nyare modem finns de att köpa.
Dessutom kan man säkert prata sig till ett erbjudande om subventionerat modem även som befintlig kund om man binder sitt tillsvidare-abonnemang för en ny period. De skickade mig ett Netgear CG3700 till mitt Bredband 250 för jag sa att jag hade ett Netgear CG3100 och Com hem menade att det skulle jag inte ha för det var inte "godkänt" för Bredband 250. Hos mig fungerade det dock för hastigheter t o m över 250 Mbit/s nedströms (och gör det fortfarande).
Binder man sig dessutom för en högre hastighet kan man förhoppningsvis få ett snabbare modem för en krona.

Permalänk
Medlem

asså det här med deras hastighets garanti är ju bullshit. Har bredband 500 mbit ifrån dom men när jag kör ett test på bredbandskollen så får jag bara upp 270mbit trotts jag kör med kabel direkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

asså det här med deras hastighets garanti är ju bullshit. Har bredband 500 mbit ifrån dom men när jag kör ett test på bredbandskollen så får jag bara upp 270mbit trotts jag kör med kabel direkt

Testa i olika webläsare, chrome m.m. kan ge dåliga värden på bredbandskollen. Vet att comhem föredrar IE om man har en PC och Safari på en MAC för att utföra testen, antagligen för att dom är mest kompatibel med bredbandskollen. Sällan jag ser chrome leverera mer än 300mbit på kunders datorer faktiskt utan det brukar landa kring 270 som du mäter. Vet inte exakt vad det beror på men bredbandskollens test + implementationen av java/flashplayer i chrome verkar inte fungera bra ihop. Om det inte gör skillnad i olika webläsare så testa i felsäkert läge med nätverk i olika webläsare. Dessa alternativ är vettiga att testa om du har KONSTANT under 300 för då sitter felpunkten till 95% i datorn. Sjunker det från 500 dag/nattetid (24:00-17:00) ner under 300 på kvällen (17:00-24:00) så beror det på fel hos comhem. Deras hastighetsgaranti går egentligen inte ut på att de lovar en specifik hastighet utan att om du inte kan uppnå det intervall dom satt upp tex 300-500mbit så kan du nedgradera trots bindningstiden.

https://www.comhem.se/upptack/nyheter/vad-innebar-var-hastigh...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Testa i olika webläsare, chrome m.m. kan ge dåliga värden på bredbandskollen. Vet att comhem föredrar IE om man har en PC och Safari på en MAC för att utföra testen, antagligen för att dom är mest kompatibel med bredbandskollen. Sällan jag ser chrome leverera mer än 300mbit på kunders datorer faktiskt utan det brukar landa kring 270 som du mäter. Vet inte exakt vad det beror på men bredbandskollens test + implementationen av java/flashplayer i chrome verkar inte fungera bra ihop. Om det inte gör skillnad i olika webläsare så testa i felsäkert läge med nätverk i olika webläsare. Dessa alternativ är vettiga att testa om du har KONSTANT under 300 för då sitter felpunkten till 95% i datorn. Sjunker det från 500 dag/nattetid (24:00-17:00) ner under 300 på kvällen (17:00-24:00) så beror det på fel hos comhem. Deras hastighetsgaranti går egentligen inte ut på att de lovar en specifik hastighet utan att om du inte kan uppnå det intervall dom satt upp tex 300-500mbit så kan du nedgradera trots bindningstiden.

https://www.comhem.se/upptack/nyheter/vad-innebar-var-hastigh...

Har testat olika webläsare och det är det samma. Ibland på dagtid så kan jag komma upp i 500mbit men oftast ligger jag runt 200-300 nämligen. Fattar inte hur deras nät kan vara så ostabil. Menar när jag hade telia i förra lägenheten som jag va sjukt nöjd med så hade jag den hastighet jag betlade för. Sen när jag flytta in i lägenheten jag bor idag i. Så valde jag bredbands bolaget för dom va billigare än comhem. Och Bredbandsbolaget höll också sin hastighet som man betalade för. Men sen ringde comhem upp mig eftersom mina tv kanaler genom kabeltv är ifrån comhem. Och dom erbjöd mig 500 till ett riktigt bra pris. Sa till dom att återvända till mig senare i veckan för ville tänka igenom det. Och trotts man läste runt på nätet om att många klagade på comhem så valde jag det ändå för det va priset som lockade mig. Men nu tycker jag det är dåligt med tanke på att först deras router e skit (får dock min asus imon) och man måste använda den för att ens få något internet sen att dom inte kan leverera den hastighet man betalar för trotts det är fiber/coax. Men är det så stor skillnad på fiber och sen då comhems fiber coax?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Har testat olika webläsare och det är det samma. Ibland på dagtid så kan jag komma upp i 500mbit men oftast ligger jag runt 200-300 nämligen. Fattar inte hur deras nät kan vara så ostabil. Menar när jag hade telia i förra lägenheten som jag va sjukt nöjd med så hade jag den hastighet jag betlade för. Sen när jag flytta in i lägenheten jag bor idag i. Så valde jag bredbands bolaget för dom va billigare än comhem. Och Bredbandsbolaget höll också sin hastighet som man betalade för. Men sen ringde comhem upp mig eftersom mina tv kanaler genom kabeltv är ifrån comhem. Och dom erbjöd mig 500 till ett riktigt bra pris. Sa till dom att återvända till mig senare i veckan för ville tänka igenom det. Och trotts man läste runt på nätet om att många klagade på comhem så valde jag det ändå för det va priset som lockade mig. Men nu tycker jag det är dåligt med tanke på att först deras router e skit (får dock min asus imon) och man måste använda den för att ens få något internet sen att dom inte kan leverera den hastighet man betalar för trotts det är fiber/coax. Men är det så stor skillnad på fiber och sen då comhems fiber coax?

Ja det är väldigt stor skillnad teknikmässigt mellan lan/fiber och fiberkoax. I alla fall mellan dig och deras "cmts" som huserar 4000-6000 kunder. Därefter fungerar comhems nät likadant som hos alla andra. Men ja du precis som alla privatkunder oavsett leverantör har ju ingen dedikerad bandbredd. Man delar helt enkelt på en kapacitet som bestäms av hur leverantören byggt. Det är ju bra att det fungerat med telia/bbb men man kan råka ut för exakt samma problem där. Är man inte nöjd kan man felanmäla och vänta på åtgärd (vilket kan ta rejält med tid), nedgradera eller byta leverantör och hoppas på bättre tur där.

Ska man betygsätta en leverantör så borde det vara utifrån hur snabbt dom bygger ut vid kapacitetsproblem, jag är dåligt underättat i hur andra leverantörer sköter sig men comhem är inte så snabba verkar det som tyvärr. I denhär tråden är det inte ovanligt med klagomål på hastigheten precis, dessa brukar öka höst/vinterhalvåret och minska på våren då comhem ev bygger ikapp.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

DHCP CG3700

Troligtvis halvblind men hur i h.... stänger man av DHCp i Routern CG3700?
Ingen bockruta utan bara IP-range för DHCP i avancerade inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ed9aa:

Troligtvis halvblind men hur i h.... stänger man av DHCp i Routern CG3700?
Ingen bockruta utan bara IP-range för DHCP i avancerade inställningar.

Man går in under Router mode.

https://www.comhem.se/blob/43614/2/manual-netgear-cg3700-data...
Sida 37

I GUIt, Advanced-fliken sedan Administration och Router mode.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Flyttar till en nybyggd lägenhet nu i veckan med Comhems fiberkoax.

Kan jag förvänta mig bra hastigheter eller beror det helt på vilken knytpunkt mitt lägenhetshus är kopplat till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparco:

Jag tycker deras 500mbit funkar bra, jag ligger sällan under 300mbit ner. Brukar ligga runt 400-500 stadigt, nu när jag testade så blev det 508/54

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S