Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

http://xboxclips.com/Galm1ng/c0cd2715-f809-4587-94d4-5b4f79c7...

Om du kollar från ca 20sec in i klippet så ser du varför jag tycker granaterna är OP Och ljudet på videon är helt åt fanders, om någon vet varför ljudet får sådan delay så ge mig gärna tips på hur man fixar det.

Jo SMG är stört bra i närstrid, tur det inte finns dual wield nå mer =P

Skrivet av Oggmeiler:

Tror att granaterna är så kraftiga på grund av boostpacken. I och med att det är så lätt att "boosta" undan granaterna. Men skulle inte förvåna mig om granaterna nerfas.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att hämta halo 5 beta? Startar tmcc > extras > halo 5 beta och kommer till sidan för att hämta det. Trycker hämta, väljer profilen men sen händer det inget mer. Listas ej under "kö" eller "mina spel".

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

Så vad tycker ni om Halo 5 betan so far?

- Tycker granaterna behöver nerfas
- Snipern känns klumpig? jämfört med tidigare spel
- assault rifle skjuter för " långt " ?
- För lite val på olikla kontroll uppsättningar , helt custom hade varit drömmen

+ Gameplay känns snabbare / snyggare / smooth?
+ De två banorna är helt okej, dock tycker jag snipern inte passar in på denna mapen
+ De nya features är bra och spelet känns inte gammalt
+ ljudet på vapnen
+ fått använda "xbox record that" massvis
+ ADS. trodde jag skulle avsky detta men det har växt på en, och med dess snabbare spel stiil än tidigare titlar så passar det in perfekt

Mer kommer jag inte på just nu

hojjta till om ni vill lira lite
GT: Galm1ng

Skrivet av Oggmeiler:

Tror att granaterna är så kraftiga på grund av boostpacken. I och med att det är så lätt att "boosta" undan granaterna. Men skulle inte förvåna mig om granaterna nerfas.

Tycker att den nya animation för snipern är riktigt jobbig jämfört med de gamla Halo.

Älskar den nya AR, de gamla Halo-spelen tenderade nästan alltid att bli en BR/DMR fest, kul med mer alternativ. Dessutom så kommer en bra spelare med DMR/BR vinna på långt håll 9/10.

Däremot SMG känns som ett jädrans powerweapon! Kommer bli ledsen när den nerfas

Girls, starta en egen tråd om ert spel. Den här borde handla om Xboxoners. Och nej det var inte felstavat;-)

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

http://xboxclips.com/Galm1ng/c0cd2715-f809-4587-94d4-5b4f79c7...

Om du kollar från ca 20sec in i klippet så ser du varför jag tycker granaterna är OP Och ljudet på videon är helt åt fanders, om någon vet varför ljudet får sådan delay så ge mig gärna tips på hur man fixar det.

Jo SMG är stört bra i närstrid, tur det inte finns dual wield nå mer =P

Ljudet är helt super osynkat även på andra videos som jag har sett om andra spel. Märkte det för några dagar sen när jag kollade runt på massa spelklipp på upload appen på xboxet och massor av videos hade osynkat ljud. Hoppas det fixas snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Girls, starta en egen tråd om ert spel. Den här borde handla om Xboxoners. Och nej det var inte felstavat;-)

Hur kan inte xbox största spel vara relevant i xbox tråden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hur kan inte xbox största spel vara relevant i xbox tråden?

Det här är väl mer en samlingstråd för allt relaterat till Xbox One. Men om man ska gå väldigt ingående på något så kan man använda den dedikerade tråden antar jag. Finns en Halo tråd som är väldigt aktiv också.

Permalänk

Gott Nytt År!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Det här är väl mer en samlingstråd för allt relaterat till Xbox One. Men om man ska gå väldigt ingående på något så kan man använda den dedikerade tråden antar jag. Finns en Halo tråd som är väldigt aktiv också.

Då kan ju folk som försöker köpa spel digitalt från andra länder göra sin egna tråd

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera ett ställe där man köper US giftcards via PayPal?

Skrivet av Rasmus117:

Då kan ju folk som försöker köpa spel digitalt från andra länder göra sin egna tråd

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Är det någon som lyckas handla på HK-store eller India fortfarande eller har det slutat funka? Vad är det bästa alternativet nu?

Permalänk
Medlem

Hong Kong funkar fortfarande (Testade senast runt 22a dec kanske). Skapa ett nytt PayPal konto med Hong Kong adress bara så är du good to go. Jag letar febrilt efter ett sätt att få det att funka i Indien men de accepterar inte PayPal där så det verkar inte gå...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Någon som kan rekommendera ett ställe där man köper US giftcards via PayPal?

Går kanske köpa direkt från Microsoft om du kopplat ett paypal till ditt Microsoft-konto? De har en app som är djävligt smidig också!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av Cimbom3:

Hong Kong funkar fortfarande (Testade senast runt 22a dec kanske). Skapa ett nytt PayPal konto med Hong Kong adress bara så är du good to go. Jag letar febrilt efter ett sätt att få det att funka i Indien men de accepterar inte PayPal där så det verkar inte gå...

Testade detta, men när jag försökte köpa ett spel på xboxen så fick jag nåt felmeddelande och mitt paypalkonto blev limited så nu vet jag inte hur jag ska komma åt mina pengar

Permalänk
Medlem

Assassins Creed Unity kostar för tillfället 299 kr på Elgiganten vilket bör vara det lägsta priset hittills för den fysiska utgåvan;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2571769

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus321:

Testade detta, men när jag försökte köpa ett spel på xboxen så fick jag nåt felmeddelande och mitt paypalkonto blev limited så nu vet jag inte hur jag ska komma åt mina pengar

Köp via xbox.com och använda ZenMate eller Hola för att koppla upp dig via en Hong Kong server och testa igen. Ditt PayPal konto är antagligen limited eftersom du inte verifierat det ännu.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Går kanske köpa direkt från Microsoft om du kopplat ett paypal till ditt Microsoft-konto? De har en app som är djävligt smidig också!

För att koppla det till Microsoft så krävs det att Paypal-kontot är verifierad (kopplat till ett kreditkort), och jag har inget kreditkort, eller bankkort med visa/mastercard. Kan däremot handla av butiker som t.ex g2play och liknande.

Edit: Det löste sig. Köpte ett $25 Xbox kort från Gyft.com och använde, fungerade prefekt. Game of thrones asnitt 1 + season pass runt 150kr.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Köpte också Game of thrones season pass härom dagen 😊

Sitter å lutar åt EA access nu. Men hur funkar det med betalning och region etc? Har amerikanskt konto men kan ju inte använda kreditkortet och inte heller pengarna som finns på microsoftkontot. Funkar det att byta till svenska lokalt på xboxen, köpa EA access, för att sedan byta tillbaka till engelska?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Köpte också Game of thrones season pass härom dagen 😊

Sitter å lutar åt EA access nu. Men hur funkar det med betalning och region etc? Har amerikanskt konto men kan ju inte använda kreditkortet och inte heller pengarna som finns på microsoftkontot. Funkar det att byta till svenska lokalt på xboxen, köpa EA access, för att sedan byta tillbaka till engelska?

Edit: Det funkade precis så. 😊

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Har en väldigt dum fråga, MÅSTE alla fysiskt köpa spel installeras på hårddisken? Köpte Destiny igår och blev väldigt förvånad över att spelet var tvungen att på något sätt installeras på hårddisken, trodde att när man köper spel på skiva så är det som tidigare...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Har en väldigt dum fråga, MÅSTE alla fysiskt köpa spel installeras på hårddisken? Köpte Destiny igår och blev väldigt förvånad över att spelet var tvungen att på något sätt installeras på hårddisken, trodde att när man köper spel på skiva så är det som tidigare...

Ja tyvärr så måste fysiskt köpta spel också installeras

Permalänk
Skrivet av sudjuk004:

Ja tyvärr så måste fysiskt köpta spel också installeras

Va segt.. Det går åtminstone snabbare att installera från skiva än att köpa spelet o market och sen tank hem det..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Destiny är dessutom ett spel som uppdateras väldigt flitigt så det finns därför mycket material att ladda ner utöver de vanliga.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Destiny är dessutom ett spel som uppdateras väldigt flitigt så det finns därför mycket material att ladda ner utöver de vanliga.

Okej, läste någonstans att detta kan försämra installerings tiden.. så får hoppas det kommer en fix som låter spelets installeras först och sedan patchas...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

En annan fråga, när jag stänger av mitt xbox one så blinkar xbox loggan och det verkar ta 1-2min för konsollen att stängas av helt, ska det vara så?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

En annan fråga, när jag stänger av mitt xbox one så blinkar xbox loggan och det verkar ta 1-2min för konsollen att stängas av helt, ska det vara så?

Så har våran gjort ett par gånger med, antar (är inte säker) att det varit efter uppdateringar.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Har försökt sökt efter detta själv utan vettigt resultat.

Någon som vet om det finns en adapter till handkontrollen för headset med USB eller för 2st 3,5mm?

Eller går det köra headsetet genom en USB port i konsollen?

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

En annan fråga, när jag stänger av mitt xbox one så blinkar xbox loggan och det verkar ta 1-2min för konsollen att stängas av helt, ska det vara så?

Det är så för mig också. Jag tror det är normalt, glad att höra att någon annan hade problemet också så man inte hade köpt en defekt konsol

Visa signatur

DESKTOP (HP) Intel Core i7 3770k 3.4GHz (Dualthread) l MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr OC Edition (Overclockat) l 16GB ram 1600MHz l 2TB HDD l Windows 8.1 Pro l
BÄRBAR (Macbook Pro) Intel Core i5 4258U l Intel Iris Graphics 5100 1GB l 8GB RAM 1600MHz l 256GB SSD l Mac OS X Yosemite 10.10 l

Var snäll mot mig så är jag snäll mot dig.

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter era? Mitt har ett ljud som påminner om en halvtrasig fläkt eller liknande. Det är defenitivt inte "hårddisksmatter" utan mer som att det är fläktens kullager eller motsvarande som låter (typ samma ljud som kan bli när man drar ner varvtalet på datorns fläktar. Litegrann som en syrsa. Typ

Xboxet är sjukt tyst om man bortser från detta något irriterande ljud. Jag hade dock trivts batter med ett vanligt och något högre "swooooschande"

edit

Gnissel, skulle man även kunna beskriva det som...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Min låter inget alls i princip utom hårddisk ljud som dyker upp vid installation och ibland vid laddningstider. Min är en svensk day one och står dåligt ventilerat i ett fack under tvn. Är väll 1mm till godo på var sida. Kan tänka mig att min fungerar och någon fläkt är sönder i din. Prova blås den med luft på burk.

Permalänk
Medlem

Mmm ok. Har bara haft xboxen några dagar så det är nog inte damm som är problemet Får väl överväga att skicka den på reparation

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W