Permalänk
Medlem

Ny mus, div önskemål.

Hej, ace edge 3200:an som jag har kört med tills nu har blivit utsliten plus att jag skruvade sönder den lite. Behöver en ny, har letat utan att hitta nån som känns särskilt bra.
Används till i princip alla typer av spel.

Helst en mus som är/har
( uppradat från viktigast till mindre viktigt)

: Samma storlek eller liknande som 3200.
: Absolut inte rubbercoated som fnasas av efter ett tag.
: Vanliga utbudet av knappar, höger,vänster,scroll + två sidoknappar och dpi inställning
: Inte razer mus då dessa är enligt mig överreklamerade och verkar gå sönder väldigt ofta.
: optisk eller laser spelar mindre roll? eller är optisk att föredra?
: pris, upp till ca 800
: lite customiseable med vikter,justering av stöd osv.
: en miljon olika ledfärger(för att jag innerst inne fortfarande är 14 och tycker det är fint )

Någon som har något tips?

Har kikat lite på en väns rat7:a nyligen. Tyckte inte den var särskilt skön alls, var ju ioförsig inte inställd för mig men endå. gick förövrigt sönder ganska kort efter inköp och det verkar vara ganska vanligt när man kollar på recensioner. nån som använder rat7 som vill hissa eller dissa denna mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamelius:

Hej, ace edge 3200:an som jag har kört med tills nu har blivit utsliten plus att jag skruvade sönder den lite. Behöver en ny, har letat utan att hitta nån som känns särskilt bra.
Används till i princip alla typer av spel.

Helst en mus som är/har
( uppradat från viktigast till mindre viktigt)

: Samma storlek eller liknande som 3200.
: Absolut inte rubbercoated som fnasas av efter ett tag.
: Vanliga utbudet av knappar, höger,vänster,scroll + två sidoknappar och dpi inställning
: Inte razer mus då dessa är enligt mig överreklamerade och verkar gå sönder väldigt ofta.
: optisk eller laser spelar mindre roll? eller är optisk att föredra?
: pris, upp till ca 800
: lite customiseable med vikter,justering av stöd osv.
: en miljon olika ledfärger(för att jag innerst inne fortfarande är 14 och tycker det är fint )

Någon som har något tips?

Har kikat lite på en väns rat7:a nyligen. Tyckte inte den var särskilt skön alls, var ju ioförsig inte inställd för mig men endå. gick förövrigt sönder ganska kort efter inköp och det verkar vara ganska vanligt när man kollar på recensioner. nån som använder rat7 som vill hissa eller dissa denna mus?

Dold text

Tag dig en titt på Roccat Kone Pure. Jag har den och får lov att säga att den är fullständigt klockren. Speciellt om du installerar tillhörande programvara.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:
Dold text

Tag dig en titt på Roccat Kone Pure. Jag har den och får lov att säga att den är fullständigt klockren. Speciellt om du installerar tillhörande programvara.
/Lifooz

kikat på den. ser ju bra ut när det gäller form. hur är storleken på denna tycker du? Jag har ju ganska normalstora händer men föredrar endå lite större möss

Permalänk
Medlem

Mad catz 7?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamelius:

Hej, ace edge 3200:an som jag har kört med tills nu har blivit utsliten plus att jag skruvade sönder den lite. Behöver en ny, har letat utan att hitta nån som känns särskilt bra.
Används till i princip alla typer av spel.

Helst en mus som är/har
( uppradat från viktigast till mindre viktigt)

: Samma storlek eller liknande som 3200.
: Absolut inte rubbercoated som fnasas av efter ett tag.
: Vanliga utbudet av knappar, höger,vänster,scroll + två sidoknappar och dpi inställning
: Inte razer mus då dessa är enligt mig överreklamerade och verkar gå sönder väldigt ofta.
: optisk eller laser spelar mindre roll? eller är optisk att föredra?
: pris, upp till ca 800
: lite customiseable med vikter,justering av stöd osv.
: en miljon olika ledfärger(för att jag innerst inne fortfarande är 14 och tycker det är fint )

Någon som har något tips?

Har kikat lite på en väns rat7:a nyligen. Tyckte inte den var särskilt skön alls, var ju ioförsig inte inställd för mig men endå. gick förövrigt sönder ganska kort efter inköp och det verkar vara ganska vanligt när man kollar på recensioner. nån som använder rat7 som vill hissa eller dissa denna mus?

Jag tycker att R.A.T 7 e rätt cool Tung dock.

Permalänk
Medlem

Func MS3 R2, QPAD 5K och Mionix Naos 7000 har samma utformning som Ace Edge 3200.

Func är billigaste med kod ca 430 med frakt

http://cdon.se/vinterrea/datorer_%26_tillbeh%C3%B6r/gaming/

Möss är väldigt personligt mitt råd är att gå till ett större varuhus och testa dig fram vilken mus som passar din hand.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamelius:

kikat på den. ser ju bra ut när det gäller form. hur är storleken på denna tycker du? Jag har ju ganska normalstora händer men föredrar endå lite större möss

Den är ju inte barba-pappa-hands-stor. Men då jag själv har skogshuggar händer, så måste jag lägga över hela handen över musen, och då kanske jag har ca 1 cm maximalt som inte täcker frontknapparna.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Mad catz 7?

ja

Skrivet av RealPower:

Jag tycker att R.A.T 7 e rätt cool Tung dock.

japp väldigt cool. vikt går ju dock att justera på dessa

Skrivet av Anders9110:

Func MS3 R2, QPAD 5K och Mionix Naos 7000 har samma utformning som Ace Edge 3200.

Func är billigaste med kod ca 430 med frakt

http://cdon.se/vinterrea/datorer_%26_tillbeh%C3%B6r/gaming/

Möss är väldigt personligt mitt råd är att gå till ett större varuhus och testa dig fram vilken mus som passar din hand.

alla dessa har gummiyta? fattar inte varför tillverkare ska envisas med detta, skulle hellre vilja ha en blästrad plastyta.
Är petig:)

Bor för övrigt i norrländska skogarna och har inga varhus i närheten:(

Skrivet av Lifooz:

Den är ju inte barba-pappa-hands-stor. Men då jag själv har skogshuggar händer, så måste jag lägga över hela handen över musen, och då kanske jag har ca 1 cm maximalt som inte täcker frontknapparna.
/Lifooz

verkar ju nice tackar och bockar för input.

Permalänk
Medlem

Jag kör på roccat kone XTD, lite större,vikter, "rätt form" får se hur den håller ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamelius:

Jag kör på roccat kone XTD, lite större,vikter, "rätt form" får se hur den håller ihop.

Det låter perfa.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Fick hem musen idag. Är ganska skön(inte i närheten av ace dock) men programvaran WTH?! den sparar inga settings,det tar evigheter för den att försöka spara när man är klar, 16miljoner färger my ass ca 30 förinställda(ingen vit) istället för en pallet som kan ställa in egna.
finns gamla drivrutiner att hämta men dom får man inte använda. viktinfällningen under musen är desginat av nån praktikant.
Har prövat att ominstalera,stänga av och på datorn,byta usbuttag då det stog att den bara funkade med 2.0,gamla drivrutiner. inget funkar
should not buy 2/10

var tvungen att avreagera mig lite då jag inte kan förstå hur man kan misslyckas så ordentligt på en sån enkel grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamelius:

Jag kör på roccat kone XTD, lite större,vikter, "rätt form" får se hur den håller ihop.

Skrivet av Gurk:

Oklart vilken du valde till slut?

roccat kone XTD.

skickar tillbaka alt. kastar denna mus

Permalänk

Logitech G502 tickar alla boxar, utom den med multi-color LED. Den är bara ljusblå. Mig gör det ingenting och på alla andra sätt är den störtskön!

Permalänk
Medlem

Jag och min tjej har gjort slut, så jag söker också en ny mus och har diverse önskemål.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Logitech G502 tickar alla boxar, utom den med multi-color LED. Den är bara ljusblå. Mig gör det ingenting och på alla andra sätt är den störtskön!

multicolor led är mest en rolig extragrej men ja g502 ser bra ut.

Skrivet av Gling:

Jag och min tjej har gjort slut, så jag söker också en ny mus och har diverse önskemål.

en annan sorts mus som du letar efter tror jag. tror inte dom heller finns med multicolor led

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1651654

Jag vet att jag har testat denna, men minns inte riktigt hur den var. Den satt dock rätt skön i min hand. Jag har för tillfället en ACE 3200 precis som du, som jag nu har haft i 4 år, och jag har väldigt stora händer. Jag skulle iallafall rekommendera att ta en kik på den jag länkade från Corsair. Den har inte allt du söker, men som sagt om jag inte missminner mig så var den rätt skön efter en timme eller så

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Skrivet av kamelius:

multicolor led är mest en rolig extragrej men ja g502 ser bra ut.

Jag fick den på Media Markt's Cyber Monday för 444:-, lätt värd priset.
MSRP ligger ju på 800 SEK, men det är inte ovanligt att den droppar ned mot 500 - 600, och då är det absolut bra pris. Annars kan ett alternativ vara G402, den har samma form och är i grunden samma mus, men den skärn ned på vissa punkter, för att sätta priset litet lägre.

Permalänk
Medlem

Har googlat som en galning, och det verkar som att när ace gick i konkurs så övertogs "edge3200" modellen av diverse företag.
Där har den fått olika namn som
Ozone "smog",
Prestigio "gaming mouse PMSG1",
Sentey "Gaming Mouse Pc Revolution Pro-8200"
Armaggeddon "Aliencraft G11",
Oclick "hunter",
Cybersnipa "silencer",
Revoltec "RE122 Black"

finns med lite olika specc laser,optical, ceramic feet eller plast osv beroende på modell.

Revoltec RE122 Black finns på liontech just nu för 400kr + 100 frakt. och verkar vara exakt samma mus sånär som på att den har laser istället för optical sensor.

beställde en sån, återkommer med recension om nån vill veta hur bra den är jämnfört med orginalet. antar att fler av ace modell kommer att slitas ut så småningom.

Permalänk
Medlem

Fick hem musen idag. Det är exakt samma mus som ace edge 3200, sånär som på logga,mjukvara, och laser istället för optisk läsare.
bra att veta för dom som gillar edgen och letar efter ersättare framöver kanske. Älskar glidet från keramiska fötter på en hård musmatta(mionix protos)