Permalänk

Sabranco Hummer (Video från CES tillagt)

Tjena!

Det här är mitt senaste bygge. Blev kontaktad av Asus och Cooler Master som ville ha ett bygge för CES i Las Vegas. Dom ville ha ngt med ett militär tema. Blev en hel del funderingar med dom innan vi kom överens att vi skulle bygga de i en Hummer. Sökte länge innan jag hittade en i UK. Efter ca 2veckor efter jag betalat dom meddelade dom att dom hade kört över hummern och den var i en miljon delar :s. Hade då redan ont om tid att modda så de blev lite stressigt att hitta ett nytt. Till slut så hittade Asus en i Taiwan som dom köpte och skickade hit. Under tiden hade jag redan ritat upp all i ett cad program så visste ganska bra vad jag skulle göra.

Cooler Master har sponsrat Nepton kylaren, fläktar och Strömkälla.
Asus har sponsrat allt annat. Många av delarna är engineering samples men dom funkar väl också

Specs.
Intel 4690
Asus Sabertooth Mark S Z97
Asus Strix GTX 980
Intel SSD
Cooler Master V850
Kingston fury ram 32gb, 2 vita / 2 svarta
Cooler Master Nepton Kylare

Sponsorer
Asus
Cooler Master

Sabranco Hummer (Video från CES tillagt)

Permalänk
Medlem

Fy fasen va coolt!
Gillas verkligen!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

riktigt läckert! 5/5

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Snyggaste bygget jag sett på länge

Permalänk
Medlem

Å gud, vill-ha begäret är väldigt stort nu!

Nästa: Apache modell kanske

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

5/5
Mitt ordförråd räcker inte mer än till detta är det snyggaste jag sett på länge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Epic artwork.

Permalänk
Medlem

Hoppas Swec gör en review! 10/10

Permalänk
Medlem

Mäkta imponerad! Solklar 5/5!

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Medlem

WOW!
10/5 bananer och allt annat man kan få!

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Inget större fan av öppna chassin, men det här var fan i mig det snyggaste bilbaserade chassit jag någonsin sett!

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Fy fan va nice! 10/10

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt bygge! Har du problem med coil whine på grafikkortet? Är inne på mitt andra strix med coil whine nu

Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk

Var jag verkligen den enda som tog en snabb blick på thumbnail-bilderna och trodde det var en riktig hummer? hahaha.. Hur som helst, riktigt läckert bygge, uppfriskande att se nåt annorlunda! 5p

Visa signatur

CPU:Intel i9 9900k RAM:16gb Corsair 3200mhz GPU: Msi RTX 2070 Armor MB: MSI z390-A PRO SSD: Adata sp900 256gb HDD: WD red 3tb(lagring), Toshiba 2tb(mer lagring) Chassi: Fractal design define R2 XL PSU: Corsair RM650 CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Fy fasen va coolt!
Gillas verkligen!

Tack!

Skrivet av Marticus:

riktigt läckert! 5/5

Tack!

Skrivet av Chibariku:

Snyggaste bygget jag sett på länge

Tack!

Skrivet av onYYx:

Å gud, vill-ha begäret är väldigt stort nu!

Nästa: Apache modell kanske

Tack! Hehe, vore coolt, blir lite svårare med den om man vill ha den radiostyrd

Skrivet av LPG:

5/5
Mitt ordförråd räcker inte mer än till detta är det snyggaste jag sett på länge.

Tack!

Skrivet av Anon@tor:

Epic artwork.

Tack!

Skrivet av spel565:

Hoppas Swec gör en review! 10/10

Skulle vara roligt

Skrivet av GQruel:

Mäkta imponerad! Solklar 5/5!

Tack!

Skrivet av Nollan:

WOW!
10/5 bananer och allt annat man kan få!

haha, tack!

Skrivet av kabex:

Inget större fan av öppna chassin, men det här var fan i mig det snyggaste bilbaserade chassit jag någonsin sett!

Tack

Skrivet av KonaKon:

Fy fan va nice! 10/10

Tack!

Skrivet av Rozzor:

Riktigt häftigt bygge! Har du problem med coil whine på grafikkortet? Är inne på mitt andra strix med coil whine nu

Använde datorn typ i 30min innan jag packade ner den så vet inte riktigt. Iaf hörde jag nu inget.

Skrivet av propellerhatt:

Var jag verkligen den enda som tog en snabb blick på thumbnail-bilderna och trodde det var en riktig hummer? hahaha.. Hur som helst, riktigt läckert bygge, uppfriskande att se nåt annorlunda! 5p

Var lite det jag försökte få Tack!

Permalänk
Medlem

Snyggt och inovativt bygge, men slangarna till kylaren hade du kunnat göra bättre.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort!

Fast är väl en Humvee och inte en Hummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Snyggt och inovativt bygge, men slangarna till kylaren hade du kunnat göra bättre.

Alltid något fel, tycker slangarna passar bra. Ger en känsla att själva bilen är använd för något.

OP:
Riktigt snyggt och kreativt!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Alltid något fel, tycker slangarna passar bra. Ger en känsla att själva bilen är använd för något.

OP:
Riktigt snyggt och kreativt!

Riktigt nice bygge. WOW säger jag bara. Det där med slangarna tycker jag bara var häftigt, det ger på något vis ett lite mer rått utseende

5/5 Muttrar

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Alltid något fel, tycker slangarna passar bra. Ger en känsla att själva bilen är använd för något.

OP:
Riktigt snyggt och kreativt!

Vad är fel på rak och ärlig kritik?
Jämnare dragning av slangarna hade varit långt snyggare.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

5/5, jobbigt om den åker av bordet och ner i golvet

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ace_finland:

Tack! Hehe, vore coolt, blir lite svårare med den om man vill ha den radiostyrd

äsch, vilka krav du har då Nu sabbade du den häftiga bilden jag fick upp med en Apache hängandes i fluorocarbon tafs..

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Vad är fel på rak och ärlig kritik?
Jämnare dragning av slangarna hade varit långt snyggare.

Då hade han fått andra på hela placeringen av radiatorn.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av smygolf:

Snyggt och inovativt bygge, men slangarna till kylaren hade du kunnat göra bättre.

De har du helt rätt i, hade velat ha längre slangar men lovade att lämna dom original Sedan hade dom varit riktigt snygga om jag hade kunnat vända prosessor kylarn men då krockade dom med Sabertooth skalet. Ville heller inte kapa sönder moderkortet. Så sist å slutligen så var detta det enda alternativet

Skrivet av Greven.:

Riktigt snyggt gjort!

Fast är väl en Humvee och inte en Hummer?

Korrekt!

Skrivet av Fronix:

Alltid något fel, tycker slangarna passar bra. Ger en känsla att själva bilen är använd för något.

OP:
Riktigt snyggt och kreativt!

Tack! Slangarna är helt ok men inte som jag ville ha dom

Skrivet av xenopsy:

Riktigt nice bygge. WOW säger jag bara. Det där med slangarna tycker jag bara var häftigt, det ger på något vis ett lite mer rått utseende

5/5 Muttrar

Tack!

Skrivet av smygolf:

Vad är fel på rak och ärlig kritik?
Jämnare dragning av slangarna hade varit långt snyggare.

Inget fel på det! All kritik är bra kritik

Skrivet av Daark:

5/5, jobbigt om den åker av bordet och ner i golvet

hahaha, kanske man borde fixa en handbroms

Skrivet av onYYx:

äsch, vilka krav du har då Nu sabbade du den häftiga bilden jag fick upp med en Apache hängandes i fluorocarbon tafs..

hahahahhaha

Skrivet av onYYx:

Då hade han fått andra på hela placeringen av radiatorn.

Korrekt Fanns inte så många andra alternativ då så mycket av möjligt behövde vara synligt

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, snygg maskin du har..

Permalänk
Medlem

När jag slängde en snabb blick på galleribilden blev jag mäkta överraskad. Jag trodde att du hade byggt den i fullskala. Synd att så inte var fallet, men häftigt ändå! Som någon annan nämnde: det är bara motorerna och radiostyrningen som fattas.

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jäklar vad häftig, bra jobbat

5 kenta av 5

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMetius:

När jag slängde en snabb blick på galleribilden blev jag mäkta överraskad. Jag trodde att du hade byggt den i fullskala. Synd att så inte var fallet, men häftigt ändå! Som någon annan nämnde: det är bara motorerna och radiostyrningen som fattas.

I fulskala så skulle lanen vara jobbiga!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Skrivet av Thxsen:

Bra jobbat, snygg maskin du har..

tack!

Skrivet av DrMetius:

När jag slängde en snabb blick på galleribilden blev jag mäkta överraskad. Jag trodde att du hade byggt den i fullskala. Synd att så inte var fallet, men häftigt ändå! Som någon annan nämnde: det är bara motorerna och radiostyrningen som fattas.

hehe, skulle bli många datorer isf Kan hända de blir en åktur då den kommer hem

Skrivet av Da_King79:

Tack!

Skrivet av _Skalman:

Jäklar vad häftig, bra jobbat

5 kenta av 5

Tack!

Skrivet av jacobtr:

I fulskala så skulle lanen vara jobbiga!

aningen nog, men skulle ju inte behöva ha ett bord då