Samlingstråd: "Microsoft ringde till mig och ville.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Även om programmen går att ta bort så kan de ju ha ändrat inställningar (brandvägg, webbläsare etc) så att säkerheten är sänkt.

Inte värre än att man går över sådana inställningar, alternativt ominstallerar de programmen (och återställer inställningar för IE vid). De är ju enbart ute efter att lura dig på pengar med minsta möjliga jobb från deras sida, så lär inte vara så troligt att de djupdyker in i din dator eftersom de anser att den de ringt upp är en "lättlurad jävel" som inte kan nåt alls.

Permalänk
Medlem

Inne i en period när de ringer igen. Från olika nummer. Svarar numer med "hallå" bara när jag ser numret istället för med efternamn som jag brukar. Första ordet jag hör på engelska så lägger jag på luren. Nu för någon minut sedan.

Jag svarade med "hallå?" och fick efter ett par sekunder höra, "hello" och hördes redan på det att det var med indisk "brytning". La på på en gång igen. Orkar fan inte mer. Går några månader mellan sen börjar skiten igen ett par veckor.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Förra veckan ringde de ett par gånger från nummer
004575610916
006184658138
De måste ha sparat mitt nummer från tidigare ringningar till det fasta abonnemanget för det är hemligt sedan ett halvår.
Bästa metoden är att inte säga något när man svarar och sen när de börjar med "hello, hello" så kopplar man ned.

Permalänk
Medlem

Funderar seriöst på att köpa mistlur och blåsa i luren men då blir jag väl stämd i Indien........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Beginner:

Funderar seriöst på att köpa mistlur och blåsa i luren men då blir jag väl stämd i Indien........

Synd att en extremt hög amplitud inte överförs så väl över telefon Hade varit ganska kul annars
Blir tyvärr bara lite svagt rossel i luren på andra sidan.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Lägga från sig luren och klappa till i händerna över micken då?

Har kört med ett ljudligt "PPPPFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFTTTTT" och sen lagt på men vill att det ska kännas så ryktet går. (Vet att det inte fungerar så menmen)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Äntligen har det hänt mig också....

ÄNTLIGEN HAR DET HÄNT!
Alla andra verkar ha fått vara med om detta men inte jag....
Jag har väntat länge på min tur.... Gav nog till slut upp och tänkte att det händer aldrig mig.

Jag blev precis nyss uppringd av en väldigt trevlig man som pratade engelska.
Han informerade mig på knagglig engelska om att min dator hade blivit attackerad av hacker för det hade han sett på deras "Centralized Server".
Han ville hjälpa mig och visa mig att jag hade en massa problem med min dator.
Han ledde mig sakta och säkert in i den sk loggboken. Eftersom jag inte är så bra på bruten engelska och framför allt inte så bra på datorer så tog det oss säkert 10 stavfel och många feltryckningar med musen innan vi kom in i loggboken. Hav blev inte arg....

Som tur var hittade jag till slut ALLA problem jag har på min dator med hjälp av den trevliga mannen.
Jag frågade vad detta skulle kosta men han lovade att det inte skulle kosta något alls.
Jag blev så uppspelt över att det skulle vara gratis så jag råkade stänga alla fönster och vi fick börja om.
Han blev inte ens irriterad.....

Efter ca 15 minuter hade han till slut visat mig att jag kunde lita på honom
genom att visa mig diverse saker i min egen dator som han OMÖJLIGT kunde känna till om han inte ringde från just Microsoft och deras "Special Technical Support Center"
Han ville att jag skulle gå in på en speciell sida på nätet.
Tyvärr var det lite svårt då jag inte är så bra på knagglig engelska och inte är så van vid datorer. Men efter några minuter till så lyckades jag skriva in rätt adress.
Men innan jag gick till den sidan ville jag bara tacka honom:

-I just want to ask you one thing!
-Yes sir?
-How long have you been helping me now?
-No don't worry this will be over soon.
-No I just want to thank you for helping me for free, how long have you been talking to me now?
-Eh? sir??
-I just want to thank you for spending about 20 minutes with me on the phone and trying to help me for free.
-Sir??... it is OK. The only thing, eh... you only have to go to the webpage and this is gonna be over soon.
-Let me just say this to you.....
-???
-During the last 20 minutes I have preventing someone else from being hacked by you and I have also wasted some of your money on the phone bill. It might not be much but I have had some fun doing it.
-Sir???? eh... what do you...???
-Feel like hanging up now?
-Sir I just want to say.....
-FUCK YOU!!!!
-....click

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Klimpen717:

ÄNTLIGEN HAR DET HÄNT!
Alla andra verkar ha fått vara med om detta men inte jag....
Jag har väntat länge på min tur.... Gav nog till slut upp och tänkte att det händer aldrig mig.

Jag blev precis nyss uppringd av en väldigt trevlig man som pratade engelska.
Han informerade mig på knagglig engelska om att min dator hade blivit attackerad av hacker för det hade han sett på deras "Centralized Server".
Han ville hjälpa mig och visa mig att jag hade en massa problem med min dator.
Han ledde mig sakta och säkert in i den sk loggboken. Eftersom jag inte är så bra på bruten engelska och framför allt inte så bra på datorer så tog det oss säkert 10 stavfel och många feltryckningar med musen innan vi kom in i loggboken. Hav blev inte arg....

Som tur var hittade jag till slut ALLA problem jag har på min dator med hjälp av den trevliga mannen.
Jag frågade vad detta skulle kosta men han lovade att det inte skulle kosta något alls.
Jag blev så uppspelt över att det skulle vara gratis så jag råkade stänga alla fönster och vi fick börja om.
Han blev inte ens irriterad.....

Efter ca 15 minuter hade han till slut visat mig att jag kunde lita på honom
genom att visa mig diverse saker i min egen dator som han OMÖJLIGT kunde känna till om han inte ringde från just Microsoft och deras "Special Technical Support Center"
Han ville att jag skulle gå in på en speciell sida på nätet.
Tyvärr var det lite svårt då jag inte är så bra på knagglig engelska och inte är så van vid datorer. Men efter några minuter till så lyckades jag skriva in rätt adress.
Men innan jag gick till den sidan ville jag bara tacka honom:

-I just want to ask you one thing!
-Yes sir?
-How long have you been helping me now?
-No don't worry this will be over soon.
-No I just want to thank you for helping me for free, how long have you been talking to me now?
-Eh? sir??
-I just want to thank you for spending about 20 minutes with me on the phone and trying to help me for free.
-Sir??... it is OK. The only thing, eh... you only have to go to the webpage and this is gonna be over soon.
-Let me just say this to you.....
-???
-During the last 20 minutes I have preventing someone else from being hacked by you and I have also wasted some of your money on the phone bill. It might not be much but I have had some fun doing it.
-Sir???? eh... what do you...???
-Feel like hanging up now?
-Sir I just want to say.....
-FUCK YOU!!!!
-....click

Dold text

Du skulle låtit han komma in på en dator full me virus också Hade varit pricken över I:et

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:
Dold text

Du skulle låtit han komma in på en dator full me virus också Hade varit pricken över I:et

Virtuell maskin med spy/malware, toolbars, popups med mera.
Bara väntar på att de ska ringa mig.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Behöver svar snabbt!

Min hyresvärd blev precis scammad (1 timme sedan) och gav personerna acces till datorn genom teamviewer... Dock fick dem aldrig hennes bankuppgifter. Jag sa åt henne att stänga av datorn. Det är en laptop så den är trådlöst ansluten till nätverket.

Är husets nätverk hotat eller?

Och hur ska vi gå tillväga nu? Ska vi formatera om hela datorn eller går något att rädda?

Permalänk
Skrivet av Kungens92:

Behöver svar snabbt!

Min hyresvärd blev precis scammad (1 timme sedan) och gav personerna acces till datorn genom teamviewer... Dock fick dem aldrig hennes bankuppgifter. Jag sa åt henne att stänga av datorn. Det är en laptop så den är trådlöst ansluten till nätverket.

Är husets nätverk hotat eller?

Och hur ska vi gå tillväga nu? Ska vi formatera om hela datorn eller går något att rädda?

Bara datorn som är problmet, resten är ohotat om hon inte har flera datorer under samma IP/LAN

Det enklaste är att stänga av routern/modemet (så datorn inte kommer åt nätet) och starta datorn avinstallera teamviewer och kolla med en online scanner som t.ex nod32 kör Malwarebytes kör dessa två minst vid felsäkert läge.

Kan ju ställt till med mer skada än fixat virus och tagit bort antivirus. Så säkraste är ominstallation.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Bara datorn som är problmet, resten är ohotat om hon inte har flera datorer under samma IP/LAN

Det enklaste är att stänga av routern/modemet (så datorn inte kommer åt nätet) och starta datorn avinstallera teamviewer och kolla med en online scanner som t.ex nod32 kör Malwarebytes kör dessa två minst vid felsäkert läge.

Kan ju ställt till med mer skada än fixat virus och tagit bort antivirus. Så säkraste är ominstallation.

Då kan man andas ut Tackar för instruktioner (Y)

Permalänk
Medlem

Jag fick ett samtal från en man som bröt på engelska, jag sa att han var en bedragare och att han kunde ta sig i arslet och då började han att hota min familj och ringde hem till oss under hela dagen för att trakassera oss via telefon.

Permalänk
Medlem

Satt o lyssnade en lång stund på någon som prata engelska med indisk brytning.
-I think you have called the wrong number because i dont own any microsoft licence. Have a good day.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekehedd:

Jag fick ett samtal från en man som bröt på engelska, jag sa att han var en bedragare och att han kunde ta sig i arslet och då började han att hota min familj och ringde hem till oss under hela dagen för att trakassera oss via telefon.

Blockera numret?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kräver dom kontroll över teamviewer?

Blir ju perfekt trollbait, sätt upp en virtuell maskin med massa bloatware/adware och låt honom surfa...om han kan

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekehedd:

Jag fick ett samtal från en man som bröt på engelska, jag sa att han var en bedragare och att han kunde ta sig i arslet och då började han att hota min familj och ringde hem till oss under hela dagen för att trakassera oss via telefon.

Haha, det låter som Microsoft det

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Haha, det låter som Microsoft det

Japp för han hade ju inte win 8 ju

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

För er som tror att Microsofts support inte kan tala bruten och konstig engelska:

Jag aktiverade ett XP-system för en vän för nåt halvår sedan, via telefon fanns ett alternativ. En monoton asiatisk röst svarade, så monoton att det dröjde en halvminut innan jag förstod att jag inte pratade med en dator. Snabbt som tusan pratade han också. Grov brytning på nåt asiatiskt språk. Jag fick till slut ge honom en liten lektion i hur man pratade långsamt och begripligt.

-Caaaaan yoooooou speeeeaaak sloooooowwer, pleeeaaase?
-Ohsorryyouthinkispeakfast?Doyouunderstandwhenitalklikethis...

Sedan bröts samtalet av oförklarlig anledning. Men när jag ringde upp aktiveringssupporten igen - så hamnade jag hos samma gubbe! Och allt gick han igenom igen som ett inrepeterat meddelande.

Menmen, när jag gett honom nyckeln som stod på undersidan laptopen så fick jag till slut en nyckel tillbaka och jag kunde faktiskt aktivera mitt os.

Så att det ringer konstiga gubbar som bryter behöver inte betyda nåt direkt. Det vettefan vilka gubbar ms sätter på sin support ändå

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Marzupilami:

För er som tror att Microsofts support inte kan tala bruten och konstig engelska:

Jag aktiverade ett XP-system för en vän för nåt halvår sedan, via telefon fanns ett alternativ. En monoton asiatisk röst svarade, så monoton att det dröjde en halvminut innan jag förstod att jag inte pratade med en dator. Snabbt som tusan pratade han också. Grov brytning på nåt asiatiskt språk. Jag fick till slut ge honom en liten lektion i hur man pratade långsamt och begripligt.

-Caaaaan yoooooou speeeeaaak sloooooowwer, pleeeaaase?
-Ohsorryyouthinkispeakfast?Doyouunderstandwhenitalklikethis...

Sedan bröts samtalet av oförklarlig anledning. Men när jag ringde upp aktiveringssupporten igen - så hamnade jag hos samma gubbe! Och allt gick han igenom igen som ett inrepeterat meddelande.

Menmen, när jag gett honom nyckeln som stod på undersidan laptopen så fick jag till slut en nyckel tillbaka och jag kunde faktiskt aktivera mitt os.

Så att det ringer konstiga gubbar som bryter behöver inte betyda nåt direkt. Det vettefan vilka gubbar ms sätter på sin support ändå ;)

Ja börjar dom det, så är det jag sagt befogat varför man inte ska ha ett online konto inbakat i OS:et.

Microsoft nya NSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Dom ringde mig också en gång ...

Vet inte riktigt hur det gick för dem dock ... Bad dom vänta lite medans jag skulle starta upp datorn (I really didn't), slog en pling till polisen och frågade om de var intresserade av att prata med personen och kopplade över samtalet efter att fått godkännande från mannen hos polisen som svarade

Misstänker dock att uppringaren inte tyckte det var allt för lustigt.. XD

Permalänk
Medlem

Men FAEN också. De ringer i perioder. Varit lugnt ett par månader men nu har de ringt tre gånger idag. Nu sist så var det med dolt nummer istället för 0999971.

"Hello. I am calling from windows support" och där kör jag mitt "PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFT" i luren tills jag blir blå i nyllet. Om man kunde få de dj-vlarna att sluta ringa.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv

De ringde mig också jag låt dem koppla upp till en skyddad virtuell maskin med dold ip. Och precis som teknikern sa så var det troligtvis virus på denna maskin för vissa filmer laggar. Tyvärr var teknikern oförskämt och sa "fuck you ashole!" till mig när jag visade filmerna från suspekta internet sidor som jag tyckte lagade. Teknikern la sedan på och jag fick ingen hjälp...

Annars ökar antalet som blir lurade där jag är förvånad att så många blir lurade när de pratar otydlig engelska. När de börjar prata svenska så kommer nog fler bli lurade.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/vag-av-microsoft-bedragerie...

*edit*
Hur man är helt säker att släppa in den på ens burk är sedan en annan fråga. Om man kör en anonym vpntjänst på en maskin och skapar drar igång en vm maskin i vmplayer så har går väl ändå ens ISP att komma åt från vmburken? Så mitt råd är att man ska passa sig för att leka med dem. Jag själv hade mitt mobile bredband och inte bråkade med dem.

Permalänk
Avstängd

De där indierna har ringt hit ungefär varannan månad i ett år nu. "Hello sir...."

Riktigt tråkiga dagar har jag konverserat en stund med dem och spelat riktigt dum.

Permalänk
Medlem

Går i perioder när dom ringer, har varit lugnt i nästan ett år men nu är dom i farten och ringer igen.
Jag har testat lite av varje när dom ringar, allt från att spela dum till att säga fuck off och lägga på.

Men den roligaste gången var när en trevlig kvinna med indisk bryning ringde och informerade att jag hade fått virus i min dator, så började jag säga "Ohh no" hon förklarade att det var lugnt och hon kunde fixa det åt mig.
Jag fortsatte dock att bara säga "Ohhh noooo" högre och högre till slut skrek jag bara "OOOOOHHHHHHHHH NNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO"
Då tröttnade hon och sa "Shut up" och la på
Skrattade så jag grät meddans min fru undrade om jag var riktigt klok i huvudet

Permalänk
Medlem

Sinnessjukt.

Läste lite i tråden och tro f-n att de ringde någon timme efteråt.

Långt nummer så jag fattade ju. Svarade med "Hallå". Kvinnoröst med "indisk brytning" med "Hello" tillbaks varpå jag kontrade med "hallå" igen. Efter ett antal "hallå" och hennes försök att förstå om jag kunde engelska eller inte och om jag var "mr *denochden* så på mitt sista "hallå" så sa hon "hej då" och la på.!? Haha

Nu har de "bytt plats". Nu ringde hon från Schweiz sa hon men aldrig vad ärendet eller firma gällde. Jag pajade allt med mina ständiga "hallå"..........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

För några år sen fick man ju samtal från de här flera ggr i veckan ibland.
Nu har det varit lugnt länge, kanske ett helt år, men nu verkar de vara på gång igen
För fick nyss ett samtal från dessa (fake microsoft), 'your computer is infected....' etc, på taskig engelska.
Blev ett kort samtal, för de bröt samtalet..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Fick nyss ett samtal från "Indiska Microsoft" för en halvtimme sedan.
En kvinna med indisk brytning pratade otydligt samtidigt som man hör bakgrundsröster i luren.
Jag som visste att det var scam låtsades att jag trodde på dem och... (ringsignal ljuder... det är de som ringer igen. Nu ska jag trolla de tänker jag men de lägger på när jag inte hör vad de säger... ) de säger att jag ska boota upp datorn. Sedan ska jag öppna run men jag säger "Bye, bye, I don't even have a Windows License" och lägger på då de börjar bli otåliga".

Lite ironiskt att de ringer i skrivande stund

Permalänk
Medlem

Telefonsamtal från Microsoft?

Fick just ett samtal från ett okänt nummer, kvinnan i luren frågade om jag pratade engelska och sa att hon var från Microsoft och ville prata om min dator. Sa bara att jag var upptagen då det låter lite fishy. Hon sa hon skulle ringa tillbaka senare. Vad tror ni? Har aldrig någonsin fått telefonsamtal från MS förut och förstår inte varför de skulle vilja ringa mig. Var det någon som försökte scamma eller?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight