Permalänk
Medlem

Win/Loss streaks hela tiden!

Känner ni igen fenomenet att man antingen ligger på långa win eller loss streaks i CSGO?
Jag har sumpat typ 5 matcher i rad nu, men har även legat på många 10+ games win streaks. Tycker alltid det känns som att det går sjukt bra och allt är superenkelt game efter game efter game eller att man blir totalt shaftad. Borde inte rankingsystemet göra att man oftast ligger kring oavgjort men beroende på trend uppåt/neråt får ett visst överslag på wins eller losses?

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Känner ni igen fenomenet att man antingen ligger på långa win eller loss streaks i CSGO?
Jag har sumpat typ 5 matcher i rad nu, men har även legat på många 10+ games win streaks. Tycker alltid det känns som att det går sjukt bra och allt är superenkelt game efter game efter game eller att man blir totalt shaftad. Borde inte rankingsystemet göra att man oftast ligger kring oavgjort men beroende på trend uppåt/neråt får ett visst överslag på wins eller losses?

Så är det väldigt ofta för mig. Men i mitt fall är det nog inget i matchmakingen som ställer till det, jag är bara sjukt ojämn i mitt spel.

Kolla igenom demos på matcherna du kört och se om du kan hitta saker du gjort annorlunda när det gått bra/dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD