Permalänk
Medlem

Blåtandsmus till Surface Pro 3

Tjenare

Måste hitta en ny blåtandsmus till min Surface Pro 3. Har en gammal mus från Trust som jag älskar men tyvärr funkar den inte som den ska med SP3. Den går att para och funkar då perfekt men så fort som man stänger av datorn, musen eller datorn går ner i sovläge måste man först ta bort enheten och sedan para ihop den igen för att den ska fungera. Synd som fan eftersom den fungerar perfekt så länge som man använder datorn efter parning.

Helst vill jag att musen ska ha en bakåtknapp. Har letat som en jäkla galning på eBay och andra ställen för att hitta någon lämplig ersättare. Microsoft Arc Touch hade varit perfekt om den bara hade haft bakåt-knapp! Fan att de snålat in på det! Har man en gång väl vant sig vid den där knappen klarar man sig knappt utan längre.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Den har gesture för bakåt och skifta aktivt fönster å lite sånna funktioner i programvaran iaf den jag hadde

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Den verkar ju hur cool som helst tror jag skall köpa en sådan till min Surface i alla fall. Verkar ju vara en prefekt mus för resande.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Den har gesture för bakåt och skifta aktivt fönster å lite sånna funktioner i programvaran iaf den jag hadde

Aha det visste jag inte. För som jag skrev i tråden så hade den varit perfekt om den bara hade en knapp för att bläddra bakåt men kan man göra det med gester så funkar det ju nästan lika bra.

Permalänk
Medlem

Tackar. Men det tog och beställde en Microsoft Arc Touch nu efter att jag förstått att det finns en knapp som man kan programmera till vad man vill ha den till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Tackar. Men det tog och beställde en Microsoft Arc Touch nu efter att jag förstått att det finns en knapp som man kan programmera till vad man vill ha den till.

Hej!

Jag köpte igår en Ark Touch Surfade edition. Tycker mycket om den men hur man skall programmera så man får en bakåtknapp det vet jag inte men.
För min del spelar det inte så stor roll, även om det hade varit bra. Använder ju inte musen i normalfallet utan bara när jag håller på med Office.

Kommer du på hur man får bakåtknapp får du gärna delge detta här på forumet.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Kommer du på hur man får bakåtknapp får du gärna delge detta här på forumet.

http://www.microsoft.com/hardware/en-us/help/support/how-to/m...
Så det görs genom IntelliPoint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Aha okej, för det funkar inte med touch programvaran som finns till musen i alla fall.
Får se hur jag gör då vill ha Surfade maskinen så ren från onödiga saker som möjligt som kan ta kraften ifrån den.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husky:

Aha okej, för det funkar inte med touch programvaran som finns till musen i alla fall.
Får se hur jag gör då vill ha Surfade maskinen så ren från onödiga saker som möjligt som kan ta kraften ifrån den.

Själv har jag inte kunnat prova än då jag inte fått min. Kommer eventuellt imorgon och ska då testa till helgen. Kan återkomma med svar när jag testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Själv har jag inte kunnat prova än då jag inte fått min. Kommer eventuellt imorgon och ska då testa till helgen. Kan återkomma med svar när jag testat.

Ser fram mot att göra vad du tycker om den !!!

Visa signatur

Simply the best