Kan inte byta användare Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Kan inte byta användare Windows 8.1

Hej!
Jag har en PC med Windows 8.1 Pro och det mesta fungerar bra.
Dock har jag nu över en längre tid försökt hitta andra konton på datorn (jag har gjort ett lokalt konto, aktiverat ett annat Microsoftkonto och aktiverat gästkonto) men nu ger jag upp.

Väljer jag Switch user (via CTRL + ALT + DEL) kan jag endast välja mitt konto, när jag loggar in finns även endast mitt konto samt att jag kan inte välja Switch user i menyn nere till vänster (nya startmenyn iom högerklick).

På min laptop, också Windows 8.1, går detta bra.. Samma sak på sambons laptop med Windows 8.1.

Någon med förslag till hur jag löser detta? :/ Jag har provat installera om OS (iom hdd till SSD byte).

Tack!

Permalänk
Medlem

Antingen kan du felsöka själv (jag kan hjälpa dig) eller så kan du låta microsoft tech desk göra det åt dig.
https://www.awasa.microsoft.com/en-us

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Syns de andra kontona, i kontohanteraren?

Permalänk
Medlem

Uppföljning

Hej!
Ursäkta att jag dröjt med svar, försökt ett par gånger och sökt lite till. Dock inte löst sig ännu.

Skrivet av ggwp:

Antingen kan du felsöka själv (jag kan hjälpa dig) eller så kan du låta microsoft tech desk göra det åt dig.
https://www.awasa.microsoft.com/en-us

Det skulle uppskattas! Via Teamviewer kanske?

Jag provade det! Gpedit.msc provade alla tre lägen men ingen skillnad...Kan fortfarande inte logga in eller se andra konton vid login.

Skrivet av lolight:

Syns de andra kontona, i kontohanteraren?

Jag har tre konton inlagda på datorn och alla syns i "Manage Accounts" men inte vid inloggning. Mitt konto, gästkonto och min sambos konto.